رئیس جمهور اوکراین از آلمان خواسته است کشورهای اروپایی را برای استقرار پلیس اتحادیه اروپا در مرزهای شرقی این کشور راضی کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، دولت اوکراین از آلمان و کشورهای اروپایی خواسته است از پلیس اروپا برای برقراری امنیت در این کشور استفاده کنند.

پلیس اروپا وابسته به سازمان امنیت و همکاری های اتحادیه اروپا ( OSCE) است که ماموریت آن حفظ امنیت در مرزهای اروپایی است. آلمان ریاست پلیس وابسته به این سازمان را بر عهده دارد.

الکساندر پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین خطاب به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان می گوید بدون وجود پلیس اروپا نمی توانیم امنیت را در دونباس برقرار کنیم.

در اواخر ماه آوریل گذشته طرفهای درگیر در اوکراین آتش بس اعلام کردند ولی از آن زمان تا کنون درگیری های پراکنده ای در پایتخت و شرق این کشور دیده شده است.

«لومبرتو زانیر» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری های اتحادیه اروپا اوایل ماه می در سخنانی از آمادگی پلیس اروپایی برای استقرار در شرق اوکراین خبر داده بود.

این سخنان در حالی گفته شده است که زانیر اواخر همین ماه اعلام کرد بدون توافق کامل کشورهای شرکت کننده در قرارداد صلح مینسک از جمله روسیه نمی تواند پلیس خود را به شرق اوکراین اعزام کند.

اواخر ماه آوریل، پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین گفته بود وجود پلیس اروپا برای برقراری و حفظ آتش بس در دونباس ضروری است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس