کد خبر 567265
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۸

وزارت امور خارجه روسيه نسبت به امكان ايجاد ناوگان ناتو در درياي سياه هشدار داد و آن را تهديد براي امنيت منطقه خواند.

به گزارش مشرق، ماريا زاخارووا سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه در جمع خبرنگاران گفت كه طرح تاسيس ناوگان ناتو در درياي سياه، ثبات و امنيت منطقه را به شدت برهم مي زند.

به نوشته روزنامه ايزوستيا چاپ مسكو، سخنگوي وزارت خارجه روسيه در مورد تصميم ناتو براي ايجاد ناوگان خود در درياي سياه گفت: اين طرح ناتو روسيه را وادار مي كند اقدامات متقابل مناسب براي تامين امنيت خود انجام دهد.

وي ادامه داد: كاملا بديهي است كه بحث در مورد اين مساله منجر به اجراي آن نيز خواهد شد و در صورت اجرا، به هيچ وجه به حفظ درياي سياه به عنوان منطقه امنيت و همسايگي مسالمت آميز، كمكي نخواهد كرد.

خانم زاخارووا خاطرنشان كرد كه استقرار سامانه دفاع موشكي در دوسلو و همچنين ساير تاسيسات نظامي آمريكا و ناتو در روماني و ساير كشورهاي منطقه اروپاي شرقي، همگي ميل به برداشتن قدمي رو به جلو براي انجام عمل نظامي در منطقه و در مجاورت مرزهاي روسيه را نشان مي دهند.

رسانه هاي خبري اخيرا اعلام كردند كه دولت روماني با ناتو در باره ايجاد ناوگان اين سازمان در درياي سياه مذاكره مي كند.

روماني خواهان حضور واحدهاي دريايي آمريكا، آلمان، ايتاليا و تركيه در ناوگان ناتو در درياي سياه است و چنين ناوگاني از نظر تركيب نظامي شبيه ناوگروه دريايي موقت ناتو در درياي سياه خواهد بود كه از دو سال پيش در اين پهنه آبي مستقر شده است.

پترو پوروشنكو رئيس جمهوري اوكراين نيز به تازگي از ايجاد ناوگان درياي سياه ناتو استقبال و اعلام كرده كه در صورت تاسيس چنين ناوگاني اوكراين در آن حضور خواهد داشت.

روابط روسيه و ناتو از دو سال پيش به دليل مساله اوكراين پرتنش شده است و سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در مجاورت مرزهاي روسيه ازجمله درياي سياه حضور نظامي خود را تقويت كرده و بطور منظم رزمايش برگزار مي كند.

اين اقدامات نگراني روسيه را برانگيخته و مقامهاي روس هشدار داده اند كه تدابير مناسب براي پاسخ به اين اقدامات را اتخاذ مي كنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    روسیه فکر کرده دریای خزر و سیاه ملک شخصیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس