یکی از اهالی شهرک مضایا در ریف دمشق گفت: گروه‌های تروریستی حاضر در مضایا با مصادره کمک‌های بشردوستانه دولت سوریه، آنها را به شهروندان متمکن می‌فروشند تا با قیمت‌های نجومی در اختیار مردم قرار دهند.

 به گزارش مشرق، در سایه محاصره‌ای که استقرار تروریست‌ها در داخل شهرک مضایا در ریف دمشق بر  آن تحمیل کرده اهالی این شهرک با وضعیت معیشتی سختی روبرو هستند به گونه‌ای که روزی آنها به دست تاجران بحران افتاده است.

یک منبع از اهالی شهرک مضایا تاکید کرد: کمک‌هایی که روز یکشنبه وارد شهرک شده از جمله نمک طعام قیمت هر کیلو از آن به 25 هزار لیره سوری رسیده و مردم مضایا تروریست‌ها را مسئول سرقت این ماده به ظاهر کم ارزش به منظور فروش آن در بازار سیاه می‌دانند.

این منبع با بیان اینکه کمک‌های توزیع شده بین مردم مضایا برای رفع نیازمندی‌های یک ماهه آنها کفایت نمی‌کند، افزود: تروریست‌ها با دخالت در امر توزیع کمک‌ها مانع توزیع عادلانه آنها می‌شوند و مقادیر زیادی از کمک‌هایی که به این شهرک وارد می‌شود توسط تروریست‌ها در انبارهایشان مصادره و سپس این کمک‌ها را به افراد غیر نظامی می‌فروشند که تمکن مالی و قدرت خرید دارند تا با قیمت‌های نجومی به فروش برسانند.

به گفته وی، اهالی مضایا در دیدار با مسئولین امور کمک‌های بشردوستانه از آنها خواسته‌اند برای فصل سرما وسایل گرمایشی و سوخت لازم که مایحتاج همه مردم است را تأمین کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ورود کمک‌های بشردوستانه به مضایا حل کننده مشکل نیست بلکه باید توافقی برای شکست حصر این منطقه و خروج تروریست‌ها از آن برای بازگشت زندگی طبیعی حاصل شود.

52 کامیون حامل کمک‌های غذایی و امدادی روز یکشنبه وارد مضایا و زبدانی در ریف دمشق شدند همزمان 17 محموله دیگر هم به شهرک های الفوعه و کفریا در ریف ادلب که در محاصره تروریست‌هاست، رسید.

رسانه‌های عربی و غربی طی 2 سال اخیر مدعی شده‌اند که نیروهای حزب الله و ارتش سوریه، مانع از رسیدن مواد غذایی به شهرک «مضایا» می‌شوند.

نکته بعدی اینکه بسیاری از ساکنان قصد دارند از این شهر خارج شوند ولی سرکرده‌های تروریستی این مسئله را نمی‌پذیرند.

طی توافقات پیشین که بین دولت سوریه با تروریست‌ها با میانجیگری سازمان ملل صورت گرفت، قرار بود 300 تروریست خود را به مقامات سوریه تحویل دهند و از مضایا خارج شوند ولی این مسئله نیز با مخالفت سایر تروریست‌ها روبرو شد، همچنین تروریست‌ها، اجازه خروج زخمی‌ها را از شهرک «مضایا» رنمی دهند و تهدید کرده‌اند که خودروی حامل زخمی‌ها را هدف قرار می‌دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس