کد خبر 601881
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

مرکز هماهنگی و نظارت بر آتش بس در پایگاه حمیمیم در حومه لاذقیه سوریه اعلام کرد که از آغاز اعلام آتش بس تاکنون 178 شهرک و روستا تحت کنترل افراد مسلح به آتش بس پیوسته اند.

 به گزارش مشرق، به نوشته شبکه خبری روسیا الیوم، این مرکز گزارش داد که در 24 ساعت گذشته یکی از شهرک های حومه حلب نیز به آتش بس پیوست و در مجموع تاکنون 178 شهرک تحت اشغال گروه های مسلح به آتش بس این کشور پیوسته اند.

مرکز هماهنگی و نظارت بر آتش بس در بیانیه خود اعلام کرد که مذاکرات آتش بس با سرکرده های گروه های مخالف مسلح در استان های درعا، قنیطره و سویداء ادامه دارد و تاکنون 61 گروه پایبندی خود را به اصول آتش بس اعلام کرده اند.

این مرکز همچنین گزارش داد که این گروه هادر 24 ساعت گذشته در استان ریف دمشق دو نوبت آتش بس را نقض کرده اند. گروه تروریستی جیش الاسلام با موشک و خمپاره دو شهرک دوما و جور الباشا را در ریف دمشق هدف حمله قرار داد.

براساس گزارش این مرکز گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش به آتش بس پایبند نبوده و در شبانه روز گذشته شهرک های حندرات، الانصار، شیخ مقصود، الخادلدیه، خربهة حارس در استان حلب و شهرک مصمع در شمال شرق تدمر در استان حمص را هدف حمله قرار دادند.

در حملات خمپاره ای و موشکی اخیر تروریست ها به محله های مسکونی حلب بیش از 40 غیرنظامی کشته و بیش از 200نفر از جمله زنان و کودکان زخمی شدند.

تروریست ها شامگاه جمعه با ده ها موشک و خمپاره محله های مسکونی الفرقان، موکامبو و محله خوابگاه دانشجویان در حلب را هدف قرار دادند.

مرکز هماهنگی و نظارت بر آتش بس در آخرین بیانیه خود اعلام کرد که گروه های تروریستی در مجموع از 27 فوریه (اوایل اسفند) تاکنون 745 نوبت آتش بس را نقض کرده اند.

آتش بس در سوریه از 27 فوریه (9 اسفند 94) و بر اساس توافق آمریکا و روسیه برقرار شد و ارتش سوریه و گروه های معارض سوری باید آن را رعایت کنند.

داعش، جبهه النصره و دیگر گروه هایی که توسط سازمان ملل به عنوان گروه های تروریستی معرفی شده اند، شامل این آتش بس نمی شوند و مبارزه با آن ها ادامه دارد.

سوریه از مارس‌ ( اسفند) 2011 تاکنون با بحران ناشی از ورود تروریست های خارجی به این کشور مواجه است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس