کد خبر 609548
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

نبرد سرنوشت‌ساز حلب شاهد پاکسازی قسمت اعظم شهرکهای بنی‌زید و لیرمون در شمال غرب شهر حلب، تا محاصره این شهر بزودی کامل شود.

 به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی در شهر حلب و نبرد سرنوشت‌ساز در شمال و غرب این شهر حاکیست، چیزی تا محاصره کامل شهر حلب باقی نمانده است.

نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت از دیشب تا امروز، کارگاه‌های صنعتی ایبلا، حمود، محروق و مکی را هم پاکسازی کردند.

روز گذشته ساختمان‌های مجاور محور جنوبی کاستیلو به موازات میدان «لیرمون» پاکسازی شده بود که خود نشانه نزدیکی به کامل شدن محاصره حلب بود (جزئیات بیشتر).

از نیمه شب گذشته موشک‌های زمین به زمین نیروهای مقاومت آرام و قرار برای گروهک جبهة النصره و متحدانش در شهرکهای «بنی زید»، «ضهره عبد» و «الشقیف» نگذاشته است.

همزمان توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در مناطق المالیه و الصالات در غرب شهرک الزهراء، ساختمان دادگاه قضائی و حومه شرقی شهرک کفرحمره هدف قرار داد.

از روز گذشته تا لحظه تنطیم این خبر نیروهای جبهه مقاومت در شمال شهر حلب بیش از 35 تن از تروریست جبهه النصره، احرارالشام، نورالدین زنکی و تیپ سلطان مراد را کشته یا زخمی کرده اند.

یک منبع میدانی گفت که «با پاکسازی مجتمع کاستیلو، جنوب مزارع ملاح و حومه میدان لیرمون تنها کمتر از 950 متر مانده تا محاصره تروریست ها در مرکز شهر حلب کامل شود».

مجتمع کاستیلو، جنوب مزارع ملاح را به شمال شرق میدان لیرمون و شمال غرب شهرک بنی زید متصل می‌کند.

نیروهای مقاومت علاوه بر پاکسازی بیش از 90 درصد شهرک لیرمون، 50 درصد شهرک بنی‌زید را هم آزاد کرده‌اند.

بخش‌هایی از شرق و غرب جاده راهبردی کاستیلو همچنان در اشغال عناصر تروریستی است.

ناگفته نماند ارتش سوریه و مقاومت در حال قیچی کردن شمال غرب شهر حلب هستند بدین معنا که بخشی از نیروها از شمال محور کاستیلو و بخشی دیگر از محور جنوبی (از شهرکهای لیرمون و بنی زید) در حال قطع کردن شاهراه کاستیلو هستند و بزودی نیروهای سوری و مقاومت در این محور با یکدیگر دست خواهند داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    درود بر مردان خدا
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    درود بر رزمندگان مقاومت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس