کد خبر 569216
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

تارنمای خبری آمریكایی میدیایت (Mediaite) خبر داد كه هواداران برنی سندرز در همایش انتخاباتی هیلاری كلینتون اخلال كرده و وی را مجبور ساختند تا سخنرانی اش را ناتمام به پایان رساند.

 به گزارش مشرق، میدیایت جمعه شب نوشت هنگامی كه هیلاری كلینتون در جمع هواداران لاتین تبار خود در لس آنجلس سخنرانی می كرد، هواداران برنی سندرز كه نام او را بر لبانشان نوشته بودند با شعار و فریاد در سخنرانی وی اخلال كردند. انتظامات مراسم تك تك این افراد را به بیرون از سالن هدایت كرد.

بر اساس گزارش یكی از شبكه های محلی هواداران كلینتون برای محو ساختن صدای اخلالگران هوادار سندرز، شعارهای خود را با صدایی بلندتر از معمول سر می دادند. كلینتون به ناچار به 16 دقیقه سخنرانی یسنده كرد.

این حادثه زمانی رخ می دهد كه از یك سو ترامپ با پیروزی در ایالت ایندیانا و كنار كشیدن رقبایش، نامزد غیر رسمی جمهوریخواهان شده و از سوی دیگر برنی سندرز تحت فشار فراوانی برای كناره گیری از دور رقابتها قرار دارد تا با توجه به ناممكن بودن شكست كلینتون به وی این فرصت را دهد تا با فراغ بال به رقابت با ترامپ بپردازد. اكنون سندرز حمایت 1683 نماینده و هیلاری كلینتون آراء 2205 نماینده را در اختیار دارند. كاندیدایی كه دستكم 2382 نماینده را از آن خود كند نامزد نهایی دمكراتها خواهد شد.

سندرز پیشتر از هوادارانش خواسته بود تا همایش های انتخاباتی دیگر كاندیداها را برهم نزنند. وی در مصاحبه با سی ان ان و زمانی كه هوادارانش همایشهای انتخاباتی ترامپ را بر هم می زدند از آنها خواست كه با وجود داشتن حق اعتراض، همایشهای انتخاباتی ترامپ را بر هم نزنند.

این نكته كه هواداران سندرز به تذكرات نامزد مورد علاقه شان بی توجهی می كنند نشان از این دارد كه حتی اگر سندرز به منظور وحدت میان دمكراتها به نفع كلینتون كناره گیری كند، بسیاری از هوادارانش به خواسته او بی توجهی كرده و به كلینتون رای نخواهند داد.

روز گذشته دونالد ترامپ در چند توئیت بار دیگر به سندرز توصیه كرد كه با توجه به جفای دمكراتها در حق وی به صورت مستقل در انتخابات سراسری شركت كند. چندی پیش كه ترامپ برای نخستین بار این توصیه را منتشر كرد، همسر سندرز آن را رد و اعلام كرد كه سندرز تا آخر در اردوگاه دمكراتها باقی خواهد ماند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس