کد خبر 627568
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

درخواست‌ها برای برگزاری دومین رفراندوم درباره عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا قرار است در پارلمان این کشور توسط قانونگذاران به بررسی گذاشته شود.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری پرس آسوسیشن، طوماری که از دولت انگلیس می‌خواهد دومین رفراندوم را برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا برگزار کند در حالی مطرح شده که میزان شرکت در رفراندوم ۲۳ ژوئن سال جاری میلادی زیر ۷۵ درصد بود و کمتر از ۶۰ درصد در این رفراندوم حضور داشتند. برای این طومار ۱ / ۴ میلیون امضا جمع شده است اگرچه این ادعا وجود دارد که این طومار هک شده بود.

کمیته رسیدگی به درخواست‌های مجلس عوام انگلیس خواستار بررسی این ادعا شده و پس از تایید ده‌ها هزار امضا این ادعا را رد کرد.

این طومار که بیشترین تعداد امضاها را در سیستم الکترونیکی امضاها دریافت کرده از دولت لندن می‌خواهد تا قانونی را محقق کند که براساس آن باید رفراندوم دیگری درباره مساله عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا برگزار شود اگر رای گیری نتواند به حدنصاب برسد.

یکی از مقام‌های دولت لندن در پاسخ به کمپین برگزاری رفراندوم دوم گفت: رای گیری صورت گرفته برای خروج از اتحادیه اروپا باید مورد احترام واقع شود و آماده سازی برای بریگزیت باید انجام شود.

انتظار می‌رود ترزا می، نخست وزیر انگلیس نیز سال آتی میلادی روند خروج رسمی کشور از اتحادیه اروپا را کلید بزند.

یان بلکفورد، یکی از اعضای پارلمان از حزب ملی اسکاتلند و از اعضای کمیته رسیدگی به امور درخواست‌های مجلس عوام انگلیس قرار است امروز (دوشنبه) این طومار را به بررسی بگذارد اگرچه وی از اظهارنظر پیش از سخنرانی خود امتناع کرد.

برای بررسی این طومار در مجلس عوام انگلیس زمان سه ساعته در نظر گرفته شده است اگرچه این کمیته قدرت تصمیم گیری درباره برگزاری رفراندوم دوم را ندارد.

کمیته رسیدگی به درخواست‌ها و طومارهای مجلس عوام انگلیس مشخص کرده که با توافق برای بررسی این درخواست به دنبال حمایت از درخواست برای برگزاری یک رفراندوم دیگر نیست و اعلام کرده که تصمیماتش برای برنامه ریزی درباره این مساله برمبنای حجم امضاهای جمع آوری شده است.

یکی از وزرای دولت لندن مسئول این بررسی در مجلس عوام انگلیس خواهد بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    این هم از به اصطلاح دموکراسی غربی.حرف اکثریت مردم این بود که در اتحادیه اروپا نباشند.پس چرا گوش نمی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس