کد خبر 556244
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

دادگاه قانون اساسی پاریس اعضای شبکه تکفیری اعزام نیرو به سوریه را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد.

 به گزارش مشرق، دادگاه قانون اساسی پاریس یک شبکه تکفیری اعزام نیرو به سوریه برای پیوستن به گروه‌های تروریستی را به 10 سال زندان محکوم کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، این مجازات که بالاترین مجازات پیش‌بینی شده برای مشارکت در فعالیت‌های یک گروه تروریستی است، علیه 5 مردی که در حال حاضر در سوریه هستند و البته یکی از آنها احتمالا کشته شده است، اعمال شد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از نشست‌ها و جلسات این شبکه تکفیری تحت اداره «مراد فارس» و «عمر دیابی» دو نفر از استخدام‌کنندگان برجسته نیرو برای اعزام به مناطق جنگی برگزار می‌شود.

طبق اطلاعات و آمار موجود تا پایان سال 2015 میلادی، حدود 1800 فرانسوی درگیر شبکه‌های تکفیری هستند که 600 نفر از آنها در سوریه و عراق حضور دارند و 250 نفر از آنها پس از عزیمت به این کشورها به فرانسه بازگشته‌اند.

فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه شده است.

بنابر اعلام دولت فرانسه، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی ماه‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آنها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.

به گفته کمیسر قضائی اتحادیه اروپا،تاکنون 5 تا 6 هزار اروپایی به گروه‌های تکفیری در سوریه که مشغول مبارزه با دولت بشار اسد هستند، پیوسته‌اند که بیش از 1500 نفر از این افراد را فرانسویان تشکیل می‌دهند.

کشورهایی نظیر فرانسه، بلژیک، هلند، دانمارک یا انگلیس بیشترین شمار نیروهای اروپایی عضو گروه‌های تکفیری را دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس