کد خبر 588180
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

تشدید حملات نیروهای متجاوز عربستان به مواضع نیروهای انصار الله وعلی عبدالله صالح رئیس جمهری سابق یمن از روز گذشته در جبهه های مرزی حرض ومیدی بار دیگر آتش بس در ماه رمضان را نقض کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری ناس تایمز، لحظاتی قبل کشتی های عربستان وائتلاف حملات توپخانه ای و موشکی خود علیه مواضع انصارالله ونیروهای صالح را در دو منطقه مرزی حرض ومیدی در استان حجه در شمال غربی یمن از سرگرفتند.

منابع عربستانی اعتراف کردند کشتی های نظامی عربستان حملات توپخانه ای وموشکی خود به مواضع انصار الله را در سواحل میدی غرب حرض را از روز گذشته تاکنون تشدید کردند این در حالی است که توپخانه ائتلاف نیز مواضع انصار الله را در دو منطقه مرزی وکوههای النار در شرق حرض را مورد حمله قرار دادند.

منابع مذکور به درگیری شدید مزدوران عربستانی با نیروهای انصار الله یمن ونیروهای صالح در خطوط تماس در جبهه مرزی حرض - میدی در استان حجه اشاره کردند.

این در حالی است که نیروهای یمنی تا حدود زیادی حملات مزدوران عربستانی را در جبهه مرزی حرض - میدی دفع کردند.

هواپیماهای عربستانی شب گذشته منطقه جبل هیلان در شهر صراوح استان مارب را مورد حمله قرار دادند.

مزدوران عربستانی نیز منطقه المخدره در شهر الجدعان استان مارب را مورد حملات توپخانه ای وموشکی قرار دادند.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین پارسال (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس