آخرین جریانات، حکایت از مواضع شفاف‌تر سندرز و افزایش فشار جمهوری‌خواهان بر ترامپ جهت ممعانت از پیروزی وی دارد.

گروه بین‌الملل مشرق - اتفاقات اخیر مربوط به چالش میان نامزدهای انتخاباتی آمریکا پیش از شروع انتخابات در سه ایالت کنتیکت، دلاویر، و رود آیلند در روز 26 آوریل حائز اهمیت و شایان توجه است. در مرور اتفاقات، جبهه جمهوریخواهان از تنش بیشتری برخوردار بود و همانطور که انتظار می‌رفت، فشار برای جلوگیری از دستیابی ترامپ به آرای مورد نیاز جهت ورود به دور نهایی زیاد شده است. سندرز، در جبهه دموکرات‌ها نیز پا را فراتر از همیشه گذاشته و اساس دموکراسی و انتخابات آمریکا را به چالش کشید.

سندرز شمشیر از رو کشید / جمهوریخواهان مُصِرتر از همیشه برای کنار زدن ترامپ


سندرز: مشارکت مردمی ما بسیار ضعیف است

«برنی سندرز» در گفتگو با «جک تپر» -خبرنگار شبکه CNN- اظهار داشت: «فاصله من با هیلاری کلینتون بسیار کم بود. یکی از مشکلات من این است که فقرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت نمی‌کنند وگرنه رای‌شان شامل حال من می‌شد. مردم ما بسیار کم در انتخابات شرکت می‌کنند و با ما غریبه هستند. جوانان و فقرا روز به روز بیشتر با ما قهر می‌کنند. ما با آنها دوست نیستیم. بطور نمونه، در انتخابات میان دوره‌ای 2014، 63 درصد از مردم ما مشارکت نکردند. این فاجعه است. من به امید احیای دموکراسی آمریکا وارد انتخابات شدم. راه پر پیچ و خمی در پیش دارم اما بسیار به انتخابات کالیفرنیا امیداوارم».

جدیدترین اخبار از انتخابات آمریکا


ائتلاف کروز و کسیک علیه ترامپ
ستادهای انتخاباتی تد کروز و جان کسیک -دو نامزد رقیب ترامپ- در بیانیه‌ای مشترک از کسیک خواستند که در انتخابات آتی ایالت ایندیانا به نفع کروز در رقابت وارد نشود و از کروز هم خواستند تا در انتخابات آتی ایالات نیومکزیکو و اورگون به نفع کسیک وارد رقابت نشود. «دن اسکاوینو» مشاور رسانه‌ای ترامپ در واکنش به این اقدام، در توئیت جدید خود نوشت: «به این دو سیاستمدار بازنده نگاه کنید! به هیچ طریقی نتوانستند مکوفق شوند و حالا دارند راه دیگر را امتحان می‌کنند. باز هم شکست خواهند خورد».


جدیدترین اخبار از انتخابات آمریکا


سیر صعودی و چشمگیر موفقیت‌های ترامپ به شکلی است که این دو نامزد انتخاباتی را به شدت به وحشت انداخته و حرکت به سمت ایالات شرقی که ترامپ در آنجاها محبوب است نیز وضع را برایشان بدتر کرده است. تمامی تلاش کروز و کسیک این است که تا ماه جولای که کنوانسیون حق انتخاب برگزار می‌شود، ترامپ نتواند موفق به جذب 1237 نماینده ایالتی مورد نیاز شود و بدین ترتیب کار در همان کنوانسیون علیه ترامپ تمام شود. اگر ترامپ به حد نصاب دست یابد، دیگر همه چیز تمام است و کنوانسیون مذکور هیچ توانی برای کنار زدن او نخواهد داشت. بسیاری از کارشناسان معتقدند که جمهوریخواهان عمدا پس از 40 سال کنوانسیون حق انتخاب را برگزار کردند تا ترامپ را کنار بگذارند. کروز و کسیچ حتی توافق کرده‌اند که در انتخابات روز 26 اوریل سه ایالت کنتیکت، دلاویر، و رود آیلند با هم کاملا هماهنگ باشند.

دعوت مرکز امنیت ملی از ترامپ
«رینس پیرباس» -رییس کمیته ملی جمهوریخواهان- اخیرا اعلام کرده که نشست ماه بهار جمهوریخواهان به زودی در فلوریدا برگزار می‌شود و قانون کسب 1237 رای مورد نیاز، لازم‌الاجراست. روزنامه گاردین معتقد است که سخنان پیرباس کنایه و اولتیماتوم به شخص دانلد ترامپ است. از طرفی ترامپ، براس سخنرانی در روز 27 اوریل، از سوی «مرکز منافع ملی» دعوت شده است. وی در آخرین اظهارات خود گفت: «مفتخرم که از طرف این مرکز که موسس آن ریچارد نیکسون بود دعوت به سخنرانی شدم. من به خوبی می‌دانم که تجارت، مهاجرت، و امنیت برای مردم ما در اولویت است. به همین دلیل، در روز سخنرانی، از نگاه سیاست‌ خارجی‌ام بطور مفصل خواهم گفت».

جدیدترین اخبار از انتخابات آمریکا


انتقاد شدید تد کروز از اوباما
تد کروز، در جدیدترین واکنش خود نسبت به دولت اوباما، اظهارات اوباما در سفر اخیرش به لندن در مورد عدم لزوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (Brexit) را شدیدا محکوم کرد. وی اظهار داشت: «اوباما هیچ حقی ندارد که در امور کشورهای دیگر دخالت نماید. البته دخالت وی، نمونه‌ای از رویکرد و منش رفتاری دولتش است. خب، از کسی که دستور داده تا مجسمه نیم‌تنه چرچیل را از اتاق محل کارش در کاخ سفید بیرون ببرند، توقعی غیر از این نمی‌رود». گفتنی است که بیرون بردن شمایل چرچیل، موجب شده تا مردم و رسانه‌های انگلیسی این اقدام اوباما را دشمنی با مردم انگلیس بنامند. کروز ادامه داد: «به نظرم، شان رییس جمهور امریکا ایجاب می‌کند که به جای محکوم کردن و رنجاندن دوست قدیمی آمریکا، به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کمک کند. اتفاقا اگر انگلیس از اتحادیه اروپا جدا شود خیلی بهتر است؛ چرا که به راحتی می‌توانیم با هم تجارت کنیم.

جدیدترین اخبار از انتخابات آمریکا


کروز و کسیک: کلینتون ترامپ را شکست می‌دهد
تد کروز و جان کسیک در آخرین گفتگوی خود با شبکه فاکس‌نیوز، ترامپ را فاقد قدرت لازم برای شکست دادن هیلاری کلینتون دانستند. کسیچ، از شنیده‌های خود در بین مردم خبر داد که بسیاری مایل به تغییر رای خود از ترامپ به وی هستند و مدعی شد که فقط او توان ایجاد اتحاد در میان بدنه‌های مختلف نظام آمریکا و مردم را دارد. وی علت عدم توانایی ترامپ در مقابل هیلاری را عدم برابری وی در نظرسنجی‌ها در برابر نامزد دموکرات خواند. کروز نیز مدعی شد که فقط او توانایی مقابله با کلینتون را دارد و خود را نامزد شایسته برای مردم خواند.




منابع:


https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/04/24/cruz-and-kasich-devise-strategy-to-divide-up-three-primary-states/

http://edition.cnn.com/2016/04/24/politics/bernie-sanders-hillary-clinton-poor-voters/index.html

http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/apr/22/us-election-donald-trump-bernie-sanders-clinton-cruz-kasich-live

http://www.express.co.uk/news/world/664076/ted-cruz-obama-trade-deal-brexit-opportunity

http://www.foxnews.com/politics/2016/04/24/kasich-cruz-agree-in-fox-news-town-hall-trump-cant-beat-clinton.html

http://www.foxnews.com/politics/2016/04/24/trump-rivals-limping-their-way-to-gop-convention-concern-only-about-winning-on-first-ballot.html



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    سندرز انتخاب ميشه خدا ميدونه كه حقش به لطف يزدان و بچه ها سندرز انتخاب ميشه :)
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    لیست مورد حمایت ایران و نیروهای ولایی اول سندرز دوم ترامپ به نظرم ترامپ خیلی بهتر رو بازی میکنه و حتی صاحبان رسانه و ... سعی دارن اون رو خراب کنن تا چهره واقعی آمریکا رو مخفی نگه دارن هیلاری از همشون وحشی تر و بد تر ات و اگر انتخاب بشه منتظر ناامنی بیشتر تو خاورمیانه و عراق و ... باشید
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    سندرز خیلی مشکوکه
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    انتخابات مهمیه
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    مشرق بی کاری ها انتخابات یه کشور دیگه اونور دنیا به ما چه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس