همانند دویست سال پیش هنوز شهروندان را به درجه‌ یک، دو و سه تقسیم می‌کنند؛ جان انسان در آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین ارزان، و در آمریکا و غرب اروپا گران است. امنیت آمریکا و اروپا مهم، و امنیت بقیه‌ بشریت در دیگر نقاط جهان بی‌اهمیت دانسته می‌شود.

گروه جنگ نرم مشرق - دنیا این روزها یکی از خون‌بارترین روزگار خود را می‌بیند؛ هر روز خبر یک اقدام تروریستی از مناطق مختلف جهان در رسانه‌ها پخش می‌شود که سهم بعضی مناطق از تعداد حملات و کشتار بیشتر از دیگر نقاط دنیا شده است. جدیدترین این حملات مرگ‌بار مربوط به حمله انتحاری در لاهور پاکستان، حمله انتحاری در زمین فوتبال در استان بابل واقع در جنوب عراق و نیز بمب‌گذاری‌های بروکسل در بلژیک بود.

حمله انتحاری روز یک‌شنبه که در یک پارک در شهر لاهور روی داد، تاکنون 72 نفر کشته و 340 تن زخمی شده‌اند. از آنجا که این حمله در یک پارک و محل بازی کودکان روی داد، بیشتر قربانیان آن زنان و کودکان بودند. رسانه‌های محلی گفته‌اند 30 کودک در میان کشته‌شدگان هستند. جمعه گذشته نیز یک عامل انتحاری داعش با ورود به زمین بازی فوتبال در لحظه اهدای جوایز به برندگان یک دوره مسابقه فوتبال میان تیم‌های محلی کودکان و نوجوانان عراقی ساکن در شهرک الاسکندریه در استان بابل واقع در جنوب عراق، کمربند انتحاری همراه خود را در میان ده‌ها نوجوان و کودک در حال بازی منفجر کرد که به شهادت و جراحت 95 نفر منجر شد. اما یکی از پر سر و صداترین این حملات در رسانه‌ها مربوط به دو انفجار سه‌شنبه هفته گذشته بلژیک بود؛ یکی در فرودگاه Zaventem حوالی بروکسل با حدود 14 کشته و دیگری در ایستگاه مترو Maelbeek در قلب بروکسل و نزدیک دفتر اصلی اتحادیه اروپا با حدود 20 کشته و در مجموع بیش از 300 مجروح که این حملات نیز توسط اعضای وفادار به گروه داعش انجام شده بود.

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش
در حمله انتحاری روز یک‌شنبه در یک پارک در شهر لاهور حدود ۷۲ نفر کشته و ۳۴۰ تن زخمی شدند

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش
جمعه گذشته یک عامل انتحاری خود را در میان ده‌ها نوجوان و کودک در در استان بابل عراق منفجر کرد که 32 کودک کشته و حدود 60 تن دیگر زخمی شدند

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش
دو انفجار تروریستی سه‌شنبه هفته گذشته در بروکسل بلژیک، حدود 35 کشته و بیش از 300 زخمی برجای گذشت


"تبعیض بشری" در غرب

هر سه حمله که بزرگ‌ترین حملات تروریستی در هفته گذشته محسوب می‌شوند، انسان‌های بی‌گناه را هدف قرار داده بود؛ حادثه تروریستی در هر کجا که باشد، مذموم و محکوم است اما به‌ظاهر در رسانه‌های جریان اصلی غربی (Mainstream media) و همچنین بسیاری از رهبران سیاسی به‌ویژه رهبران غربی بین حملاتی که در قاره اروپا اتفاق می‌افتد با حملات تروریستی در دیگر مناطق جهان به‌‌ویژه در پرآشوب‌ترین منطقه جهان یعنی غرب آسیا (خاورمیانه) رخ می‌دهد، فرق می‌گذارند.

به عبارتی آنها برای خون مردم اروپا و آمریکا (کشورهای غربی) ارزش بیشتری نسبت به خون دیگر مردمان جهان به عنوان نمونه مردم غرب آسیا (خاورمیانه) قائل هستند و مرثیه‌سرایی، وعده «انتقام بی‌رحمانه» و همچنین ژست مبارزه با تروریسم را فقط در صورت مورد حمله قرار گرفتن یک "بشر غربی" در بوق و کرنا می‌کنند و هزاران قربانی یک سال اخیر در غرب آسیا (خاورمیانه) به اندازه قربانیان غربی، "بشر" محسوب نمی‌شوند تا آنها تابلوی «حقوق بشر» برایشان بلند کند و به خون‌خواهی آنان خواستار ائتلاف و تحریم و نشست اضطراری فلان شورا و فلان سازمان شود.

این "تبعیض بشری" را می‌توان در ابراز همدردی بسیاری از مردم در اروپا و امریکا با روشن کردن شمع و نثار گل با قربانیان حملات تروریستی روز سه شنبه در بروکسل دید؛ بسیاری از نمادهای شهرهای مختلف اروپایی از جمله در پاریس، برلین، رم و ... با نورافشانی به رنگ پرچم بلژیک، با مردم این کشور اروپایی ابراز همدردی کردند:

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش
دادگاه شهر لیون فرانسه

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش
رم، ایتالیا

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش
کاخ آمستردام هلند

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش
برج ایفل در پاریس

اما هیچ شمعی برای 32 کودک و نوجوان عراقی که در زمین بازی کشته و نزدیک به 60 نفر آنها مجروح شدند، در هیچ یک از شهرهای اروپایی یا آمریکا روشن نشد. شاید اگر بیش از 70 کشته‌ و 300 زخمی در لاهور پاکستان از اقلیت مسیحی نبودند، این اتفاق تروریستی نیز در میان خبرهای دیگر رسانه‌های اصلی غربی گم می‌شد.

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش
هیچ شمعی برای 32 کودک و نوجوان عراقی که در زمین بازی کشته و نزدیک به 60 نفر آنها مجروح شدند، در هیچ یک از شهرهای اروپایی یا آمریکا روشن نشد

نمونه این "تبعیض بشری" در گذشته نه چندان دور نیز توسط غربی‌ها اتفاق افتاده و این روند همچنان تکرار می‌شود؛ در اولین روزهای سال 2014 به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس حمله می‌شود و 12 نفر از جمله یک پلیس مسلمان کشته می‌شود. این حمله به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل و عزای عمومی اعلام می‌گردد. به فاصله کوتاهی، سران کشورهای جهان خود را به پاریس می‌رسانند تا در راهپیمایی وحدت علیه تروریسم شرکت کنند. نتانیاهو هم در این راهپیمایی شرکت می‌کند! حدود 11 ماه بعد نیز دوباره پاریس مورد حمله تروریستی قرار می‌گیرید و بیش از 130 نفر جان خود را از دست می‌دهند و باز مرثیه‌ها در سطح جهان شروع و شمع‌ها روشن می‌گردد؛ رئیس جمهور فرانسه وعده «انتقام بی‌رحمانه» می‌دهد. آمریکا و انگلیس و ناتو اعلام می‌کنند برای مبارزه با تروریسم تا آخر در کنار فرانسه هستند. اما هیچ مرثیه‌ای توسط رهبران سیاسی و یا مردم کشورهای غربی برای کشتار 1700 دانشجوی دانشکده نظامی در اسپایکر عراق سروده نشد و آنها هیچ شمعی هم برای قتل عام مردان ایزدی و موصل و به غنیمت بردن زنان و دخترانشان روشن نکردند.

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش
بعد از حمله به نشریه فکاهی شارلی ابدو، به فاصله کوتاهی، سران کشورهای جهان خود را به پاریس می‌رسانند تا در راهپیمایی وحدت علیه تروریسم شرکت کنند. نتانیاهو هم در این راهپیمایی شرکت می‌کند!

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش
هیچ مرثیه‌ای توسط رهبران سیاسی و یا مردم کشورهای غربی برای کشتار 1700 دانشجوی دانشکده نظامی در اسپایکر عراق سروده نشد و آنها هیچ شمعی هم برای قتل عام مردان ایزدی و موصل و به غنیمت بردن زنان و دخترانشان روشن نکردند

خون مردمان یمن نیز برای کشورهای غربی به‌ظاهر رنگ دیگری دارد، چراکه یک‌سال از شروع تجاوز به رهبری عربستان به این کشور فقیر عربی می‌گذرد و گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که شمار شهدای این کشور از مرز 7 هزار و 500 نفر گذشته و همچنین 13 هزار و 846 تن نیز زخمی شده‌اند. آیا رهبران سیاسی در غرب به‌مانند خانم موگرینی که برای حوادث بلژیک اشک ریخت، برای این 20 هزار کشته و زخمی در یمن هم اشک می‌ریزند؟

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش

تبعیض بشری در غرب /// در حال ویرایش
آیا رهبران سیاسی در غرب به‌مانند خانم موگرینی که برای حوادث بلژیک اشک ریخت، برای این 20 هزار کشته و زخمی در یمن هم اشک می‌ریزند؟

ریخته شدن خون هرفردی به ناحق در هر جای دنیا به‌طور قطع محکوم است اما به‌ظاهر هنوز در غرب همانند دویست سال پیش، شهروندان به درجه‌ یک، دو و سه تقسیم می‌شوند؛ جان انسان در آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین ارزان، و در آمریکا و غرب اروپا گران قیمت‌گذاری می‌شود. امنیت آمریکا و اروپا مهم، و امنیت بقیه‌ بشریت در دیگر نقاط جهان بی‌اهمیت دانسته می‌شود. دنیا این روزها یکی از تبعیض‌آمیزترین روزگار خود را می‌بیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسین ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    حقوق بشر اینها اینه که اگر در عراق و افغانستان و یمن و لبنان و فلسطین و..... صدها هزار و بلکه چند میلیون نفر کشته شدند خوب به درک ولی وقتی در بروکسل و پاریس چند ده نفر کشته میشن که اتفاقا به خاطر اشتباهات دولت‌های خوشون بوده اونوقت باید در تمام دنیا شمع روشن کرد و تمام سران کشورها باید بیان در پاریس راهپیمایی کنن که این چند نفر چون اروپایی بودن خونشون از اون میلیون ها نفر رنگین تر بوده. رژه سگها و نمایشگاه مد سگهاشون میشسه جزو تیترهای صفحه اول روزنامه هاشون ولی من و شما و برادران و خواهران مون در کشورهای منطقه به خاک و خون کشیده میشن هیچ جایگاه و اهمیتی برای اینها نداره. قابل توجه اون ایرانی هایی که حقوق بشر اینها را باور کردند و فکر میکنند که عمل به نسخه های که اینا برای ما میپیچن ما و کشور را نجات میده ، من مونده این قبیل ایرانی ها دیگه چه ....
  • ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    هیچکس هرروز عیادت مریضی که نیم قرنه مریضه نمیره
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    خدایا چراغ عمر آمریکا و غرب را خاموش کن
  • خودش ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    احسنت به قلمت برادر
  • 182 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    حیوانات فقط برای حیوانات گریه میکنن بهترکه برای مسلمانی اشک نریزن و شمعی روشن نکنن..
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    وقتی ما مسلمانان خودمان برای خودمان ارزش قائل نیستیم انتظار ملاطفت دیگران را نداشته باشید. در ضمن اگر قرار بود برای هر حادثه تروریستی در کشورهای مسلمان اقدامات نمادین مثل بروکسل و پاریس انجام دهند که همیشه رنگ این ساختمان ها عجیب غریب بود و مسئولان در حال انجام اقدامات نمادین بودند. قبول کنید دوستان هر چیزی حتی خیلی مهم با تکرار کم اهیت جلوه میکند.
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    از محتاجان به داروهای خاص بپرس نظرشون در مورد این مزخرفی که گفتی چیه ؟
  • سرباز ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    من فقط در عجبم از این بدبخت های داخلی که له له میزنن برای حقوق بشر و تمدن غربی
  • یاتاقان ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    این تبعیض ناشی از رفتار غلط مسلمان هاست کشتار در کشورهای اسلامی به امری عادی و روزمره تبدیل شده ولی در کشورهای اروپایی پدیده ای نو محسوب میشه از طرفی دیگر ما برای خودمون ارزش قائل نیستیم ولی غربی ها برای خودشون ارزش قائل هستند پس طبیعی اوناها هم برای ما ارزش قائل نباشن
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    آقای ناشناس به نظ شما کودکان و زنان و مردانی که در جای جای دنیا با بمب و گرسنگی از بین می روند سرنشینان هوا پیمای ایرباس ایران و آن کودکان مظلومی که بدون نیاز به این داروها در آسمان خلیج فارس خرد شدند و از دنیا رفتن آمار آنها بیشتر است یا آمار بیماران دارو های خاص امید وارم خداوند همه آنهارا شفای عاجل بدهدو محتاج نامردی مثل آمریکا و غرب نباشد) انسانهای بیگناهی که در حلبچه سر دشت ایران با گازهای شیمیائی اهدائی همین غربی که ناله این انسانها چراغ عمر غرب را خاموش خواد کر {دنیا با بیدینی می سازد اما با بیدادگری نمی سازد) نفرین بیگناهانی که بدون نیاز به این داروهای مورد نظر شما بدست آمریکا و عوامل آمیرکا بدون نیاز به دارو کشته شده و می شوند امثال شما بخواهید یا نخواهید چراغ عمر غرب خاموش خواهد کرد
  • مجید ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    سلام به خدا این حرف های درست شما حرف دل میلیون ها انسان است که متأسفانه در دوره ی استبداد رسانه ای به گوش مردم نمی رسد.... و متأسفانه تر این که خود قربانیان این تبعیض هم گاهی خود را محق بی عدالتی و غرب را محق زورگویی و اعمال تبعیض می داند.
  • مجید ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    سلام به خدا این حرف های درست شما حرف دل میلیون ها انسان است که متأسفانه در دوره ی استبداد رسانه ای به گوش مردم نمی رسد.... و متأسفانه تر این که خود قربانیان این تبعیض هم گاهی خود را محق بی عدالتی و غرب را محق زورگویی و اعمال تبعیض می داند.
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    اقای ناشناس ! امار بیماران خیلی بیشتر از قربانیانی است که شمت میگویید. در ضمن اون کامپیوتری که پاش نشستید هم غربیه. حتی سیستم عاملش هم از ما بر نمی یاد .
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    اون کسی که حماقت پیشه کرده و فکر میکنه غرب ابدیه یه نگاهی به تاریخ بندازه تمام امپراطوریها نابود شدن و چراغ عمر غرب هم خاموش میشه البته میتونی شمع روشن کنی و از خدایت بخواهی اینطور نشود ولی حتی قوانین ظاهری طبیعت هم بر خلاف نظر شماست اینقدر هم مقهور این تکنولوژی که با خون میلیونها انسان حاصل شده نباش که به باد بنده و اگر قبول نداری پس مطمئنم که مسلمون نیستی قرار نیست واقع بینی ما به نوکر بودنمون ختم بشه همین شماها هستین که باعث شدین دنیا اینطوری به توسعه یافته و سایر تقسیم بشه
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    خدایا چراغ عمر غرب در راس آن آمریکارا خاموش کن دوست عزیزی در پاسخ به نوشته بالا گفته اند آمار بیماران خاص از کشته های جنایات آمریکا بیشتر است !!! که یا حساب بلد نیستی تا بدانی در ممالک بر انسانها چه گذشته است و کشته یعنی چه؟ یا اصلا نمی دونی داروی خاص یعنی چه یا بیماران خاص را نمی شناسی - متاسفانه شیفته صنعتی هستی (رایانه) که خیلی برات عجیب و غریب می آید در روزگار جوانی ما - البته در همین میهن خودمان برا رام کردن صاحبان حق از غارت نفت بوسیله آمریکا می گفتند لوله را که سیارنگ است مثل برق سفید می کنند(منظورشان صنعت گالوانیزه بود) لطف کنید برای دنیای دیگران پا روی خون بیگناهان نگذارید - کسی که از ظلم حمایت کند ظلم بر او مسلط می شود
  • مهدی از قم ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    ناشناس 11:23 چرا اراجیف میبافی؟؟؟؟مگر علم و دستاوردهای ان مختص به یک قوم و نژاد و تمدن است؟؟؟؟؟در پیشرفت علمی تمام بشریت به اندازه خود شریک هستند.مگه غربی ها صفر تا صد علم را خودشان به دست اورده اند؟؟؟؟؟اون سیاستمدار غربی راست گفته بود که بعضی از جهان سومی ها را اینقدر پست و سطحی بار اوردیم که تمام جنایات و شکست های ما را از خودمان بهتر توجیه میکنند
  • مهدی از قم ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    دوست عزیز اون های که این قصه ها را برای شما روایت میکنند و شما هم تکرار میکنید خودشان هم میدانند که جریان از چه قرار است.از شما یک سوال دارم مدت هاست در ایران انفجار تروریستی نداشتیم اما اگر یه همچین اتفاقی افتاد به نظر شما این کشورها برای ما شمع روشن میکنند و ناراحتی میکنند؟؟؟؟؟من فکر میکنم شما هم خوب میدانید اصل ماجرا را
  • مهدی از قم ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    رفتار غلط مسلمانان؟؟؟؟اقای یاتاقان انصافا این گروهای تروریستی با سلاح و حمایت کی اینقدر قدرت گرفتند؟؟؟؟شما خاطرات خانوم کیلینتن را مرور کنید و کمی هم استراتژی بدانید متوجه میشوید غرب برای جریان ارزان و ازاد انرژی و فروش سلاح و ثبات هژمونیش نیاز اساسی و حیاتی به جنگ و اختلاف در این نقطه از جهان دارد.عزیزم نمیدونم چرا شما اینقدر عاشق خودزنی و تبرئه جنایتکران عالم هستید
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    یک کلمه جواب منو بده ! خدای نکرده شما یا یکی از همکارانت بیماری گرفت خواست عمل بشه . حاضری بدون بیهوشی عمل بشی ؟ ( ایران تولید کننده داروی بیهوشی نیست) یا به انتخاب خودت داروی بیهوشی چینی یا هندی استفاده کنند ؟
  • ایرانی ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    اردوغان تو مراسم شارلی ابدو چه غلطی میکرد؟حالا چرا خفه خون گرفته...
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    دوست من از قم ! مردم غرب از یک عقیده و مرام اند . معلومه که برای هم دلسوزی بیشتری کنند. همچنان که ماهم برای آنان شمع روشن نکردیم.
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    بو تیمار حیوانی است که در درون آب از تشنگی می میرد - شما در میان صفای صلح و برادری و دوست داشتنها و دوری از دنائت پستی غرب عاشق جلاد هستی تعجب برانگیز است البته آزاد هستی باش اما دیگران نمی توانند مثل شما باشند چون که وجدان دارند- حالا به نظر شما برای این که جنایت غرب انسانهارا در آتش بمب و باروت بسوزاند برای این که ممکن است یک روز مریض بشیم کاری به این جنایتکار تداشته باشیم و بگوئیم کشن بیگناهان و ما حق آنهاست چون که داروی بیهوشی دارند - از سویی تو چقدر بیخبر از رشد دانش در کشور خودت هستی- سرخورده ای که همه زندگی ات شده دارو - دارو خوردها هم بالاخره مرده اند و مرگ حق است - اما نه بوسیله جلادی که دستانش تا مرفق بر خون ملتها آلوده است - بیماری خدای نخواسته بسراغ انسان بیاید انسان با مصرف همین داروی خاص هم می میرد - ملک عبدالله در ریاض دوسال پیش مرد داروی خاص نداشت البته ریگن هم مرد داروی خاص نداشت کرایف هم مرد داروی خاص نداشت به این بهانه جنایت را تایید نکن که برای خودت عاقبت خوشی ندارد.
  • نقی ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    ناشناس 11:23 لطفا سری به امار فوتی های بیماریهای خاص در اروپا و امریکا بزنید و ان را با ایران خودمان مقایسه کنید تا متوجه شوید که از قبله گاه شما معجزه ای برنمیایید فقط در یکسال گذشته بسیاری از سرشناسان غربی براثر سرطان در جوانی مردند که میتوان به پسر جو بایدن مربی بارسلون پسر ریسس باشگاه بایرن ودر گذشته به فردی مثل استیو جابز اشاره کرد البته خداوند بیماران را شفای عاجل عنایت فرمایید
  • محمد ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    هلاکت توهین کندگان به پیامبر اسلام توسط مجاهدان
  • صالح ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    معلوم است که منظور از چراغ عمر غرب یعنی عمر قدرت ظالمانه آن ها نه همه قدرت و حیات و هستی آن ها و اگر مثلا می گوییم خدایا اسرائیل را نابود کن منظور این نیست که مزارع سرسبز آن ها هم نابود شود.
  • حسن ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    آقا به کاسه لیسان آمریکایی در ایران توهین نکنید! :)
  • حسن ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    به کاسه لیسان توهین نکن
  • حسن ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام دو جور ادم گرفتاریم یه عده احمقن خوب با اینا کار نداریم یه عده عم خودشون به خواب می زنند آخه تو از کدام نوعشی که هنوز نفهمیدی که این کشتارها را چه کسانی اداره می کنند عیب نداره نفهم جون.نفهمی هم عالمی داره
  • حسن ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    ناشناس 17:02 چهارتا احمق مثل تو کشور را به عقب انداختن اگه به جای حرف مفت کمی واسه کشورت خدمت کنی بهتره یه بار هم شده کاسه لیس ایران خودمون باشین نوکر این مردم بدون بهتره تا از اجنبی دفاع کنید
  • یاتاقان ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    دوستان بامزه و خوش فکر من لطفا به جای تمرکز روی فحاشی به بنده قدری بیشتر فکر کنید!! قدیمی راست گفتن یک سوزن به خود و یک جوالدوز به دیگران= همش که تقصیر غربی ها نیست یعنی مسلمانا هیچ نقشی ندارن!!
  • یاتاقان ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    شکس نیست که قدرت ماده ابدی نیست اما... نباید ما هر بار برده یک قدرت مادی باشیم
  • یاتاقان ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    دوست قمی به نکته خوبی اشاره کردین ما مسلمانان چطور برای هم ارزش قائل هستیم برای هم شمع روشن می کنیم به علاوه همه که برای اونا شمع روشن نکردیم، حالا شما 4 نفر غرب پرست رو دیدی نگران نباش این جرکات نمایشیه
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    این قوم هایی که هزاران سال پیش به خاطر فلان گناه، خدا عضابشان داد و نابود شدند در کنار ظلم و جنایت و جرم و گناه آمریکایی ها مثل فرشته می مونند. من موندم آمریکایی ها که روی همه ی قوم های ظالم و کافر و گناه کار قبلی خودشون رو سفید کردند با این همه نفت و آب و انرژی و تکنولوژی که برای هزار سال دیگه شون هم کافیه چطور هنوز مورد غضب خدا واقع نشدند.
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    حقوق بشر که فقط برای کشورهای جهان سوم هست و قوانینش غربی هست. مسائل اسلامی مثل حجاب و روزه گرفتن نقض حقوق بشر محسوب می شه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس