کد خبر 569725
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

آسوشیتدپرس گزارش کرد که «برنی سندرز» روز شنبه 49 نماینده انتخاباتی (دلیگیت) دیگر از دلیگیت‌های ایالت واشنگتن را به دست آورد و مجموع دلیگیت‌هایش به یکهزار و 362 نفر رسید.

 به گزارش مشرق، طبق جزئیات نتایج انتخابات درون حزبی ایالتی، «برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، موفق شد که 49 دلیگیت دیگر را در ایالت «واشنگتن» از آن خود کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در اینباره گزارش کرد، این سناتور ایالت ورمونت موفق شد در انتخابات درون حزبی 26 مارس با اکثریت آراء پیروز شود و 25 دلیگیت از 34 دلیگیت را در همان روز انتخابات به دست آورد.

طبق این گزارش، باقی 101 دلیگیت ایالت «واشنگتن» مطابق با نتایج مناطق کنگره‌‌ای به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری داده می‌شود که این تعداد تا روز شنبه هنوز مشخص نشده بود.

آسوشیتدپرس در این خصوص توضیح داد که «هیلاری کلینتون» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا موفق شد 18 دلیگیت باقی مانده در سطح منطقه‌ای را به دست آورد و به آن 9 دلیگیتی که در روز انتخابات در ایالت واشنگتن به دست آورده بود، افزوده شد.

علیرغم آنکه سندرز 49 دلیگیت دیگر را در ایالت واشنگتن از آن خود کرده است، در مجموع در وضعیت کلی او در رقابت‌های انتخاباتی تغییری ایجاد نمی‌کند. وی به 66 درصد دلیگیت‌های متعهد در انتخابات درون حزبی نیاز دارد تا بتواند نامزدی نهایی دموکرات‌ها را به دست آورد که کسب این تعداد دلیگیت، کار دشواری است.

هیلاری کلینتون تا روز شنبه، یکهزار و 683 دلیگیت به دست آورده است و این در حالی است که تعداد دلیگیت‌های حامی سندرز به 1 هزار و 362 نفر رسیده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس