کد خبر 577390
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱

الکساندر گروشکو نماینده دایم روسیه در ناتو با تاکید بر اینکه «لازم است پیمان آتلانتیک شمالی روابط با روسیه را بازبینی کند»، به ناتو هشدار داد که اقدام های تحریک آمیز را ادامه ندهد.

به گزارش مشرق، پیمان ناتو و آمریکا همزمان با پیگیری عملی کردن برنامه های فعالیت های نظامی و رزمایشی در گرجستان، مولداوی، لتونی، لیتوانی و استونی جمهوری های شوروی سابق و استقرار سامانه سپر موشکی در شرق اروپا، پروازهای جاسوسی نزدیک مرزهای روسیه انجام می دهند.

به گزارش رسانه های روسیه، گروشکو گفت: اکنون فقط می توانم تاکید کنم که ناتو باید نوع روابط با ما را بازبینی کند و به تلاش برای ایجاد مانع پایان دهد.

وی افزوده است: ناتو با استقرار پایگاه ها نزدیک مرزهای روسیه، برگزاری رزمایش ها و افزایش تحرکات نظامی در دریای سیاه و بالتیک نزدیک تاسیسات نظامی ما، مسکو را تحریک نکند.

آمریکا هفته پیش با نادیده انگاشتن هشدارهای مکرر مسکو، با استقرار یک مرحله اصلی از اجزای سامانه موشکی خود در پایگاه نظامی دوسلو در رومانی برجای مانده از دوران شوروی سابق، موجب واکنش فوری و منفی روسیه شد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با هشدار نسبت به استقرار این سامانه گفت: مسکو تدابیر لازم را برای مقابله با اقدام های تاسفبار واشنگتن در ایجاد سامانه موشکی در اروپا اتخاذ می کند. متاسفانه وضعیت رو به وخامت می رود که منظور راه اندازی ایستگاه ردیابی موشکی در رومانی از اجزای سامانه پدافندی موشکی آمریکا می باشد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز گفت: شاهدیم که کشورهای عضو ناتو با ایجاد تاسیسات نظامی نزدیک مرزهای ما سعی دارند بر رویارویی موجود دامن بزنند.

لاوروف با بیان اینکه غرب برای تشدید تنش ها در مساله امنیت موشکی تلاش می کند، اظهار کرد: روسیه طرفدار چنین سیاست های خصمانه و رویارویی سیاسی و نظامی نبوده و خواهان مذاکرات برابر در اروپا در مساله امنیت موشکی و تقویت ثبات تمام کشورهای این قاره است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    حرف مفت نزن روس احمق
  • محسن از اصفهان ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    یا این وضعیت، احتمال برقراری شرایطی مانند بحران موشکی کوبا متصور است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس