هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهارات تند و نفاق افکنانه رقبای جمهوریخواه خود در ارتباط با مسلمانان را توهین آمیز و خطرناک خواند و تصریح کرد که چنین اظهاراتی در نهایت ابزارهای تازه ای به دست تروریست ها خواهد داد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه سابق اوباما و نامزد پیشرو حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در میز گردی در دانشگاه جنوب کالیفرنیا اظهارات توهین آمیز و تهدیدگرایانه تد کروز و دانالد ترامپ دو نامزد حزب جمهوریخواه این کشور در ارتباط با مسلمانان را مغایر با ارزش های آمریکایی دانست و تصریح کرد که این گونه اظهارات نفاق افکنانه، ابزار و بهانه ای به دست تروریست ها قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: اظهاراتی از این دست را نمی توان صرفاً مجادلاتی تُند و داغ دانست؛ بلکه این گونه سخنان، حرف هایی نفرت پراکنانه به شمار می روند که نه بازتابی از فرهنگ آمریکایی هستند و نه سودی در بر دارند؛ چنین رویکردهایی توهین آمیر و بلکه خطرناک به شمار می روند.

کلینتون ادامه داد: خطر سخنان نفاق افکنانه بویژه در مورد مسلمانان و در ارتباط با مسأله تروریسم در این است که به هدف نهایی تروریست ها که کاشتن بذر ترس و وحشت در جوامع است، کمک کرده و زمینه مساعدی برای سوق دادن افراد دیگر به به سمت افراط گرایی و خشونت فراهم می کند.

نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بدون اشاره به نام فرد مشخصی این سخنان را در واکنش به اظهارات اخیر دانالد ترامپ و تد کروز نامزد های حزب جمهوریخواه آمریکا به زبان آورد که به بهانه واقعه تروریستی بروکسل، حملات و اهانت های تازه ای را علیه مسلمانان آغاز کردند.

کلینتون با بیان این که بالاترین هدف تروریست ها برانگیختن مردم علیه یکدیگر و ایجاد هراس در دل آنهاست، بار دیگر تأکید کرد که اسلام هراسی و بیگانه هراسی در این کشور در نهایت به ایجاد مشکلات سنگین تری برای آمریکا منتهی خواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس