تغییر نام گروه تروریستی جبهه النصره و میانه‌رو خواندن آن توسط دولت آمریکا این امکان را به رژیم صهیونیستی می‌دهد تا در صورت عملیات جبهه مقاومت برای آزادسازی مناطق هم مرز جولان اشغالی از النصره حمایت علنی کند.

 به گزارش مشرق، یک سال پس از آغاز بحران سوریه، گروه تروریستی جبهه النصره به سرگردگی محمد الجولانی اعلام موجودیت کرد.

این گروه تروریستی مدتی پس از تشکیل با سازمان تروریستی القاعده بیعت کرد و عنوان شاخه رسمی این گروه در سوریه را یدک کشید.

تروریستهای جبهه النصره در ادامه ماهیت واقعی خود را نشان دادند و برخلاف آنچه دولت‌های غربی آنها را مخالفان میانه‌رو معرفی می‌کردند، جنایاتیی را در سوریه مرتکب شدند و شهروندان زیادی را به طرز فجیعی قتل عام کردند.

جبهه النصره پس از داعش، قدرتمندترین گروه تروریستی در سوریه است و عربستان، ترکیه، قطر و آمریکا حامیان اصلی این گروه در سوریه هستند.

حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تروریستهای جبهه النصره تلاشهای فراوانی کردند تا این گروه از حملات نیروهای مقاومت و جنگنده های روس در امان بمانند؛ زیرا بخشهای مهمی از خاک سوریه در اشغال آنها است.

اواخر هفته گذشته (اواخر ژوئیه) «ابو محمد الجولانی» سرکرده این گروه تروریستی با دستور سران رژیمهای منطقه، در یک پیامی ویدیویی، جدایی نیروهای تحت فرمانش از گروه تروریستی القاعده را اعلام کرد تا علاوه بر مصون ماندن از حملات جنگنده‌های روس، زمینه حضور آنها در مذاکرات ژنو فراهم شود.

 الجولانی سپس اعلام کرد که گروه جدید، نامش «جبهة فتح الشام» است و دیگر جبهة النصره وجود ندارد.

اما سوال اینجاست آیا هدف از تغییر نام گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه فقط منحصر به شرکت در مذاکرات است؟

اگر به نقشه میدانی جنوب سوریه دقت کنیم بخش وسیعی از استان کوچک قنیطره، مناطق هم مرز با جولان اشغالی و استان درعا تحت اشغال گروه تروریستی جبهه النصره است.

اسرائیل چه سودی از تغییر نام تروریستهای سوریه می‌برد؟

پس از اعلام جدایی ظاهری گروه تروریستی جبهه النصره از گروه تروریستی القاعده، در جبهه جنوب سوریه هدف زیر قابل پیش بینی است.

کشورهای حامی تروریست نخست تلاش می کنند مناطق تحت اشغال را به تروریستهای جبهه النصره تحویل دهند و از طریق تغییر نام این گروه تروریستی نفوذ خود را در جنوب سوریه افزایش دهند.

یادآوری این نکته ضروریست که در مقطع فعلی بخشهای وسیعی از مناطق هم مرز با جولان اشغالی تحت اشغال تروریستهای جبهه النصره است و آنها تاکنون هیچ درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی نداشته اند.

اسرائیل چه سودی از تغییر نام تروریستهای سوریه می‌برد؟

واقعیتهای میدانی نشان می دهد عناصر جبهه النصره در سالهای گذشته نقش سپر دفاعی رژیم صهیونیستی را برای مقابله با نیروهای جبهه مقاومت و جلوگیری از نزدیک شدن آنها به جولان اشغالی ایفا کرده‌اند.

تغییر نام گروه تروریستی جبهه النصره و میانه‌رو خواندن آنها توسط دولت آمریکا این امکان را به رژیم صهیونیستی می‌دهد تا در صورت عملیات جبهه مقاومت برای آزادسازی مناطق هم مرز جولان اشغالی از جبهه النصره حمایت علنی کند.

در یک ماه گذشته، رژیم صهیونیستی تحرکات وسیعی در استان قنیطره داشته و علاوه بر نفوذ به خاک این استان، حمایت از گروه تروریستی جبهه النصره را چند برابر کرده است.

نمونه کوچک این حمایتها، کمکهای فراون این رژیم به تروریستها برای اشغال شهر البعث بوده است. این شهر خط نخست دفاعی جبهه مقاومت در استان قنیطره است.

اسرائیل چه سودی از تغییر نام تروریستهای سوریه می‌برد؟

رژیم صهیونیستی درصدد است با کمک های نظامی، جبهه النصره را بر بخش های بیشتری از استان قنیطره از جمله شعهر البعث مسلط کند تا دایره امنیتی خود را در مرزهای جولان افزایش دهد.

اگر چه رژیم صهیونیستی با همکاری خاندان آل سعود و چراغ سبز آمریکا، نام و رنگ گروه تروریستی جبهه النصره را تغییر داده اند و در تلاش هستند با سپر کردن تروریستها از مهلکه فرار کنند اما باید به این موضوع واقف باشند که با این اقدامات طنزآمیز نمی‌توانند از آنچه که در آینده با آن روبه رو می شوند، جلوگیری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس