کد خبر 550222
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

موسسه آفریقایی آی اس اس در گزارشی اعلام کرد: گروه های تروریستی از طریق قاچاق طلا از کشورکنگو، به دنبال تامین منابع مالی اقدامات مخرب خود هستند.

به گزارش مشرق، به نقل از سایت ایست آفریکن؛ در گزارش موسسه مطالعات امنیتی  آی اس اس آمده است: گروه الشباب در سومالی و گروه اتحاد دمکرات و آزادی بخش اوگاندا (آدف- نالو) از طریق قاچاق غیر قانونی طلا از کشورهای شرق آفریقا، به دنبال تقویت توان مالی خود هست.

این گزارش می افزاید: با وجود تلاشهای سازمان ملل و اتحادیه آفریقا برای جلوگیری از دسترسی گروه الشباب به منابع مالی غیرقانونی، این گروه توانسته است از طریق دسترسی به منابع طبیعی کشور جمهوری کنگو، بویژه طلا، منابع مالی خود را تقویت کند.

این گزارش تصریح می کند: شهرهای بوکاوو، بوتمبو، بونیا، آری وارا، کیسانگانی از اصلی ترین مراکز قاچاق طلا در کنگو هستند. محموله های طلا قبل از رسیدن به بازارهای تجاری از شهرهای کامپالا، نایروبی، بوجومبورا و دارالسلام عبور میکند که همین امر باعث سوء استفاده گروه های تروریستی از این وضعیت برای تقویت بخش مالی خود شده است.

بر اساس گزارش های میدانی موسسه آی اس اس، گروه های تروریستی با تشکیل شبکه های قاچاق و با استفاده از انتقال غیرقانونی منابع طبیعی بویژه طلا به کشورهای امارات و چین، به دنبال تامین مالی اقدامات تروریستی خود هستند.

اتاق فکر آی اس اس در پرتوریا -پایتخت اجرایی آفریقای جنوبی- موسسه ای راهبردی است که هدف از تاسیس آن افزایش امنیت و ثبات در قاره آفریقا اعلام شده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس