کد خبر 563820
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

«هیلاری كلینتون» نامزد پیشتاز دمكرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریكا اعلام كرد در صورت پیروزی در انتخابات 50 درصد از اعضای كابینه اش را زنان تشكیل خواهند داد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه آمریكایی «واشنگتن تایمز»، خانم كلینتون دوشنبه شب (به وقت محلی) تاكید كرد كه قاعده ارتباط تعداد و جنسیت را رعایت خواهد كرد و با توجه به نسبت زنان در جامعه كه نیمی از جمعیت را تشكیل می دهند، اعضای كابینه را انتخاب خواهد كرد.

وی گفت: قصد دارم كابینه ای داشته باشم كه به تركیب جمعیتی آمریكا شباهت داشته باشد چرا كه 50 درصد از جامعه را زنان تشكیل می دهند.

كلینتون وعده داد از تجربه زنان در پست های مختلف از معاونت ریاست جمهوری گرفته تا اعضای كابینه یا ستاد كاركنان كاخ سفید استفاده كند.

اوایل ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) كلینتون توانست در انتخابات درون حزبی از «برنی سندرز» سناتور دمكرات رقیب در ایالت نیویورك پیشی بگیرد؛ پیروزی ای كه شانس او را برای انتخاب شدن به عنوان نامزد دمكراتها در انتخابات 8 نوامبر 2016 (18 آبان) افزایش داد.

هیلاری كلینتون امروز نیز در چهارمین سه شنبه بزرگ در انتخابات درون حزبی پنج ایالت با سندرز رقابت خواهد كرد كه این انتخابات می تواند نامزد نهایی دمكرات ها را برای رقابت با نامزد جمهوری خواهان در انتخابات پاییز امسال مشخص كند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس