کد خبر 593522
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

یکی از مسئولان رده بالای نظامی گروهک «جبهة النصره» که مسئولیت امدادرسانی و تجهیز تسلیحاتی جبهه النصره را بر عهده داشت، در حمله هوایی روسیه در استان حلب از پای درآمد.

 به گزارش مشرق، منابع خبری وابسته به معارضان سوری شامگاه سه‌شنبه از مرگ فرمانده «جیش النصره» یکی از هسته‌های اصلی «جبهة النصره» در حلب، خبر دادند و گفتند که او در حمله هوایی که احتمالا حمله روسی بوده، کشته شده‌ است.

وبگاه خبری «آرا» سوریه وابسته به مخالفان، گزارش داد که در جریان حملات هوایی، «أبو عبد الله جبل» مسئول کل «جیش النصره» از پای درآمده است.

جیش النصره گروهی است که جبهة النصره در ماه می 2016، تشکیل داد و مخصوص «نبردها و کمک‌ها است و نیروی مرکزی جبهة النصره محسوب می‌شود و به عبارتی دیگر، شاخه نظامی فرماندهی جبهة النصره است.

این وبگاه سوری گزارش داد که وی همچنین مسئولیت امدادرسانی و تجهیز تسلیحاتی جبهه النصره را بر عهده داشته است.

اخیرا ترورها و بمب‌گذاری‌ها علیه جبهة النصره در ادلب و حلب افزایش پیدا کرده و به جایی رسیده است که جبهة النصره با انتشار بیانیه‌ای برای هر کسی که سرنخی از عوامل انفجارها و بمب‌گذاری‌ها در ادلب به این گروهک بدهد، «پاداش باارزشی» می‌گیرد.

در همین راستا، شامگاه یکشنبه گذشته نیز یک خودروی بمب گذاری شده مقابل هتل «الکارلتون» در شهر «ادلب» که مرکز اصلی عناصر «جیش الفتح» است، منفجر و شماری از عناصر این ائتلاف تروریستی کشته شدند.

استان ادلب جز در شمال غرب خود یعنی دو شهرک «الفوعه و کفریا» که در محاصره کامل، هنوز مقاومت می‌کند، کاملا تحت اشغال ائتلاف جیش الفتح است.

برخی از منابع وابسته به معارضان گزارش دادند که در این هتل سرکرده‌های جیش الفتح نشستی را در این هتل برگزار و در آن مسائل امنیتی ادلب را بررسی کرده بودند.

«أبو أحمد الأنصاری» که یکی از سرکرده های «احرار الشام» است گفته بود که دولت سوریه عملیاتهای ترور را در استان ادلب انجام می دهد و برخی از عناصر برجسته جیش الفتح نیز که به دمشق همکاری دارند، مسئول این ترورها هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس