کد خبر 611012
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

با تکمیل شدن محاصره نواحی شرقی حلب، ارتش سوریه با گشایش دو جبهه جدید به سمت برقراری امنیت کامل در فرودگاه بین‌المللی حلب و از سر گرفته شدن پروازهای نظامی و غیر نظامی پیش خواهد رفت.

 به گزارش مشرق، ارتش سوریه بعد از محاصره گروه‌های تروریستی در محله‌های شرقی حلب مواضع آنها را در اردوگاه حندرات، ضهره عبدربه و محله جمعیه الزهراء هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داد.

در همین رابطه یک کارشناس نظامی گفت که انتظار می‌رود، درگیری‌‌های آینده در دو جبهه آغاز شود.

جبهه اول شامل اردوگاه آوارگان فلسطینی حندرات واقع در شمال شرق حلب است که از 3 جهت محاصره شده و احتمالا در روزهای آینده با هدف آزادسازی آن، درگیری در این منطقه آغاز شود.

به گفته این کارشناس سوری جبهه دوم، شامل سالن‌های اللیرمون و جمعیه الزهراء است. این دو منطقه دارای اهمیت زیادی برای نیروهای مقاومت است؛ زیرا تاثیر زیادی بر اوضاع معیشتی و انسانی حلب دارد و تنها جبهه‌ای است که گروه‌های تکفیری با استفاده از آن بیش از 60 درصد محله‌های حلب را هدف حملات خمپاره‌ای و موشکی قرار می‌دهند.

این کارشناس نظامی گفت: جبهه «کرم الطراب» جبهه مهم دیگری است که به فرودگاه بین المللی حلب مشرف است و هم اکنون در تیررس ارتش سوریه قرار گرفته و ارتش می‌تواند بعد از کنترل خوابگاه جوانان به سمت آن پیشروی کند و در صورت کنترل بر این جبهه، فرودگاه بین المللی حلب به صورت کامل امن خواهد شد و هواپیماهای نظامی و غیر نظامی می‌توانند تردد خود را به این فرودگاه از سر بگیرند.

این کارشناس نظامی گفت انتظار می‌رود، ارتش به سمت گشایش دو جبهه «ضهره عبد» و اردوگاه حندرات در یک زمان پیش برود و دایره محاصره تروریست‌ها را در حلب گسترده‌تر کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس