کد خبر 610966
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

وبگاه صهیونیستی «دبکا فایل»، معتقد است گام‌های اخیر جبهه مقاومت در سوریه باعث شده بحران این کشور روند نزولی به خود بگیرد و برای آن پنج دلیل ذکر می‌کند.

 به گزارش مشرق، وبگاه امنیتی «دبکا فایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مطلبی به بررسی تحولات اخیر سوریه، پیشرفت‌های جبهه مقاومت و عقب نشینی تروریست‌ها از مناطق مختلف پرداخت.

منابع نظامی دبکا، پنج دلیل را برای گام‌هایی که ارتش سوریه، حزب‌الله و نیروهای ایرانی اخیرا در عقب راندن شورشیان و تروریست‌ها برداشتند، ذکر می‌کنند.

دلیل اول: عملیات نظامی روسیه بعد از یازده ماه شکل کامل‌تری به خود گرفته است.

دلیل دوم: «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بر استراتژی خود مبنی بر تمرکز عملیات ارتش روی چهار شهر بزرگ «دمشق»، «حلب»، «حمص» و «حماه» که نیمی از جمعیت کل این کشور در آنها قرار دارد، پافشاری کرد.

دلیل سوم: بعد از بیش از پنج سال، شورشیان و معارضان سوریه امیدهایشان برای کمک‌های نظامی آمریکا را از دست داده و پذیرفته‌اند که چشم دولت اوباما اکنون به‌جای سرنگونی اسد، به شکست داعش می‌نگرد.

دلیل چهارم: ترکیه‌ی پساکودتا مشغول اتفاقات داخلی خود از جمله پاکسازی ارتش بوده و در وضعیتی نیست که بتواند مخالفان مسلح اسد را پشتیبانی کند.

دلیل پنجم: متحدان عربی شورشیان و تروریست‌ها سوریه یعنی عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی از ادامه حمایت از آنها خسته شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس