کد خبر 586466
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد، از 20 ژوئیه سال گذشته میلادی تاکنون نیروهای امنیتی این کشور 7600 "شبه‌نظامی" کرد را کشته‌اند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه گفت: نیروهای دولتی از 20 ژوئیه 2015 و از زمانیکه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) آتش بس را نقض کردند، 7600 شبه نظامی کرد را از پای در آورده‌اند. این شکست عظیمی برای این شبه نظامیان کرد در تاریخ است.

این درحالی است که پ.ک.ک دولت ترکیه را به "قتل عام" غیرنظامیان کُرد متهم کرده و می‌گوید بسیاری از کشته شدگان برخلاف آنچه که دولت آنکارا ادعا می‌کند غیرنظامی هستند.

اردوغان در یک سخنرانی تلویزیونی با خطاب قرار دادن خانواده نیروهایی که در این خشونت ها کشته شدند گفت: این سازمان تروریستی بزرگترین شکست خود را در طول تاریخ متحمل شده است. ما باید به عملیات خود ادامه دهیم.

تنش ها میان آنکارا و کردها در ژوئیه 2015 و همزمان با نقض آتش بس توسط شبه نظامیان کرد شدت گرفته است. شبه نظامیان کرد نیز چندین مورد حمله علیه نیروهای امنیتی ترکیه انجام داده‌اند.

آنکارا باره در شهرهای کردنشین در جنوب شرق کشور منع آمد و شد اعمال کرده و باعث شده تا بسیاری از شهروندان خانه‌های خود را ترک کنند.

در مارس سال جاری میلادی نیز اردوغان اعلام کرد که نیروهای دولتی این کشور در جریان درگیری با شبه نظامیان کرد بیش از 5300 تن از آنها را کشته، زخمی و دستگیر کرده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    همه میدونیم پ ک ک بود که اتش بس رو نقض کرده و به پاسگاههای پلیس حمله کرد
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    باشه. تو و اردوغان خوبید!
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    حمایت از پ ک ک که گروهی تروریستی چه پیامی داره جز اینکه از خود پ ک ک باشی؟
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    نه باشه.تو و پ ک ک خوبید!
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    این اردوغان بود که پس از شکست در انتخابات بصورت غیر رسمی آتش بس با کردها را نقض کرد یعنی با انفجار محل تجمع کردها موقع جشن و پایکوبی بمناسبت کرسی هایی که در مجلس بدست آورده بودند آنهم در سه نوبت و در سه محل جداگانه، مجلس شادی کردهایی که خیلی از آنها حتی عضو یا طرفدار پ.ک.ک هم نبودند را بعزا تبدیل کرد و عملاً به کردها اعلام جنگ کرد، متأسفانه اردوغان دارد به همان راهی می رود که نادر رفت یعنی با قدرت طلبی و دیکتاتوری هر چه را رشته بود دارد پنبه می کند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس