کد خبر 592196
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

نیروهای سوری که دیروز کنترل منطقه نفتی الثوره واقع در غرب استان رقه را به دست گرفتند پس از پاتک انتحاری‌های داعش مجبور شدند برای کاهش تلفات موقتا عقب‌‌نشینی کنند.

 به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی غرب استان الرقه از درگیری‌های سنگین ارتش سوریه و عناصر تروریستی داعش حکایت دارد به طوری که پس از چندین روز پیشروی متوالی، ارتش سوریه ناچار شد پیشروی را متوقف و کمی عقب‌نشینی کند.

عصر روز گذشته نیروهای سوری با پاکسازی میدان نفتی «الثوره» و مناطق مسکونی حومه آن موفق شدند به 10 کیلومتری فرودگاه راهبردی «الطبقه» برسند.

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات، آزادسازی ارتفاع راهبردی «برج السیریاتیل» را در دستور کار قرار دادند تا از پاتک احتمالی تروریست‌ها جلوگیری کنند، اما پس از چندین ساعت درگیری نیروهای سوری مجبور به عقب‌نشینی از منطقه شدند.

به گزارش بین‌الملل فارس، از غروب روز گذشته داعش حملات سنگینی را با چندین خودروی انتحاری علیه مواضع نیروهای سوری در منطقه آزاد شده الثوره آغاز کرد که در پی آن نیروهای سوری به سمت «مثلث الرصافه» عقب نشینی کردند.

شدت درگیری‌های شب گذشته به میزانی شدید بود که تعدادی از نیروهای ارتش سوریه کشته و زخمی شدند. در این درگیری فرمانده تکاوران دریایی ارتش سوریه زخمی شد.

درگیری‌ها در حال حاضر بشدت در حومه منطقه الثوره ادامه دارد و نیروهای سوری در تلاشند این منطقه را باز پس بگیرند.

این اولین توقف در پیشروی ارتش سوریه در محور اثریا-رقه بود که از چند هفته گذشته آغاز شده است و ارتش موفق شد به موازات مرز استان رقه با حلب، تا 10 کیلومتری فرودگاه الطبقه پیشروی کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    موقتا عقب‌‌نشینی !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • کوبانی ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    امیدوارم موقتی باشه نه اینکه مثل چند ماه قبل که تو حلب خوب پیشروی کرد بعد ول کرد ،هیچی نتیجه شو می بینید که چی شد .به امید نابودی داعش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس