سرگئی لاوروف با اشاره به مواضع خصمانه غرب ضد روسیه گفت که این کشور به ناتو اجازه نخواهد داد مسکو را به یک درگیری بی‌معنا سوق دهد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی به موضوعاتی از قبیل سوریه و ناتو اظهارنظر کرد.

سرگئی لاوروف امروز پنجشنبه در اظهاراتی با اشاره به مواضع خصمانه غرب به ویژه ناتو ضد مسکو اعلام کرد که روسیه به ناتو اجازه نخواهد داد که پای این کشور را به یک درگیری بی معنا بکشاند.

وزیر خارجه روسیه به به مغولستان رفته، گفت: «ما افزایش بی سابقه فعالیت نظامی و حضور ناتو در به اصطلاح شاخه شرقی ائتلاف را پس از جنگ سرد مشاهده می‌کنیم که هدف آن اعمال فشار نظامی و سیاسی به روسیه است».

لاوروف که در وزارت خارجه مغولستان سخنرانی می‌کرد، تصریح کرد: «همه این اقدامات به همراه پروپاگاندا برای اهریمن جلوه دادن روسیه صورت می‌گیرد».

دیپلمات ارشد روس افزود: «روسیه هیچ طرح و برنامه‌ای برای درگیری بی معنی با روسیه ندارد و نخواهد داشت و ما متقاعد شده‌ایم که هیچ جایگزین معقولی به جز همکاری مشترک اروپایی در زمینه امنیتی بر پایه امنیت مبتنی بر قوانین بین‌المللی وجود ندارد».

او همچنین به بحران سوریه اشاره و تصریح کرد که عملیات و حملات نظامی روسیه در سوریه زمینه را برای مذاکرات فراگیر سوریه هموار کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات آتی درباره بحران سوریه به نتیجه مثبتی برای پایان دادن به این بحران بیانجامد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس