کد خبر 570802
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

مصاحبه شب گذشته (یكشنبه) «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا با شبكه تلویزیونی ان.بی.سی نیوز، «جنگ داخلی» و چالش میان جمهوریخواهان را برای حمایت از او بعنوان تنها نامزد این حزب، بیش از پیش آشكار كرده است.

 به گزارش مشرق، شبكه تلویزیونی سی. ان.ان امروز (دوشنبه) در تحلیلی بر عمیق تر شدن اختلافات و جنگ داخلی در حزب جمهوریخواه و فشارهایی كه بطور مستقیم از سوی ترامپ بر این حزب وارد می شود، و همچنین تغییر و چرخش در برخی گفته های قبلی وی كه موجب نگرانی جامعه ثروتمند آمریكا است، پرداخت.

ترامپ شب گذشته در مصاحبه با شبكه ان.بی.سی نیوز در مورد بركناری «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریكا و افزایش مالیات قشر ثروتمند آمریكا، خلاف آنچه پیشتر گفته بود، سخن گفت.

سی.ان. ان گزارش داد: تنش بین پل رایان و ترامپ كاملا واضح است. چراكه رایان رئیس كنوانسیون حزب جمهوریخواه به شمار می رود و وی پیش ازاین گفته است كه اكنون آمادگی حمایت از ترامپ را ندارد. اگر رایان از ترامپ حمایت نكند آیا می تواند رئیس كنوانسیون حزب جمهوریخواه باشد؟

ترامپ در مصاحبه شب گذشته به ان.بی.سی نیوز گفت در صورتی كه رایان در كنوانسیون حزب جمهوریخواه از او حمایت نكند، با پیامدهای آن مواجه خواهد بود و زمان را برای بركناری رایان از این سمت، از دست نخواهد داد.

'جفری لرد' (Jeffrey Lord) مفسر سیاسی سی. ان. ان در این باره اظهار داشت كه اقدام پل رایان در تایید نكردن ترامپ، یك اشتباه است.

مفسر سیاسی سی.ان.ان درمورد اینكه كدام طرف، ترامپ یا تشكیلات حزب جمهوریخواه، باید برای رسیدن به وحدت دراین حزب بكوشند؟ گفت: 'این امر مربوط به خواسته رای دهندگان جمهوریخواه است، آنها انتخاب خود را از میان 17 نامزد انجام داده و او (ترامپ) را برگزیده اند. كار تمام است.'

جفری لرد افزود: حزب جمهوریخواه باید پشت ترامپ بایستد؛ در غیر این صورت مشكل بوجود خواهد آمد.

سی. ان. ان همچنین از حمایت «سارا پیلن» كه در رقابت های ریاست جمهوری 2008 میلادی در كنار جان مك كین از باراك اوباما شكست خورد، از ترامپ و انتقاد شدید وی از رئیس مجلس نمایندگان آمریكا اشاره كرد.

پیلن در ذاین باره به سی. ان. ان گفت: چنانچه پل رایان ، ترامپ را برای نامزد نهایی این حزب تایید نكند، آنگاه دوره سیاسی وی به سر آمده است.

از سویی دیگر، جان مك كین نامزد شكست خورده ریاست جمهوری 2008 آمریكا از حزب جمهوریخواه كه در ابتدای كار با توهین های ترامپ مبنی براینكه وی قهرمان جنگ درمورد ویتنام به شمار نمی آید و ترامپ هرگز نیز حاضر به عذرخواهی از وی نشد، خواستار حمایت حزب جمهوریخواه از ترامپ شد.

مك كین گفت: نادیده گرفتن خواسته رای دهندگان ابلهانه است.

سی .ان.ان گزارش داد: این نخستین باری است كه حزب جمهوریخواه با نامزدی روبرو است كه با تایید و حمایت تشكیلات جمهوریخواه همراه نیست.

به گزارش ایرنا، دربخش دیگری از مصاحبه شب گذشته ترامپ با شبكه ان.بی.سی نیوز چرخش موضع وی درمورد اخذ مالیات از ثروتمندان است.ترامپ با چرخش در موضع قبلی خود به ویژه برنامه 'این هفته' ان.بی.سی نیوز گفت: تا به حال كه موضوع بحث بوده، طرح متفاوتی خواهد بود.

تنها نامزد حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری 2016 آمریكا گفت: فكر می كنم مالیات برای ثروتمندان باید بالا برود.

سایت خبری ان.بی.سی نیوز دراین مورد توضیح داد كه بنا بر طرح مالیاتی ترامپ، وی پیشتر اخذ مالیات از ثروتمندان را از 39.6 درصد به 25 درصد كاهش داده بود.

ترامپ دراین باره به ان.بی. سی نیوز گفت: زمانی كه نوبت به مذاكره و حرف زدن می رسد تصور می كنم درمورد ثروتمندان نسبت به طبقه متوسط كم تر حرف زده ام.

وی افزود كه در طرح من، مالیات از ثروتمندان پایین در نظر گرفته شده بود، اما حالا كه موضوع بحث است، (مالیات از ثروتمندان) بالا می رود.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ ملاك و میلیاردر نیویوركی توانسته است با پیروزی در انتخابات درون حزبی در سوم ماه مه برابر با 14 اردیبهشت ماه و پس از كناره گیری 'تد كروز' و 'جان كیسیك' دو رقیب هم حزبی خود، به تنها نامزد باقیمانده حزب جمهوریخواه تبدیل شود.

ترامپ با این پیروزی توانست یك هزار و 53 آرا نمایندگان (Delegate ) از مجموع یك هزار و 237 آرای لازم را برای احراز نامزد نهایی از حزب جمهوریخواه بدست آورد، هرچند كه اكنون با نبودن هیچ رقیبی وی تنها نامزد این حزب به شمار می رود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس