کد خبر 608073
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷

دولت دمشق امروز (یکشنبه) ضمن استقبال از توافق واشنگتن و مسکو برای مبارزه با داعش و القاعده اعلام کرد: برای آغاز مذاکرات صلح با مخالفان این کشور و یافتن راه حل سیاسی جهت خاتمه دادن به پنج سال جنگ دراین کشور آماده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: سوریه برای ادامه مذاکرات سوری - سوری بدون هیچ پیش شرطی و بدون هیچ مداخله خارجی و با حمایت سازمان ملل آماده است.

سازمان ملل امیدوار است که دور جدید مذاکرات داخلی سوریه از ماه اوت در ژنو از سر خواهد شود.

این منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه در گفتگو با خبرگزاری "سانا" اظهار داشت: ‌سوریه که در خط مقدم مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه ایستاده، از توافق دو طرف روسی و آمریکایی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره استقبال و تاکید می‌کند، اراده ارتش و نیروهای مسلح سوریه بر استمرار مقابله با این تروریست‌ها در گروه‌های مختلف و نابودی آنها با همکاری روسیه بر اساس اصل اعتماد دو طرفه و نیز همکاری با دیگر اعضای جامعه بین‌الملل استوار است. سوریه آماده است بر اساس توافقنامه امضا شده میان مسکو و واشنگتن در زمینه عملیات‌های هوایی ضد تروریسم هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

این منبع افزود:‌ سوریه موافقت خود را با توقف درگیری‌ها و نیز مسایل توافق‌شده میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ 27 فوریه 2016 اعلام و بر پایبندی خود به آن همزمان با حفظ حق دفاع از نیروهایش تاکید کرد. در این راستا ما مساله قطع ارتباط گروه‌های مخالف پیوسته به توافقنامه آتش‌بس از گروه‌های تروریستی را بااهمیت دانسته و تاکید می‌کنیم آمریکا باید به وعده‌های خود در این زمینه عمل کرده و در راستای ممانعت از ورود شبه نظامیان،‌ اسلحه و پول از کشورهای همسایه به سوریه از طریق مرزها تلاش کند زیرا بدون خشکاندن این منابع تروریسم هرگز توقف درگیری‌ها در سوریه مفید نخواهد بود.

منبع مذکور ادامه داد: دولت سوریه به انجام وظیفه خود در قبال مردمش ادامه خواهد داد و با رساندن کمک‌ها به نیازمندان در مناطق مختلف، تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط انسانی در این کشور خواهد کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس