کد خبر 589624
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل رهبران آمریکا را به اهمال در اجرای تعهدات خود برای محافظت از جان شهروندان این کشور متهم کرد و تکرار کشتارهای دسته جمعی در این کشور را حاصل کوتاهی آن ها در کنترل دسترسی به سلاح های گرم دانست.

به گزارش مشرق، 'زید راعد الحسین'کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه با صدور بیانیه ای سهولت دسترسی مردم آمریکا به سلاح ها ی گرم را به رغم پیشینه های جنایی، بیماری های روانی، اعتیادات و سوابق مربوط به خشونت های خانوادگی و یا تماس های آن ها با شبکه های تروریستی، غیرقابل توجیه خواند.

وی تکرار این حوادث را حاصل کوتاهی و بی توجهی دولت آمریکا به مساله کنترل سلاح در این کشور دانسته و از رهبران آمریکا خواسته است تا با احترام به تعهدات خود از مردم این کشور در مقابل تکرار حملات خشونت آمیز و مسلحانه ای که به گفته او قابل پیشگیری هستند، محافظت کنند.

کمیسرحقوق بشر سازمان ملل در ادامه پرسیده است که رهبران سیاسی آمریکا برای آن که اقدام به وضع مقررات قاطعی درمورد دسترسی به سلاح های گرم در این کشور کنند منتظر چند نمونه دیگر از کشتارهای جمعی نظیر کشتار کودکان دبستانی، کارگران کارگاه ها، سیاهپوستانی که برای عبادت به کلیسا می روند و نیز تیراندازی به سیاستمداران آمریکایی نظیر گابریل گیفورد خواهند بود.

راعد الحسین با انتقاد از حامیان اسلحه و انجمن ملی سلاح آمریکا نوشته است: تبلیغات غیرمسئولانه(آن ها) مدعی است که سلاح های گرم موجب امنیت بیشتر جامعه می شود در حالی که مدارک و شواهد خلاف این را نشان می دهد.

وی تاکید کرده است درحالی که آمارهای موجود از کشورهای زیادی درجهان به وضوح ثابت می کند چهارچوب های قانونی برای کنترل دسترسی و استفاده از سلاح های گرم منجر به کاهش چشمگیری در جرائم خشونت آمیز در این کشور ها شده است در آمریکا میلیون ها قبضه سلاح به سهولت دست به دست می گردد و سالانه به مرگ و مجروحیت هزاران نفر ازمردم این کشور منجر می شود.

کمیسرعالی حقوق بشر ازهمه آمریکایی ها خواسته است متعاقب حادثه تلخ اورلاندو، برای احترام به حقوق انسان ها و نیز استقرار امنیت در کشورشان تلاش بیشتری کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس