کد خبر 592125
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

گروه های تروریستی در سوریه در 24 ساعت گذشته، سه نوبت و از زمان برقراری آتش بس در اوایل اسفند ماه 94 تاکنون 689 بار آتش بس را نقض کرده اند.

 به گزارش مشرق، مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم سوریه» با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گروه تروریستی جیش الاسلام در شبانه روز گذشته سه بار با خمپاره به مواضع ارتش سوریه حمله کرده است.

براساس بیانیه این مرکز، با پیوستن یک شهرک دیگر در استان درعا به آتش بس، شهرک هایی که به آتش بس اعلامی پیوسته اند به 155 شهرک افزایش یافت.

مرکز هماهنگی و نظارت روسیه بر آتش بس اضافه کرد: نیروی هوایی سوریه و روسیه گروه های مسلحی که به آتش بس پیوسته اند و محل استقرار آن ها به مرکز روسی در پایگاه حمیمیم و یا مرکز آمریکایی در امان اعلام شده است را هدف قرار نداده اند.

در بیانیه این مرکز آمده است که گروه تروریستی جبهه النصره به تلاش ها برای برهم زدن آتش بس ادامه می دهد و بارها شهرک های ارض الوطی در حومه لاذقیه، السلمیه در حومه حماه، مرج السلطان و البلالیه در حومه دمشق را موشک باران کرده اند.

براساس بیانیه مرکز نظارت روسیه در پایگاه حمیمیم، این گروه تروریستی، شهرک حندرات در شمال حلب و محله های شیخ مقصود، صلاح الدین، الزهره و فرودگاه نیرب را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند.

آتش بس در سوریه از 27 فوریه (9 اسفند 94) و بر اساس توافق آمریکا و روسیه برقرار شد و ارتش سوریه و گروه های معارض سوری باید آن را رعایت کنند.

داعش، جبهه النصره و دیگر گروه هایی که توسط سازمان ملل به عنوان گروه های تروریستی معرفی شده اند، شامل این آتش بس نمی شوند و مبارزه با آن ها ادامه دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس