کد خبر 576762
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

انگلیس اعلام کرد که برای تقویت قدرت بازدارندگی ناتو در شرق اروپا در برابر تهدیدات روسیه از ۳۵۰۰ نظامی استفاده خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس گفت: تقویت ناتو در شرق اروپا شامل پنج تیپ یعنی 3500 سرباز خواهد شد و استقرار این نظامیان در کشورهای شرق اروپا ، اقدامی تجاوزکارانه علیه روسیه نخواهد بود.

اقدام روسیه در الحاق خاک کریمه بهانه ای برای افزایش حضور نظامی ناتو در شرق اروپا شده است. ناتو قصد دارد با تقویت حضور نظامی خود در بالتیک و لهستان با افزایش نفوذ روسیه در منطقه مقابله کند.

انتظار می رود وزرای دفاع ناتو در نشست ماه آینده در خصوص تعداد نیروهای نظامی که قرار است در شرق اروپا مستقر شوند، تصمیم گیری کنند. البته به نظر می رسد که ناتو قصدی برای استقرار نیروهای دائمی زیاد در شرق اروپا ندارد تا از هرگونه تحریک روسیه خودداری کند.

هاموند به خبرنگاران گفت: به نظر می رسد 4 یا 5 تیپ در شرق اروپا مستقر خواهد شد. البته استقرار نیروهای نظامی در شرق اروپا ، تجاوزکارانه و علیه روسیه نخواهد بود.

وی افزود: 3500 نظامی در سراسر مرزهای ناتو با روسیه مستقر خواهد شد. انگلیس، آلمان و آمریکا بخش عمده این نظامیان را تشکیل خواهند داد.

دیپلمات های ناتو نیز اعلام کردند که آمریکا احتمالا فرماندهی دو تیپ را بر عهده خواهد داشت و انگلیس و آلمان نیز فرماندهی یک تیپ مستقر در شرق اروپا را بر عهده می گیرند. دانمارک، اسپانیا، ایتالیا یا هلند نیز نامزدهای احتمالی فرماندهی یک تیپ دیگر خواهند بود.

افزایش حضور ناتو در کشورهای شرق اروپا در شرایطی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در سال 2014 میلادی تاکید کرد که ناتو برای تضمین استقلال کشورهای بالتیک کمک خواهد کرد.

در حالی که تنش بین روسیه و ناتو به بالاترین سطح پس از پایان جنگ سرد رسیده است، ناتو قصد دارد پیش از برگزاری نشست جولای در شهر ورشو، مذاکرات رسمی را با مسکو انجام دهد.

در ماه آوریل، شورای ناتو و روسیه نخستین نشست را از ژوئن 2014 میلادی برگزار کرد ولی این مذاکرات با اختلافات زیادی بر سر اوکراین و سایر مسائل به پایان رسیده است.

آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • منوچهر ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    انگليسي ها خيلي حيله گرند به قول ارمني ها گاماس گاماس جلو مي روند كه روسها تحريك نشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس