کد خبر 605155
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

کارشناس مسائل روسیه با اشاره به احتمال لغو آتش‌بس در سوریه بویژه در حلب گفت: مسکو ضمن پایبندی به مواضع خود در ادامه حمایت از نظام اسد برای مبارزه با تروریسم با طرح صلح آمریکا برای تجزیه سوریه مخالف است.

 به گزارش مشرق، «نواف ابراهیم» کارشناس مسائل روسیه کشتار نیس را بزرگ‌ترین دلیل بر ضرورت نزدیکی روسیه و آمریکا در مبارزه با تروریسمی خواند که کنترل آن از دست اربابانش خارج شده و در جهان رو به گسترش است.

وی تاکید کرد: در سایه تحولات اخیر، دولت آمریکا هیچ توجیهی برای حفظ تروریسم و بهره‌برداری از آن در برابر همه پرده‌هایی که در مقابل افکار عمومی جهان فرو ریخته ندارد.

نواف تصریح کرد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز جمعه در مذاکره با جان کری همتای آمریکایی خود در مسکو ضمن اشاره به عملیات تروریستی پنجشنبه شب در شهر نیس فرانسه، گفت: کشته شدن مردم در عملیات تروریست‌ها نشان می دهد که مبارزه قاطع بین المللی با تروریسم بویژه همکاری مسکو و واشنگتن علیه این پدیده ضرورت دارد.

وی افزود: اظهارات لاوروف تاکید بر این قضیه است که کشتار نیس روسیه و آمریکا را در مقابل 2 گزینه و نه گزینه سومی قرار داده که یکی مبارزه با تروریسم و دیگری بازگشت به خانه اول است به گونه‌ای که روسیه به ماموریت خود در حمایت از سوریه برای سرکوب تروریسم ادامه می‌دهد، درحالی که آمریکا از طریق هم‌پیمانان خود از تروریسم حمایت می‌کند.

کارشناس سوری گفت: وضعیت غیر قابل تحمل کنونی نمی‌تواند ادامه داشته باشد تنها گزینه فعلی انسجام تلاش‌ها و پذیرش واقعیت‌هاست که اگر اقدام جدی در مبارزه با تروریسم صورت نگیرد شاهد حملات تروریستی بیش‌تری در دنیا خواهیم بود، بنابراین، مشکل کنونی با سوریه نیست بلکه مشکل با موجودیت تروریسم و حمایت منطقه‌ای و جهانی از آن است.

ابراهیم با استقبال از پیشنهادهای ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره آغاز تشکیل ائتلاف منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم، گفت: برگزاری کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم و  کنفرانس همکاری و امنیت در خاورمیانه در برهه کنونی از ضروریات است.

کارشناس سوری تاکید کرد: کرملین نیز اعلام کرده که روسیه موضع خود را در خصوص مساله سوریه و شخص بشار اسد که طی پنج سال اخیر تاکنون فرماندهی جبهه جنگ با تروریسم را برعهده دارد، تغییر نمی‌دهد بنابراین رفتار روسیه در راستای تحقق خواسته رهبری سوریه است که درستی استراتژی خود را ثابت کرده و دست رد به سینه طرح ادعایی صلح  آمریکا برای سوریه ( بر مبنای تجزیه سوریه به سه منطقه) که کری در جریان سفر اخیر خود به مسکو مطرح کرد، زده است.

ابراهیم در پایان سخنان خود اظهار داشت: احتمال می رود رهبری سوریه با دستور به لغو آتش بس و تمدید نشدن آن در حلب، با کمک متحدان خود، تحولات بزرگی و تازه ای را در چارچوب مبارزه با تررویسم رقم بزند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس