گروه‌های حقوق‌بشری و دانشگاهی آمریکا هشدار جدی دادند که تد کروز در مورد مسلمانان به مراتب دارای سیاست‌های تندتری نسبت به ترامپ است و خطر بیشتری را متوجه آینده مسلمانان آمریکا خواهد ساخت.

گروه بین‌الملل مشرق - در چهارشنبه‌ای که گذشت، «تد کروز» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در جمع طرفداران خود اعلام کرد که صریحا خواستار وضع قوانین سخت‌‌گیرانه و بکارگیری واحدهای گشتی در محله‌های مسلمان‌نشین آمریکاست. این اظهارات کروز، درست چند روز پس از اینکه وی تیم سیاست خارجه خود را از میان اسلام‌هراس‌ترین چهره‌های آمریکا انتخاب کرد مطرح شد.


کروز اسلام‌ستیزتر از ترامپ است

پس از حمله تروریستی بروکسل، نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهارات تندی را علیه مسلمانان ابراز کردند. ترامپ در اولین واکنش خود قول جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا را داد. این در حالی است که کروز طی چند ماه اخیر هیچگاه موضع تندی علیه مسلمانان نگرفت و بالادستی‌های حزب جمهوریخواه هم به همین دلیل و بخاطر مواضع تند ترامپ، طرف کروز بودند. اما ، اظهارات تند اخیر کروز نشانه اتفاقات جدید در رویکرد انتخاباتی وی است.

اما اکنون جمهوریخواهان با نامزدی روبرو هستند و در مواضع اسلام‌هراسانه خود تندتر از دانلد ترامپ عمل می‌کند. نمونه مشهود این رویکرد را می‌توان در انتخاب تیم سیاست خارجی وی دید که اعضای آن را افرادی تشکیل می‌دهند که پیوسته در تاریخ عملکردشان خواستار تخریب مساجد در آمریکا بوده‌اند و مسلمانان مقیم آمریکایی را جهادی خطاب کرده‌اند.

«ناتان لین» کارشناس اسلام‌هراسی موسسه «بریج» تحت نظر دانشگاه «جورج تاون» معتقد است که کروز نه فقط نگران‌کننده که خطرناک است و از نظر وی ابراز چنین دیدگاهی از زبان یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند تاثیر بسیار منفی در دیدگاه جامعه آمریکا نسبت به مسلمانان داشته باشد.

مسلمان‌ستیزترین چهره در میان مشاوران جدید کروز، «فرانک گافنی» رییس اندیشکده «سیاست و امنیت» است که زمانی مشاور دفاعی رونالد ریگان بوده و بر این باور است که اخوان‌المسلمین مصر در جامعه امریکا ریشه دوانده و تا دستگاه‌های دولتی پیش رفته و حتما باید ریشه‌کن شود. گافنی، آنقدر تند است که چندین مرتبه «هما عابدین» مشاور کلینتون را نفوذی اخوان خوانده و یک بار هم از شرکت در کمیته سالیانه «عملکرد محافظه‌کاران سیاسی» موسوم به CPAC منع شد چرا که دو نفر از اعضای این کمیته را مسلمان نفوذی اخوان المسملین خوانده بود.

کروز اسلام‌ستیزتر و خطرناک‌تر از ترامپ است /// آماده جهت ملاحظه ///


اندیشکده تحت ریاست وی، بارها از مردم آمریکا خواسته تا از نمایندگان خود بخواهند که مانع مهاجرت مسلمانان به این کشور شوند و برای تعطیل شدن مساجد اقدام کنند. با آنکه حرفها و تفکر گافنی در جامعه آمریکا خریدار ندارد، اما اکنون در بحبوحه انتخابات رنگ جدی به خود گرفته است. اولین بار، گافنی با اظهارات تند ترامپ علیه مسلمانان خود را در دایره وجود یافت و بتدریج با تایید بن کارسون که فلسفه وی را مبارزه با «جهاد فرهنگی» خواند، قوت گرفت. اما هیچ چیز به اندازه ذهن تندروی کروز خواستار کسی چون گافنی نبود. وی از گافنی دعوت به عمل آورد و «کلیر لوپز» و «فرد فلیتز» که دو تن از مسلمان‌ستیزترین کارشناسان اندیشکده وی هستند، به تیم مشاوران کروز پیوستند. لوپز، در نشستی در سال 2013 در نیوجرسی، یهودیان، هندوها، و مسیحیان را افرادی دانست که جهت بهتر شدن باور انسان‌دوستانه خود تلاش می‌کنند در جایی که مسلمانان مشتی جهادی و تروریست هستند. وقتی هم که روزنامه گاردین اخیرا از این تیم کروز دعوت با مصاحبه در مورد دیدگاهایشان کرده، پاسخ منفی داده‌اند.

کروز اسلام‌ستیزتر و خطرناک‌تر از ترامپ است /// آماده جهت ملاحظه ///

کلیر لوپز که مامور سابق CIA‌ است

دوستی کروز و گافنی به سال 2014 که یکسال قبل از سناتور شدن وی بود برمی‌گردد. آن زمان کروز در نشست «امنیت آمریکایی و بمب ایرانی» شرکت کرد و با افکار وی آشنا شد. از آن پس بود که این دو یار موافق پیوسته در نشست‌های امنیت و عزت ملی شرکت کردند و کروز چندین بار در شبکه رادیویی گافنی تحت عنوان «رادیو آزادی امن» حضور یافت.

کروز اسلام‌ستیزتر و خطرناک‌تر از ترامپ است /// آماده جهت ملاحظه ///


فرد فلیتز که تحلیلگر سابق CIA است

«استفن پیگات» تحلیلگر مشهور آمریکایی معتقد است که طبیعی است که کروز و گافنی رابطه خوبی با هم داشته باشند. چون آنها دیدگاه مشترکی در مورد اینکه همه بدبختی‌های آمریکا زیر سر اسلام رادیکال است و همه مسلمانان تروریست هستند دارند. گافنی، لوپز، و فلیتز تنها سه نفر از کادر بزرگ 23 نفره مشاورین خارجی کروز هستند.

یکی از برجسته‌ترین افراد این گروه، سپهبد «جری بویکین» معاون اطلاعاتی وزیر دفاع دولت جورج بوش است. وی از سال 2007 که دوره خدمتش تمام شد، پیوسته همانند گافنی خواستار ریشه‌کن شدن مسلمانان از جامعه آمریکا شده است. در سال 2012 بود که وی در گفتگو با «شورای پژوهش خانواده» گفت: «تا اواسط قرن بیست و یکم، قاره اروپا به قاره مسلمانان بدل خواهد شد و اروپاییان قادر نخواهند بود که جلوی آن را بگیرند چرا که مسیح را از زندگی خود کنار گذاشته‌اند و آن را جایگزین تاریکی کرده‌اند.

کروز اسلام‌ستیزتر و خطرناک‌تر از ترامپ است /// آماده جهت ملاحظه ///


«نهاد عواد» مدیر عامل «شورای روابط بین مسلمانان و آمریکایی‌ها» اظهارنظرها و تفکرات کروز و گافنی و هم‌پالگی‌های آنها را بسان نفتی دانست که بر آتش ریخته می‌شود. وی اظهار داشت: «حقیقتا من و جامعه مسلمانان، به شدت از آینده‌ای که ترامپ و کروز می‌توانند برای ما رقم بزنند هراسانیم».


منبع:

http://www.theguardian.com/us-news/2016/mar/25/ted-cruz-anti-muslim-sentiment-dangerous-trump-groups-warn

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهگانه ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    بخدا ترامپ بسیار عاقل تر و فهمیده تر از همه کاندیداهای دیگر است و مردی سالم است که وابستگی به صهیونیستهای آمریکا و سیا و هر دستگاه جهنمی امپریالیستی ندارد و اخیراً هم گفته کلی مسلمان و جهان سومی در موسسات من کار می کنند یا از مشتریان من هستند
  • الهه ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    من از وقتی پیگیر کار این انتخابات و نامزذهای آمریکا شدن مدام خواب شیاطین لعنت الله علیهم و جنیان رو می بینم
  • محمد ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    تمام جنایت های بزرگ دنیا را امریکا انجام می دهد، اما به مسلمانان تروریست می گویند!!! مسلمانان خودشان قربانی تروریسم هستند!!!
  • ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    ترامپ مسلمان ستیز نیست. او برای جلب مشتی شهروند بیسواد و ابله و عصبانی این مزخرفات را می گوید تا برای خود رای جمع کند. او بیش از هر چیز دیگر بازرگان است و بازرگان نمی تواند علیه این قوم یا آن قوم باشد زیرا جلوی سود آوری را می گیرد. کلینتون و کروز و بقیه چون از کون جهود می خورند بیشتر از ترامپ مسلمان ستیز هستند و وقایع تا بحال نشان داده است که کلینتون برای رضایت جهود حاضر است چند میلیون دیگر از مسلمانان را بقتل رساند تا همچنان او را در صحنه سیاست نگه دارند. ا ین جاکش ادمکش بسیار بسیار خطرناک است بیش از ترامپ
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    در کل مرگ بر امریکا
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    جهودها هیچ وقت از دشمنی با اسلام دست بر نمیدارند
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    کلینتون رای میاره
  • محمد ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    به ما چه مربوط کی رای میاره؟؟ در نهایت امریکا دست از دشمنی با ما برنمی داره.
  • محمد ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    منفی ها برای چه هست؟؟ مگه دروغ می گه؟؟
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    بله ولی نوع دشمنیش فرق میکنه که میتونه آسیب کمتر یا بیشتری بزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس