کد خبر 626324
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹

وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد برگزیت منافع اسکاتلندی ها را تهدید می کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند ابتکار عمل جدیدی را با عنوان مشورت، در حمایت از استقلال اسکاتلند از انگلیس آغاز و اعلام کرد برکسیت منافع اسکاتلندی ها را تهدید می کند.

بر این اساس، در حالی که 52 درصد مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند، 62 درصد مردم اسکاتلند خواهان ماندن در اتحادیه اروپا بودند. استورجن از آن زمان اعلام کرد گزینه برگزاری همه پرسی جدید در خصوص استقلال از انگلیس، پس از همه پرسی سال 2014، همچنان «روی میز» است.

استورجن در سخنرانی در استرلینگ، در محل یادبود ویلیام والاس نماد استقلال اسکاتلند، که در سال 1297 در این مکان نیروهای انگلیسی را شکست داد، اعلام کرد منافع اسکاتلندی ها در معرض تهدید است.

وی تصریح کرد برکسیت نه تنها منجر به خروج اسکاتلند از اتحادیه اروپا بر خلاف خواست خود می شود بلکه اسکاتلند را از بازار واحد نیز خارج می کند.

استورجن گفت:«من نمی خواهم اینجا بایستم و بدون مبارزه کردن نظاره گر باشم.»

وی با اعلام آغاز رایزنی های گسترده با حدود دو میلیون نفر از پنج میلیون و سیصد هزار نفری اسکاتلند، تصریح کرد :«ما راه هایی برای محافظت از جایگاه اسکاتلند در اتحادیه اروپا پیدا خواهیم کرد.»

علاوه بر نشست های عمومی ، از مردم اسکاتلند دعوت خواهد شد تا به پرسشنامه ای در این مورد پاسخ دهند که آیا برای «حمایت از برگزاری همه پرسی برای استقلال برای محافظت از منافع اسکاتلند در اروپا آماده هستند یا خیر؟»

موردو فریزر، نماینده محافظه کار پارلمان اسکاتلند در واکنش به این موضوع، وزیر اول را به نادیده گرفتن نتایج همه پرسی سال 2014 متهم کرد که در آن 55 درصد اسکاتلندی ها علیه استقلال رای دادند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس