شبکه خبری «الجزیره» قطر اعلام کرد معارضان سوری موافقت خود را با آتش‌بس پیشنهادی آمریکا و روسیه در سوریه اعلام کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، گروههای معارض مسلح توافق آمریکا و روسیه بر سر آتش‌بس در سوریه را پذیرفتند.

«زکریا ملاحفجی» رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «استقم» که یکی از گروههای معارض مسلح سوریه است گفت که این گروه ملاحظات خود را درباره برخی از بندهای این توافق به آمریکا اعلام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین ملاحظه این گروه مربوط به تعهد دولت سوریه به آتش بس است، گفت که معارضان همچنان ابعاد سیاسی توافق آتش بس را بررسی می‌کنند.

این مسئول معارض با این ادعا که معارضان در زمینه کمک‌رسانی حامی افراد غیر نظامی هستند، افزود: ملاحظات دیگری درباره جبهه فتح الشام (حبهه النصره سابق) و نادیده گرفتن گروههای وابسته به نظام سوریه نیز وجود دارد.

شبکه خبری «الجزیره» به نقل از ملاحفجی مدعی شد که معارضان به همه آتش بسهای پیشین متعهد و پایبند بوده اند ولی دولت سوریه آن را نقض کرده است.

«مایکل راتنی» فرستاده ویژه آمریکا به سوریه از گروههای معارض خواست که به این آتش بس پایبند باشند و اعلام کرد که طرح اولیه این توافق این است که به مدت 48 ساعت باشد و در صورت تحقق اهداف تا زمان نامعلومی تمدید شود.

وی همچنین تصریح کرد: آغاز هماهنگی روسیه و آمریکا علیه گروههای القاعده و الدوله الاسلامیه (داعش) در سوریه منوط به برقراری این آتش بس به مدت 7 روز خواهد بود.

راتنی در پایان خاطر نشان کرد: همکاری با جبهه فتح الشام مسئله ای است که عواقب وخیمی خواهد داشت و با هر گونه نقض آتش بس بر اساس توافق اصلی رفتار خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس