روزنامه خاندان هاشمی امروز عکس یک خود را به فائزه هاشمی اختصاص داد و تذکر هاشمی رفسنجانی به دخترش را ارج نهاد، اما انتشار تصاویر دیدار فائزه با بهائیان را اقدامی غیراخلاقی خواند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

******

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز دوشنبه را با تمرکز بر جدال برای کرسی ریاست مجلس آغاز کردند.

مهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1بی‌تدبیری فائزه هاشمی هزینه‌ساز شد/ لطف کنید صدای این فاجعه را در نیاورید. رایزنی برای «ریاست» ممنوع؛ ایده «تفاهم» به جای «رقابت» خیلی زود رنگ باخت؛ اصلاحات به دنبال مقصر برای گسست ائتلاف 92 می‌گردد و آن را به «روحیات» علی لاریجانی نسبت می‌دهد. روزنامه اعتماد در همین راستا نوشت: «يك طرف ليست اميد، يك طرف فراكسيون اصولگرايان؛ اين سرنوشت محتوم رقابت روزهاي آغاز مجلس دهم است. اصولگرايان معتدل از ائتلاف ليست اميد بيرون زده‌اند. حداقل بر سر كرسي رياست، ماجرا اين‌گونه پيش مي‌رود. علي لاريجاني مرد گفت‌وگو بر سر خيلي مسائل بود، الا بر سر كرسي رياست. اينجا جايي است كه مي‌خواهد بر سر آن بايستد. حتي به بهاي ائتلاف با اصولگراياني كه ٦ سال تمام «اصولگرايي» او را انكار مي‌كردند.»

2. احمدي‌نژاد ١٠ تا ١٥ ميليون راي دارد؛ صادق زیباکلام، سخنان «تلخی» برای کلیددار پاستور بر زبان جاری می‌سازد؛ وی که خود را معمار پیروزی امید در تهران می‌داند؛ از آرای میلیونی احمدی‌نژاد سخن می‌گوید. صادق زیباکلام در گفت وگو با روزنامه اعتماد اظهار داشت: « من جاهاي ديگر مي‌روم و همچنان معتقدم آقاي احمدي‌نژاد ١٠ تا ١٥ ميليون راي دارد. ملاك اصلاح‌طلب بودن من اين است كه برويد ببينيد در به وجود آوردن هفتم اسفند و خرداد ٩٢ چه نقشي داشته‌ام. اين‌ها ملاك اصلاح‌طلبي است. من خودم را معمار پيروزي اميد در تهران مي‌دانم. ما همان‌طور كه در جريان انتخابات هفتم اسفند آمديم كاظم جلالي و ديگران را در تهران و شهرستان‌ها در ليست خودمان آورديم و با آنها ائتلاف كرديم، نبايد بگذاريم اين ائتلاف به هم بخورد به اين خاطر كه به هم خوردن آن به نفع اصولگرايان تندرو است.»

3بی‌تدبیری فائزه هاشمی هزینه‌ساز شد/ لطف کنید صدای این فاجعه را در نیاورید. عکس با عارف؛ رای به لاریجانی؛ گل به خودی با ریاست علی لاریجانی برای انانی که عکس با عارف و رای به لاریجانی می‌دهند؛ تلنگری جدی نیست؛ آنان به هدف‌های دیگر به جز آرمان‌های اصلاحات می‌اندیشند. حمید آیتی در روزنامه وقایع اتفاقیه پیرامون ریاست مجلس شورای اسلامی دهم نوشت: « ریاست دکترعارف، یکی از لوازم تداوم راه اصلاحات در کشور و به سرانجام رساندن آرمان‌های نیمه تمام اصلاح‌طلبی است که آقای خاتمی، بنیانش را گذاشته است. هرگونه مصلحت‌گرایی و  واگذارکردن مدیریت میدان به رقیب با توجیهات سست و آن هم به دست خود، جز ناامید کردن اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان که خالق حماسه انتخابات اخیربوده‌اند و  بی‌رغبتی آنان در انتخابات‌های سرنوشت ساز پیش‌رو، حاصلی در بر نخواهد  داشت و گل زدن به دروازه خودی تلقی خواهد شد.»

4. گلایه از فراموش کاری جلالی؛ کاظم جلالی در اولین وزن‌کشی بهارستان در هیچ کدام از جلسات شرکت نکرد اما او هیچ گاه از جرگه یاران علی لاریجانی خارج نخواهد شد؛ حتی اگر با لیست امید اصلاحات به کرسی بهارستان رسیده باشد. در همین راستا روزنامه شرق با یادآوری سخنان پیشین جلالی نوشت: «جان کلام و سؤال اصلی این است که چرا فردی مانند کاظم جلالی، اکنون در موضوعی مقطعی و گذرا مانند تعیین تکلیف ریاست مجلس که در حداکثری‌ترین حالت، بزرگ‌ترین هزینه‌اش برای طیف میانه‌روی اصولگرا، جابه‌جایی چند کرسی در هیأت‌رئیسه است، همه این سخنان را فراموش کرده و پیکان انتقاد را به سمت کسانی نشانه رفته که در همه آن خون‌دل‌خوردن‌ها {جریان پایداری و مخالفان برجام} حامی او بوده‌اند؟.. اگر آقای جلالی امروز نگاهی به ترکیب ائتلافی که به آن پیوسته، بیندازد، شاید برخی از این افراد را در جمع همراهان خود ببیند.»

5بی‌تدبیری فائزه هاشمی هزینه‌ساز شد/ لطف کنید صدای این فاجعه را در نیاورید. پذیرش با شرط لاریجانی بر عارف؛ برخی از اصلاح‌طلبان «لاریجانی» نقد را بر «عارف» نسیه ترجیح دادند. روزنامه ابتکار نوشت: « در چنین میدانی باید به ائتلاف و اجتماع اندیشید و در انتخاب ریاست مجلس،‌ همه جوانب را دید و تهدیدها و فرصت ها را در ترازوی تدبیر و محاسبه سنجید. تا به اینجا به نظر می رسد که تداوم ریاست رییس مجلس فعلی به مصلحت نزدیک تر باشد ... در این روزگار اگر مخیر باشیم میان گزینش عارف و سیاستمدار،‌ به نظر می رسد باید به سمت سیاستمداری مایل شد که رموز حرفه سیاست را بداند. در این صورت سعی منتخبان ملت می تواند او را - البته مشروط و مقید - بر کرسی ریاست بنشاند.»

6. تردید پاستور برای ریاست بهارستان؛ دولتی ها تصمیم به بازی برد-برد برای ریاست بهارستان گرفته‌اند؛ «سکوت» در هنگام رقابت میان علی لاریجانی و محمدرضا عارف بهترین راهکار برای کاهش هزینه‌ها برای دولت است. محمد جواد حق شناس در گفت وگو با روزنامه همدلی اظهار داشت: « دولت در میان یک دو راهی قرار گرفته است که چه سیاستی را اتخاذ کند. یک سمت این است که به نوعی، حمایتی که از جانب متحدین و کسانی که همراهش بودند و زمینه ساز ورود رئیس جمهور به پاستور بودند و در عین حال کنار کشیدن عارف موجب پیروزی دولت شد، بخواهد توجه کرده و دین خود را به آنها ادا کند و عملاً به حمایت این گروه که در بی‌تدبیری فائزه هاشمی هزینه‌ساز شد/ لطف کنید صدای این فاجعه را در نیاوریداین سه ساله بی‌هیچ شرط و شروطی از دولت حمایت کردند بپردازد. یا اینکه از لاریجانی و جریان اصول‌گرا دفاع کند و ترکیبی از اصول‌گرایان و بخشی از افراط‌گرایان که از بزرگترین دشمنان مشترک لاریجانی و روحانی بودند و امروزه بنا به برخی از مسائل وارد حمایت از لاریجانی شده‌اند و علی‌القاعده حمایتی جدی، دائمی و قابل اتکا نخواهد بود.»

7. تلاش برای تضاد دولت و نظام؛ مقصر همیشه گروهای منتقد دولت یازدهم هستند؛ این ترجیع بند سخنان حامیان دولت است. احمد شوهانی در اخرین روزهای نمایندگی در مجلس نهم در گفت‌وگو با روزنامه شرق اظهار داشت: «در مورد گشت نامحسوس هم دلیلی وجود نداشت که این‌قدر بزرگ‌نمایی شود؛ پلیس همیشه هست و با رفتار مجرمانه برخورد می‌کند پس نیازی به آن هم نبود. حضور هفت‌هزارنفر در این گشت، آن هم در نزدیکی انتخابات در راستای تضعیف دولت است. قطعا افکارعمومی هم می‌خواهند که با این رفتارها مثل حمله به سفارت عربستان مقابله شود. دولت باید تلاش کند که بالاخره در یک‌جا جلو این رفتارها گرفته شود. البته این رفتارها خیلی هم به ضرر دولت تمام نشد و رئیس‌جمهور هم با واکنش‌های خوبی که در این مورد نشان داد، فضا را به‌نفع دولت برگرداند. عقبه این جریانات افراطی در تلاش برای تخریب دولت هستند و می‌خواهند بین نظام و دولت تقابل ایجاد کنند.»

بی‌تدبیری فائزه هاشمی هزینه‌ساز شد/ لطف کنید صدای این فاجعه را در نیاورید فائزه هزینه‌ساز!/ روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛ صدایش را در نیاورید!

دیدار عنصر اصلاح‌طلب خانواده هاشمی رفسنجانی با اعضای فرقه ضاله بهائیت صدای هم قطاران‌سازی خود را بلند کرده است؛ آنان رفتارهای فائزه هاشمی را هزینه سازی برای جریان همسو خود یعنی اصلاحات تلقی کردند. در همین راستا روزنامه اعتماد نوشت: « در اين وضعيت كه كليت نظام هرگونه ارتباط تشكيلاتي ميان فرقه بهاييت در ايران با سازمان اصلي آن در اسراييل را جرم تلقي مي‌كند و برخي از اين عناصر تشكيلاتي را به دليل ارتباط با دشمن، مجرم مي‌شناسد، يك چهره سياسي شناخته شده به اين دليل كه مدتي را با چند بهايي در زندان بوده، به ملاقات آنان مي‌رود و اساسا لحاظ نمي‌كند كه پيشينه خودش چيست، به كدام جريان سياسي تعلق دارد، فرزند چه كسي است.»

وی می‌افزاید:‌ «طبيعي است كه بسياري از اقشار جامعه از اين اقدام ناراضي شوند و به او بتازند ... قبل از هر چيز، صحبت از اين نيست كه بايد حقوق اوليه بهاييان را ادا و مسائلي مانند حق حيات و زندگي و كار و عبادت و... را براي آنان رعايت كرد بلكه صحبت بر سر اين است كه بهاييت اساسا از نظر ما نه يك دين است و نه يك مذهب و نه حتي يك جريان اجتماعي ملي بلكه به گمان ما اين تشكيلات فرقه‌اي از اساس با توطئه خارجي تاسيس شد و طي ده‌ها سال گذشته خود را با حمايت دولت‌هايي مشخص، به صورت يك دين در دنيا عرضه كرد و با بهره‌برداري از فرصت‌هاي سياسي و فرهنگي و اجتماعي برخي جوامع، توانست جاي پايي در آن كشورها پيدا كند و اكنون بخش تشكيلاتي آن براي جمهوري اسلامي به مثابه يك فرقه و سازمان ضدامنيتي تلقي مي‌شود كه مقر آن در اسراييل است و بايد از ارتباط تشكيلاتي بهاييان با دشمن اصلي اسلام و مسلمين، نگران بود.»

روزنامه آرمان که روزنامه حامی خانواده هاشمی است نیز امروز عکس یک خود را به فائزه هاشمی اختصاص داد اما در موضعی حمایتی از هاشمی رفسنجانی رفتار وی نسبت به تذکر به فرزندش را ارج نهاد اما از سوی دیگر به جای تقبیح کار فائزه هاشمی معترض شد که چرا عکس‌های حضور وی در محفل بهایی‌ها انتشار یافته و آنرا خلاف اخلاق نامید.

بی‌تدبیری فائزه هاشمی هزینه‌ساز شد/ لطف کنید صدای این فاجعه را در نیاوریداین درحالی است که عکس مذکور در شبکه اجتماعی تلگرام توسط کاربران این شبکه اجتماعی به طور گسترده انتشار پیدار کرده و موضوع حضور فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خانه یک بهایی مسئله‌ای نیست که بتوان از دید افکار عمومی آنرا پنهان کرد. جالب اینجاست که تبعات حضور دختر هاشمی در محفل بهایی‌ها بسیار زیاد است و ابعاد ماجرا آنقدر زیاد بوده که هاشمی رفسنجانی طی مصاحبه‌ای کوتاه و فوری فوتی با روزنامه جمهوری اسلامی که نزدیک به وی است این کار فرزند خویش را ناپسند خوانده و بیان داشته باید جبران شود.

ابعاد دیگر ماجرا این است که بنگاه سخن پراکنی بی‌بی سی نیز در همین راستا با دعوت سخنگوی بهایی‌ها در مورد چند وچون ماجرا خبرپراکنی کرد و سخنگوی بهائیت  از اقدام فائزه هاشمی تقدیر نمود.

این درحالی است که وزارتخارجه آمریکا نیز با این بهانه بیانیه‌ای حقوق بشری صادر کرد و از حقوق بهائیان ایران دفاع نمود. به نظر می‌رسد پروژه‌ای که فرزند هاشمی آنرا کلید زده موضوع دیگری برای تحت فشار قرار دادن ایران ذیل مساله حقوق بشر باشد و شاید به مانند غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران، راهزنی آمریکایی دیگری را رقم بزند.

البته دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز سعی در کتمان و پنهان‌کاری ابعاد ماجرا داشتند و درحالی که همگی به طور زنجیره‌وار موضوع دست‌مالی شده مینو خالقی را به بهانه دعوت او به دادگاه برای توضیح انتشار عکس‌های کشف حجابش پررنگ کرده و پوشش دادند منتها در مورد اقدام اشتباه فائزه هاشمی روزه سکوت گرفته‌ یا اینکه در چند بند خبر موضع پدر در مقابل کار غلط فرزند را لابه‌لای اخبار خود منتشر کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ناشناس آذری ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    دختر جناب آقای هاشمی پا را از گلیم خود درازتر کرده است. البته به نظر می آید این فرد دچار انحرافات عقیدتی باشد و الا دلیل ندارد به منزل مشرکین و مرتدین رفت و آمد و با آنها خوش و بش کند. بابیت و بهائیت و وهابیت و ورژن جدید این منحرفین پیروان حلقه ی عرفان ساخته و پرداخته ی اتاق فکر صهیونیست ها و انگلیسیها هستند و پیروان آنها افرادی جاهل و مرتدند. جمهوری اسلامی با افراد این گروهک ها بیش از اندازه مدارا و مماشات می کند.
  • محسن از اصفهان ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    ای به اصلاح انسانها اینرا بدانید من به عنوان یک مسلمان را خواهران و برادران خود میدانم
  • حسین ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    بعضی ها انگار خیلی مصلح وخیرخواه هستند، طوری میگن بیآد عذرخواهی کنه انگار قبلا هیچ اقدام منفی و ضدانقلابی نداشته تفکرات این خانواده بر مبنای لیبرالیسم اقتصادی وفرهنگی وسیاسی شکل گرفته چون غرب و الگوگیری از اون رو ایده آل خودشون میدنن و اساساً پیشرفت وتوسعه رو در قالب انقلاب اسلامی مردود میدونن خلاصه از این طرف هم قصوراتی بوده عدم برخورد مناسب بعد از فتنه88این ایادی استکبار رو جری تر وگستاخ تر کرده واحتمالا مردم بخاطر این خانم باید هزینه ی دیگه ای هم بدن
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    خطاب به دختر آیت الله. این ره که تو میروی به کفر ستان است
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    همینجور آدم ها کشور رو به حالش میکشن و نمیزارن پیشرفت بکنه، باید برخورد جدی انجام بشه با اینها!
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    تسامح کشور را به پرتگاه می ندازه!
  • lion2007 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    سلام متاسفانه ایشان ازابتدای پیروزی انقلاب دارای گرایشات التقاطی بودند وبا تصیه پدر بزرگوارشان برخورد نشد.اگر میخواهید به آرشیو اطلاعات دادستانی کل کشور مراجعه کنید می بینیدکه اگربا ایشان جدی برخورد می شد می بایست تا الان مثل خیلی از فرزندان بزرگان که به کمتراز این اعدام شدند،اعدام یا حبث طولانی می شدند.از امیرالمومنین علیه السلام سوال کردند:عدل بهتراست یا سخاوت،ایشان فرمودند عدالت ،سوال چرا ؟فرمدند:سخاوت به تعدادکمی می رسدولی عدالت به کل جامعه سودمی رساند.ما مشکلمان درکشور عدم اجرای عدالت است.وهمین موضوع باعث بی دینی وضعف اعتقادی جوانان وعامه مردم شده است.
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    مملکتی پیشرفت میکند که عالمان آنها اعم از زن و مرد شناسائی شده ارج نهاده شوند و زمام امور را بدست تدبیر آنها بدهند نه اینکه افرادی سود جو چهره شوند و سهم خواهی کنند و در نهایت بلاهت و سفاهت که جادارد قیم اختیار کنند که راه را از چاه برایشان تمیز دهد اینگونه همه را به نابودی بکشانند.هزینه گزافی برای این تابوشکنی به دوش ملت و مملکت انداخت که هنوز زود است حتی هوشیاران جامعه متوجه آن شوند.دریغا ....
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    آیت‌‌الله طبسی: لبخند به بهائیت، لبخند به صهیونیسم است.
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    مقدمه درخواست آزادی 7 جاسوس آمریکایی که بهایی هستند رو داره فراهم میکنه.
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    خوشی زده زیر دلش..وقتی پول و قدرت بیش از حد باشه کار به اینجا میکشه.
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    خوشی زده زیر دلش..وقتی پول و قدرت بیش از حد باشه کار به اینجا میکشه.
  • محسن از اصفهان ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    مشرق یادت باشه که فقط متن منو چاپ نکردی بی انصاف
  • شاهین ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    با سلام واژه دیاثت سیاسی که اخیرأ در مباحث و جراید مورد بررسی قرار گرفته بنده هم پیشنهاد بررسی و استفاده از واژه «فاحشه سیاسی» را برای افراد بشدت واده که با لباس دین از بطن خانواده‌های بظاهر مذهبی و سیاسی به نظام ضربه میزنند را خواهانم.
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    من چند روز پیش با اسم ترول روشنفکر، نقش اینها بعد از این رسوایی رو بازی کردم، و گفتم که الان میگن که اقدام در انتشار این عکس ها دور از اخلاقیت هست و...
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    ای کاش روزنامه های اصلاح طلب از این اقدام انتقاد نمیکردند. من با کمال خضوع و خشوع و احترام به ساحت گرانقدر آیت الله العظمی هاشمی، در این مساله با بانو هاشمی موافقم و ضمن اعتقاد به اصل نظام، اعتقاد به انتقاد سازنده از نظام هم دارم و حقیقتا ما به بهائیانی که معاند اسلام نیستند و به اصطلاح مستضعف هستند ظلم کرده ایم. درود بیکران میفرستم بر حضرت آیت الله و همسر گرانقدرشان که چنین فرزند رشیدی تربیت کرده اند که زینب وار ایستادن را در زندگی ترجمه عملی کرده است.
  • سیدمحسن میرخانی ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    ناز شصت خونوادش حتما فردا میگه صهیونیستا مظلومن حق حیات برا انهاواجب تراز مسلمانهاست یکی نیست به این خانم به اصطلاح محترم بگه ایا کودکان غزه لبنان سوریه عراق حق حیات ندارند
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    این فرزند همون پدریه ک رئیس تشخیص مصلحت نظامه؟!!!
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    گاوچرون جان مرد هنوز تو آیت الله بودن ایشون شک دارن. تو "...العظمی" هم بهش اضافه کردی؟ خدا یه شفایی هم به شما بده
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    ای بی حیا ! دهانت بشکند که این را با عقیله ی بنی هاشم سلام الله علیها مقایسه کردی !
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    یه نگاه به مرامنامه این فرقه ضاله بنداز بعد بیا مصادیق عناد با اسلام را برشمار البته اگر قلب ممهورت اجازه میدهد
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    از مقاله سراج اهداف مشترک طرفین برای انتشار تصاویر : قبح زدایی از این فرقه ضاله صهیونیستی فضاسازی تبلیغی برای طرح این فرقه ضاله برجسته سازی موضوع حقوق بشر در ایران بسترسازی برای اعمال فشار غربی ها به نظام کم رنگ نمودن مرزبندی های خودی و غیر خودی
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    آیا بهائی می‌تواند بدون عضویت در تشکیلات بیت‌العدل حیفا بهائی باشد؟
  • علی ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    جای اینکه مارو برادر خواهر خودتون بدونی، برو تو آیین خودت تحقیق کن ببین پیرو چه آیینی هستی! پیامبر دروغین!!
  • نسل سوم ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    جناب گاو چرون ثابت کردی حشر ونشر با هرکسی رنگ و بوی اخلاق و تفکرش رو انسان به خودش میگیره چند سوال دارم که تاحال هیچ تفکر کدخدایی جواب نداد 1- کی اجازه ی نقل روایت به هاشمی داده که میگی آیت الله؟؟ 2- تو معنی آیت الله العظمی رو میدونی؟؟؟ بجد قسم میخورم فقط شنیدی 3-چه اعتقاد به اصل نظامی هست که حشر و نشر با فرقه ی ضاله ی بهاییت و نظام شیعی رو در یک تفکر جمع میکنه؟ بنظرم خودتون رو مسخره کنید بهتره 4-شما فقط نامی از بهاییت شنیدین و بس پس لطفا یه مطالعه انجام بدین از بالاکشیدن سرمایه های مملکت شیعی توسط این فرقه ی شیطانی در شهرستانهایی مثل کاشان(اصفهان) آباده(فارس) حوالی میمندو کریک(یاسوج) یا قتلهایی که هم در دوران سیاه طاغوت و هم اوایل انقلاب در این شهرها خصوصا شیراز و اصفهان انجام دادن یا کودک ربایی هایی که هرگز به دام خانواده ها باز نگشتن شاید یکم غیرت دینیت بیدار بشه 5-صرف گفتن درود برای کسانی که اهلیت ندارند که بیفایده هست گرچه خیلی از همین بهاییان از همین زنده بادها و درود ها نثار شاه ملعون فراری میکردن ولی کوووو؟؟؟؟؟ بیدار باشین و یکم مبانی اصیل اسلامی و شیعی رو مطالعه کنید بدون غرض و از خدا بخاین که بیدارتون کنه ان شاء الله.
  • مهدی از قم ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    زینب وار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟گاو چرون دقیقا میدونی نظر افرادی که این خانوم با انها ملاقات کرده راجع به بانو مکرم اسلام حضرت زینب و مادرشان و پدرشان و دینی که حضرت زینب برای ان همه چیزش را فداکرد چی است؟؟؟؟؟میدنی فتنه ای که امثال این خانوم در 88بپا کردند از طرف چه افرادی حمایت شد؟؟؟؟؟ملک عبدالله و مالک ریگی وهابی.میدونی این افراد که نمایندگان وهابیت و بهایت هستند چه نظری راجع به خاندان عصمت و حضرت زینب دارند؟؟؟؟؟؟شما دیگه حماقت را به اوج رسانده اید.امیدوارم در قیامت با همین افرادی که سنگشان را به سینه میزنید همراه باشید.واقعا جای بدی از حضرت زینب مایه گذاشتید
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    آرزوی نابودی اسرائیل با تقویت بهاییان یاللعجب از توجیه وادادگان خودگاوچران پندار
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    شما نظر این بی حیا رو که به عقیله بنی هاشم سلام الله علیها توهین کرد منتشر کردید اما جواب بنده به این خبیث رو خیر ! از این به بعد نه خودم به سایت شما مراجعه میکنم و نه به دیگران توصیه میکنم! متأسفم که به راحتی خودتون رو با این کارا مدیون اهل بیت علیهم السلام میکنید! یا علی
  • رضایی ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    وهابیت وبهاییت هر دو فرقه دست پرورده صهیونیسم وامپریالیسم هستند برای تجاوز وغارت کشور های اسلامی وچهره واقعی انها تروریست های نظیر داعش میباشندوحامیان انها باید به اشد مجازات برسند ومن متاسفم برای قوه قضاییه
  • حقایقی ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    بنام خدا سلام, دیدار دو دوست هم زندانی مصداق شعر کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با همجنس پرواز کاملا عیان گشت. والسلام
  • کیان ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    گاوچرون، باید بگم تو اصلا از اساس و ریشه اعتقادی مشکل داری و واقعا هم گاوچرونی. ظاهرا خیلی مودبانه صحبت می کنی ولی همین نوع نظرت در مورد بهائیت مشخص میکنه که خیلی آدم ... هستی چون بهائیت اصلا برای عناد با اسلام به وجود آمد و خودت هم میدونی. فکر میکنم تو هم بهایی باشی و هاشمی رو داری آلوده میکنی.
  • ساجد ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    سلام همه میدانیم که با این خانم وخانواده اش نمیشود کاری کرد واگر قدری به پروپای ایشان بپیپیم قضایایی مثل خاطرات تلخ 88 پیش خواهد آمد پس ...
  • ناشناس ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    هاشمی حجت الاسلام است و خود هاشمی در سال 64 گفته بود که بهائیت جریان جاسوسی است .
  • ناشناس ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    انشالله برخورد قانوني وشرعي صورت بگيره بدور از هياهوي سياسي
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    کاملا محترمانه به تمام سوالاتتون جواب دادم. امیدوارم مشرق شهامت چاپشو داشته باشه.
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    خداوند هر کسی را یه جور امتحان میکنه. جناب هاشمی با بچه هاش داره امتحان میشه. نمره اونم که همه میدونن. امیدوارم عاقبت بخیر بشه
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    شما معلومه که یا خودتم بهایی هستی یا خیلی خودتو زدی به نفهمی که این طوری از این اقدام کثیف حمایت می کنی و این دختر ..را با حضرت زینب سلام الله علیها مقایسه می کنی. مرگ بر منافق مرگ بر بهائیت بهائیت دشمن اسلام و مسلمین است. و تو ای گاو چرون بزودی جواب این کارت را خواهی چشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس