کد خبر 584056
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی هشدار داد که افزایش تحرکات نظامی این سازمان در نزدیکی مرزهای روسیه به زودی با واکنش سیاسی و نظامی مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، «الکساندر گروشکو» نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد، تشدید فعالیت‌های ناتو در مناطق متصل به دریای بالتیک نیازمند پاسخ و واکنش نظامی و سیاسی روسیه است.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، نماینده روسیه در ناتو در گفت‌وگو با رادیو «کامرسانت» گفت: تصمیم ناتو برای استقرار نیروهای بیشتر در این منطقه شرایط منطقه‌ای را در حوزه امنیت تغییر می‌دهد.
 
وی افزود: امروزه این وضعیت پارامترهای جدیدی را بوجود آورده است و به طور حتم نه تنها نیازمند یک واکنش سیاسی بلکه انجام اقدامات نظامی مناسب نیز خواهد بود.
 
گروشکو در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: ارتش روسیه با دقت بسیار زیاد روش‌هایی را که ممکن است برای خنثی کردن خطرات مرتبط با فعالیت‌های رو به افزایش ناتو در نزدیکی مرز این کشور ضروری به نظر برسد را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ادامه داد: کاملا مشخص است که اقدامات ضروری لحاظ خواهد شد و شرکای ما در شورای ناتو-روسیه نباید از این مسئله متعجب شوند. تمامی ارتش ها و سیاستمداران واقع‌گرا به این مسئله اذعان خواهند داشت که هر اقدامی دیر یا زود در خور اقدام متقابل خواهد بود.
 
بر اساس این گزارش، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیش‌تر اعلام کرده بود که این سازمان نظامی 4 گردان نظامی در لهستان و سه کشور استونی، لاتویا و لتونی مستقر خواهد کرد.
 
ناتو از تاریخ سوم تا نوزدهم ماه ژوئن (ماه جاری میلادی) مانور گسترده‌ای را در منطقه دریای بالتیک با حضور 15 کشور عضو و نیز فنلاند و سوئد برگزار می‌کند. در این مانور بیش از 6 هزار و یکصد نیروی نظامی حاضر خواهند بود.
 
تقریبا همزمان با این مانور، رزمایش بزرگ دیگری موسوم به رزمایش «سابر استرایک» در تاریخ 27 ماه مه در کشورهای لاتویا، لتونی و استونی برگزار شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس