کد خبر 568120
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

روزنامه آمریکایی در گزارشی با «دشوار» خواندن مقابله نامزد پیشتاز جمهوریخواه با همتای دموکراتش، از چالش‌های مواجهه دونالد ترامپ با هیلاری کلینتون سخن گفته است.

 به گزارش مشرق، رسانه آمریکایی که نظرات آن بیشتر نزدیک به دموکرات‌ها است، تحلیلی درباره رقابت دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در انتخابات سراسری ارائه کرد.

به دنبال اعلام نتایج انتخابات درون حزبی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت ایندیانا، رسانه‌های این کشور در حال ارزیابی درباره نامزد نهایی حزب جمهوریخواه و دموکرات هستند.

نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «زود است این را بگوییم ولی دونالد ترامپ مبارزه دشواری با هیلاری کلینتون خواهد داشت»، ارزیابی و تحلیلی از رقابت این دو در انتخابات سراسری ارائه کرد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: «پس از پیروزی قاطعانه آقای ترامپ در ایندیانا، رویارویی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در انتخابات سراسری، اگرچه قطعی نشده اما بسیار محتمل است».

در گزارش این روزنامه آمده است: «آیا آقای ترامپ می‌تواند از خانم کلینتون سبقت بگیرد؟ قطعا می‌تواند. خانم کلینتون خیلی نامحبوب است. البته شاید اکثریت آمریکایی‌ها شاید او را دوست نداشته باشند اما آنها می‌گویند از ترامپ می‌ترسند».

نیویورک تایمز ادامه داد: «بزرگترین مشکل ترامپ آن است که او نامحبوب ترین نامزد یک حزب بزرگ در طول تاریخ مدرن خواهد بود چرا که نزدیک به دو سوم شرکت کنندگان در نظرسنجیها می‌گویند نظر نامطلوبی نسبت به او دارند».

این روزنامه به عدم حمایتهای رای دهندگان جوان از هیلاری کلینتون و حمایتشان از برنی سندرز اشاره اما تصریح می‌کند: «چالش‌هایی که کلینتون با این گروه‌ها دارد، در برابر چالش‌های این گروه‌ها با ترامپ رنگ می‌بازد و ناپدید می‌شود».

نیویورک تایمز در ادامه می‌افزاید: «توانمندی و قدرت کلینتون در میان رای دهندگان جوان، غیر سفیدپوست و تحصیلکرده، برای اینکه او را تبدیل به نامزد مطلوب کند، کافی است. مسیر حزب جمهوریخواه برای پیروزی در صورت فقدان برخی از این آرا، مسیر تنگ و باریکی است».

این روزنامه با اشاره به مشکلات ترامپ در قیاس با نامزد سال 2012 جمهوریخواهان می‌نویسد: «آنچه احتمال شکست قاطعانه‌تر ترامپ را پیش می‌کشد، آن است که او در متحد کردن دوباره رای دهندگانی که از میت رامنی حمایت کردند به ویژه زنان سفیدپوست و رای دهندگان تحصیلکرده سفید پوست، مشکل دارد».

نیویورک تایمز ادامه می‌دهد: «بخشی از مشکل ترامپ آن است که خشمی که سبب پیش بردن موفقیت او در مبارزات مقدماتی جمهوریخواهان شده، در انتخابات سراسری در همان سطوح دیده نمی‌شود. نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی حاکی از آن است که تنها 24 درصد از آمریکایی‌ها از دست دولت فدرال بسیار عصبانی هستند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس