کد خبر 550205
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

رئیس جمهوری آمریکا با بیان این مطلب که بدنام کردن مسلمانان آمریکا به نفع گروه های تروریستی تمام می شود، از لزوم بازنگری در عملکرد جامعه بین الملل برای مبارزه با داعش سخن گفت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی هفتگی خود که امروز شنبه منتشر شد ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه تروریستی بروکسل، از همکاری نزدیک با متحدان واشنگتن برای ریشه کن کردن داعش از اروپا سخن گفت.

وی همچنین با توجه به حملات تروریستی روز سه شنبه بروکسل، از افزایش همکاری های اطلاعاتی آمریکا با دیگر کشورها خبر داد و گفت در نشست هسته ای که هفته آینده در واشنگتن با حضور رهبران جهان برگزار خواهد شد، لزوم  بازنگری در عملکرد جامعه بین الملل برای مبارزه با داعش را مطرح خواهد کرد.

به گفته اوباما، تلاش آمریکا بر روی خنثی سازی نقشه های تروریستی علیه ایالات متحده و متحدین این کشور متمرکز شده است و بر همین اساس، تیمی متشکل از مامورین «اف بی آی» در حال حاضر به بلژیک اعزام شده اند تا به پلیس این کشور در تحقیق پیرامون حادثه تروریستی بروکسل کمک کنند.

نشست هسته ای واشنگتن قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته آینده با حضور رهبران کشورهای خارجی از جمله «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین برگزار شود.

اوباما در ادامه با تقبیح اظهارات اسلام هراسانه ای که «دونالد ترامپ»  نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان می کند، گفت: واجب است تا از هرگونه تلاش برای بدنام کردن مسلمانان آمریکا و نادیده گرفتن تعهد آنها به این کشور پرهیز کنیم.

این در حالی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و بر اساس مستندات متعدد، رفتار دوگانه و ریاکارانه کاخ سفید در مواجهه با تروریست های تکفیری عملا در راستای تکمیل پروژه اسلام هراسی بوده است.

وی ادامه داد: چنین اقدامات غیر سازنده ای مغایر با شخصیت و ارزش های کشوری است که بر پایه آزادی مذهبی بنا شده است و به نفع تروریست هایی تمام می شود که به دنبال ایجاد نفاق و دشمنی در میان ما هستند – همان تروریست هایی که برای جذب هر چه بیشتر نیرو به دنبال بهانه های این چنینی می گردند.

گفتنی است که ترامپ به طور موقت خواهان ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا شده است حال آنکه «تد کروز» دیگر رقیب جمهوریخواه وی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری نیز از لزوم افزایش تدابیر امنیتی در محله های مسلمان نشین آمریکا سخن گفته است.

در حملات روز سه شنبه بروکسل دست کم دو آمریکایی کشته و ۱۴ نفر از آنها نیز مجروح شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس