کد خبر 589410
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

این حمله که بعد از حوادث فرانسه و بلژیک در اروپا مرگبارترین نوع حادثه تروریستی محسوب می‌شود فرمایش مقام معظم رهبری در آتش گرفتن دامان تولید کنندگان و حامیان تروریست افراطی و داعش را ثابت کرد.

 به گزارش مشرق، یک فرد مسلح اوایل روز یکشنبه هفته جاری به وقت محلی با اسلحه خود به سمت یک باشگاه شبانه در «اورلاندو» ایالت «فلوریدا» تیراندازی کرد و دستکم 50 نفر را کشت و 53 نفر دیگر را زخمی کرد.‌

اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا این حادثه را یک حادثه تروریستی اعلام کرد. سخنگوی اف بی آی گفت که مقامات درحال بررسی دقیق این موضوع هستند که آیا این موضوع یک موضوع داخلی است یا یک حمله تروریستی بین المللی. گفته شد مهاجم «عمر متین» شهروند فلوریدا و متمایل به داعش بوده است. عمر متین ساکن بندر سنت لوسی در ایالت فلوریدا و پدر و مادرش افغان تبار هستند. مأموران پلیس با فرد مهاجم وارد درگیری مسلحانه شدند و فرد مظنون در نهایت با ضربه گلوله مأموران پلیس کشته شد.

اتفاق تروریستی روز یکشنبه هفته جاری در آمریکا را از حیث تاثیراتی که در منطقه و مناسبات بین المللی خواهد داشت می توان یک 11 سپتامبر دیگر با مقیاسی محدود تر محسوب کرد که پیام ها و پیامدهای منطقه‌ای و بین المللی متعددی بدنبال دارد.

در ابتدا به بخشی‌هایی از پیام های این حادثه تروریستی اشاره می‌شود:

1- این حمله که بعد از حوادث فرانسه و بلژیک در اروپا مرگبارترین نوع حادثه تروریستی محسوب می شود فرمایش مقام معظم رهبری در آتش گرفتن دامان تولید کنندگان و حامیان تروریست افراطی و داعش را ثابت کرد.

2- حقانیت همراه با صداقت جمهوری اسلامی ایران در برخورد مقتدرانه با پدیده شوم تروریسم بخصوص داعش به اثبات رسید. ایران تنها کشوری بود که از ابتدای بحران سوریه بر تروریستی بودن حوادث این کشور تاکید کرد و بر لزوم مبارزه جدی با این افراط گرایی اصرار ورزید. کشورهای غربی اما تحولات سوریه و عراق را انقلاب مردمی توصیف کردند و ابتدا به حمایت از این باصطلاح انقلاب برخاستند.

3- حمایت عریان رژیم صهیونیستی از داعش و پذیرایی از مجروحین این گروه تروریستی در بیمارستانهای خود سبب ساز تقویت داعش شده و این درحالی است که این رژیم متحد آمریکا محسوب می شود و سالانه از مالیات مردم به عنوان کمک بلاعوض استفاده می نماید. در واقع حادثه اورلاندو با کمک غیر مستقیم مردم این منطقه به داعش اتفاق افتاده است.

4- رژیم های مرتجع عربی و ترکیه به همراه رژیم صهیونیستی که هم بستگی های پنهان و آشکاری با گروههای افراطی در سوریه و سایر مناطق جهان دارند یکبار دیگر در برابر افکار عمومی جهان قرار خواهند گرفت.

5- حقانیت مبارزات قانونی مردم فلسطین بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی حامی داعش در فلسطین اشغالی به اثبات رسید. متاسفانه این مبارزات بواسطه تلاش رسانه ای تل آویو در وارونه نمایی این حمایت خود، از طریق مجامع غربی مورد حمله قرار می گرفت.

6- رسوایی غرب در تروریست خواندن جنبش حزب الله لبنان . جنبش مردمی حزب الله در کنار ایران و دولت قانونی سوریه از ابتدای بحران این کشور بر مبارزه با تروریست‌های تکفیری - وهابی خصوصا داعش تاکید و در این راه مجاهدان زیادی را تقدیم جامعه جهانی کرده است. متاسفانه با وارونه نمایی غرب این جنبش در فهرست سازمانهای تروریستی قرار گرفت و مورد تحریمهای بانکی واقع شد.

7-عربستان انتقام خود را از دوری نسبی دولت اوباما از این رژیم با این اقدام تروریستی که بیشتر جنبه دینی دارد گرفته است.

و اینک پیامدهای حادثه مرگبار اورلاندو که برخی منفی و بسیاری مثبت خواهد بود:

1-موج اسلام هراسی در اروپا و آمریکا افزایش خواهد یافت.

2-آمریکا سعی خواهد نمود ائتلاف به اصطلاح داعش را گسترش دهد.

3-آمریکا حملات نظامی ضد داعش در عراق و سوریه را گسترش خواهد داد.

4-آمریکا تبلیغات منطقه ای و بین المللی ضد تروریستی و ضد داعش خود را افزایش خواهد داد.

5- عربستان وهابی و مراکز اصلی فکر سلفی- تکفیری در مجامع بین المللی و حقوق بشری دچار ضعف و فتور خواهند شد.

6-گروه های تروریستی غیر داعش در سوریه دست برتر تبلیغاتی پیدا خواهند کرد و از این فضا برای دریافت کمک های بیشتر از سوی غرب استفاده خواهند کرد.

7-مقابله پلیس و مراکز امنیتی غرب با پیوستن جوانان اروپایی به داعش افزایش می یابد.

8-داعش تا اندازه ای با مشکلات لجستیکی روبرو خواهد شد.

9-موضع رسمی دولت ترکیه بر علیه داعش تندتر خواهد شد.

10-داعش در تبلیغات رسانه ای خود سعی در زدودن لکه وابستگی به آمریکا را پررنگ خواهد نمود.

11-داعش تلاش خود را برای جذب گروه های ضد آمریکایی در منطقه مانند طالبان را افزایش خواهد داد.

12-گروه های مذهبی افراطی در آمریکا مخالفت خود با ولنگاری مذهبی و اعتقادی در ان کشور را تندتر و علنی خواهند نمود.

13-اعتراضات اجتماعی مردم ناراضی از فاصله طبقاتی در آمریکا احتمالا به فاز تندتری منتقل خواهد شد.

14-مواضع گروه های ضد آزادی و حمل سلاح در آمریکا تقویت خواهد شد و احتمالا خانم کلینتون در نظر سنجی های انتخاباتی پیشِ رو بالاتر خواهد رفت.

15-اوباما در راستای پیشی گرفتن حزب دموکرات در انتخابات آینده، مقابله با داعش در منطقه غرب آسیا را با تبلیغات بیشتری ادامه خواهد داد.

16-فشار رسانه های غرب گرای منطقه به روسیه تاحدودی با کاهش روبرو خواهد شد.

17-روسیه در ضمن حقانیت مواضع ضد داعش خود، اقدامات ضد داعش خود را افزایش خواهد داد.

18-روسیه از این فرصت برای سرکوب گروه های تندرو در قفقاز و آسیای میانه بهره خواهد برد.

19-داعش که تظاهر به اسلام سلفی و برقراری خلافت اسلامی می نماید، وجهه دینی خود را به دلیل اقدام عملی بر علیه همجنسگرایی که خلاف آیات الهی است را برجسته سازی خواهد کرد.

20-همکاری های آمریکا و روسیه به طور مقطعی در مقابله با داعش پررنگ تر خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس