کد خبر 585725
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

وزیر خارجه روسیه در دیدار همتای فنلاندی خود گفت: کرملین تدابیر نامشخص و نامعینی را برای پاسخ به فعالیت‌های ناتو در منطقه بالتیک، اتخاذ خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری مشترک با تیمو سوینو وزیر خارجه فنلاند در شهر مسکو، تاکید کرد: روسیه تدابیر و اقدامات نامشخصی را برای واکنش به فعالیت های ناتو در منطقه بالتیک اتخاذ می کند.

اظهارات لاوروف در شرایطی بیان شده است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو از روز دوشنبه مانور بزرگ موسوم به "بالتاپس 16" را برای نخستین بار در فنلاند برگزار کرده است.

لاوروف در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ما رویکرد منفی خود را نسبت به تحرکات نظامی ناتو به سوی مرزهای خودمان، پنهان نمی کنیم و تدابیری را برای پاسخ به فعالیت های نظامی ناتو در منطقه بالتیک اتخاذ خواهیم کرد.
ی در ادامه افزود: ما از حق حاکمیتی روسیه استفاده خواهیم کرد تا امنیت کشور را با اتخاذ تدابیر مناسب تضمین نماییم. من مطمئن هستم که دوستان فنلاندی ما و کشورهای همسایه نیز این مساله را درک می کنند.

لاوروف اظهار داشت: هیچ تهدیدی در منطقه بالتیک وجود ندارد که اقدامات نظامی در این منطقه را توجیه کند.

وزیر خارجه فنلاند نیز در این کنفرانس خبری گفت: مانورهای نظامی مانند مانوری که روز دوشنبه برگزار شده، به تقویت ظرفیت نظامی فنلاند کمک خواهد کرد و تهدیدی علیه هیچ کشوری نخواهد بود.

وی افزود: فنلاند چالش های امنیتی را که با آن روبرو است، جدی می گیرد و همکاری نزدیکی با ناتو خواهد داشت و همکاری های خود با سوئد را تعمیق خواهد بخشید.

از سال 2014 میلادی تاکنون، ناتو حضور نظامی خود را در اروپا و به خصوص کشورهای شرق این قاره که همسایه روسیه هستند، تقویت کرده است. این اقدام به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین انجام شده است.

افزایش حضور ناتو در کشورهای شرق اروپا در شرایطی است که روسیه بارها نسبت به این اقدام هشدار داده است.

در ماه آوریل، شورای ناتو و روسیه نخستین نشست را از ژوئن 2014 میلادی برگزار کرد ولی این مذاکرات با اختلافات زیادی بر سر اوکراین و سایر مسائل به پایان رسیده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس