کد خبر 561081
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۱

نشست شورای ناتو-روسیه، روز چهارشنبه برای اولین بار در دو سال گذشته برگزار شد اما به گفته دبیر کل این ائتلاف، موفقیتی در کمک به حل اختلافات «عمیق و ماندگار» میان دو طرف نداشت.

به گزارش مشرق، اولین نشست شورای ناتو-روسیه ظرف تقریباً دو سال گذشته روز چهارشنبه برگزار شد اما حاصلی از لحاظ بهبود روابط میان دو طرف در بر نداشت. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ائتلاف ناتو بعد از برگزاری این نشست گفت: «ناتو و روسیه اختلافاتی عمیق و ماندگار دارند. جلسه امروز، این را تغییر نداد.»

«الکساندر گروشکو»، نماینده روسیه در این ائتلاف هم گفت: «صحبت کردن بهتر از صحبت نکردن است. اما برای کرملین کاملاً روشن است که بدون گام‌هایی واقعی از طرف ناتو برای کاهش فعالیت‌های نظامی در مناطق مجاور فدراسیون روسیه، امکان گفت‌وگوهای معنی‌دار بر سر اقدامات اعتمادساز وجود ندارد.»

دبیر کل ناتو گفت که این نشست که 3 ساعت و نیم، یعنی 90 دقیقه بیشتر از زمان برنامه‌ریزی شده طول کشید، فرصتی برای گفت‌وگوهای جدی درباره اوضاع اوکراین، مسائل مربوط به فعالیت‌های نظامی روسیه و ناتو و اوضاع امنیتی در داخل افغانستان و اطراف آن بود.

شورای ناتو-روسیه در سال 2002 میلادی به عنوان مکانیزمی برای مشورت و همکاری میان کشورهای عضو ناتو و روسیه در خصوص طیف گسترده‌ای از مسائل امنیتی تشکیل شد اما این نهاد در سال 2014 میلادی و همزمان با آغاز درگیری‌ها در اوکراین به حالت تعلیق درآمد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس