کد خبر 612826
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

«جیش الفتح» از آغاز روز عملیات شکستن محاصره حلب، سه موج حمله اجرا کرده‌ که هر سه ناکام مانده. تلفات تروریستها سنگین است اما پشتیبانی خوبی دارند.

 به گزارش مشرق، پس از پیشروی نیروهای مقاومت در شمال حلب و محاصره عناصر تروریستی در شرق این شهر، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی با فراخوانی سراسری از همه تروریستها خواست برای شکست نیروهای سوری در جنوب و جنوب غرب شهر حلب متحد شوند.

گزارشها حاکیست از تمام مناطق تحت اشغال سوریه، تعداد زیادی از تروریستها به دستور حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به حومه جنوب غرب شهر حلب اعزام شده‌اند.

اتحاد 22 گروه تروریستی برای اشغال مجدد حلب

براساس این گزارش، در یک هفته اخیر 22 گروه تروریستی برای نخستین بار در 5 سال گذشته علیه ارتش سوریه، متحد شده اند تا محاصره همقطارانشان در شرق حلب شکسته شود. این گروههای تروریستی پیشتر به دلیل اختلافهای داخلی یکدیگر را هدف قرار می‌دادند.

درگیریهای سنگین میان نیروهای جبهه مقاومت و تروریستها در جنوب غرب حلب هم چنان ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمد حداقل 200 تروریست از مناطق شرقی استان دیرالزور به جنوب غرب شهر حلب اعزام شده‌اند و در عملیات اشغال مناطق حومه غربی حلب شرکت دارند.

بر اساس این گزارش، صدها تن از عناصر تروریستی مستقر در استان حماه، ادلب، حسکه به جنوب شهر حلب اعزام شدند تا از پیشرویهای بیشتر نیروهای جبهه مقاومت جلوگیری کنند. تاکنون دهها تن از این تروریستها در درگیری‌ها کشته شده‌اند که حداقل تخمین‌ها 250 نفر طی 4 روز گذشته است.

با وجود این که گروههای تروریستی با حمایت حامیان منطقه ای و ائتلاف غربی، تمام توان خود را برای شکست نیروهای جبهه مقاومت در جنوب شهر حلب به کار گرفته‌اند اما در چهار روز گذشته عملیات آنها در دو مرحله به بن بست رسیده و با پاسخ قاطع رزمندگان حزب الله مواجه شدند.

بنا بر این گزارش، عناصر تروریستی از عصر روز سه شنبه مرحله سوم عملیات را با حضور گسترده و بی سابقه آغاز کردند اما باز هم به نتایج ملموسی دست نیافتند و موج سوم حمله نیز سرکوب شد.

 شاید تنها موفقیت تروریستها تصرف روستای «المشرفه»  و «مدرسه حکمت» است؛ درگیریهای سنگین در حومه این روستا بشدت در جریان است. مواضع آنها در این منطقه تثبیت نشده و نیروهای مقاومت درصدد هستند این روستا را پس بگیرند. 

ائتلاف غربی - عربی و صهیونیستی تمام تلاش خود را برای از دست ندادن شهر حلب انجام می‌دهد و بخوبی درک می‌کند شکست در این شهر به معنای تغییر 180 درجه ای تحولات سوریه است.

فراخوان سراسری برای تروریستها  جهت اعزام به حلب

اسامی گروههای تروریستی که در عملیات شهر حلب شرکت دارند به شرح ذیل است:

گروههای اصلی

1. حزب اسلامی الترکستانی (خط شکن و سخت جنگجو)

2. احرار الشام

3. جیش فتح الشام (جفش) - جبهة النصره سابق (القاعده)

4. فیلق الشام

5. نورالدین زنکی

6. جیش السنه

7. جیش الاسلام

8. جبهه الشامیه

9. اجناد الشام

10. تیپ حق

11. انصارالدین

گروه های فرعی که همه زیرشاخه ارتش آزاد (الجیش الحر) هستند

1. کتائب (گردان) الصفوه

2. جیش التحریر

3. (هنگ) صقور الجبل (بازهای کوهستان)

4. جیش المجاهدین

5. فاستقم کما اُمرت

6. الفرقة (تیپ) الوُسطی

7. الفرقة 13

8. (گردان)  ثوار الشام

9. الفرقة الشمالیة

10.جیش النصر

11.فرقة سلطان مراد

نزدیک به 300 تروریست از پای درآمدند

نیروهای جبهه مقاومت همچنین با انجام پاتک در جنوب غرب حلب موفق شدند تروریستها را از روستای «حویز» به عقب برانند. تلفات تروریست ها در 48 ساعت گذشته به بیش از 270 تن رسیده است.

همزمان جنگنده های روس بشدت مواضع تروریستها را در مناطق «خان العسل، المنصوره، الراشدین 4، الراشدین 5 ، الحکمه و بازار الجبس حلب هدف قرار می دهند و همچنین با تحت نظر قرار دادن مناطق مرزی مشترک استان ادلب به تروریستها اجازه نمی‌دهند به شهر حلب وارد شوند.

جنگنده‌های روس ظهر روز گذشته یک کاروان تروریستها را که از شرق شهر «اریحا» و در امتداد بزرگراه لاذقیه_حلب در حرکت بود هدف قرار دادند.

یک کاروان تروریستها شامل تجهیزات و نیروهای کمکی هم درصدد بود از شهرک «سراقب» به حلب حرکت کند که توسط این جنگنده‌ها نابود شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس