حکم جدید والی داعش در الرمادی نشان می‌دهد، به کسبه این شهر دستور داده شده نباید از این پس کالاهای ایرانی را در مغازه‌هایشان به فروش برسانند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز یک‌شنبه 94/3/17 به شرح زیر است:

داعش محصولات ایرانی را تحریم کرد/ برد اسکادهای انصارلله تا کجاست/ ائتلاف آمریکایی، ضدداعش یا ضدارتش عراقایران:

بنای ما در مذاکرات بر بی‌اعتمادی است

خبرگزاری صدا و سیما- سید عباس عراقچی در خصوص نحوه برگشت پذیری تحریم‌ها گفت: برگشت پذیری یک اصل مهم است که هر دو طرف روی آن نظر دارند. بنای ما در این مذاکرات بر بی اعتمادی است و این یک واقعیت است. ما به هیچ وجه به طرف مقابل اعتماد نداریم، طرف مقابل هم اعتماد ندارد. وی تأکید کرد: محصول نهایی یک سند بسیار مفصل خواهد بود. حدود بیش از 20 صفحه متن اصلی و حدود 40 تا 50 صفحه مجموعه ضمائم است.

داعش: فروش محصولات ایرانی در مغازه‌های رمادی ممنوع است

شبکه‌های اجتماعی- حکم جدیدی از والی داعش در شهر الرمادی استان الانبار منتشر شده که نشان می‌دهد، داعش به کسبه در این شهر دستور داده که نباید از این پس کالاهای تولید ایران را در مغازه‌هایشان به فروش برسانند. مغازه داران می توانند اجناس باقی مانده را بفروشند ولی حق ندارند اجناس ایرانی جدید برای فروش تهیه کنند.

آمادگی ایران برای کمک به حادثه‌ دیدگان وقوع سیل و آتش سوزی در غنا

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه حادثه وقوع سیل و آتش سوزی در آکرا پایتخت کشور غنا که باعث خسارات جانی و مالی بسیاری برای مردم آن کشور شد را به دولت و ملت غنا تسلیت گفت. وی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه ناگوار بر آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آکرا برای کمک به حادثه دیدگان با بهره‌گیری از امکانات درمانی کشورمان در غنا تأکید کرد. طی روزهای اخیر بروز سیل در آکرا و به دنبال آن آتش سوزی گسترده، باعث کشته شدن بیش از 150 نفر از مردم و بروز خسارات مالی شدید شده و دولت غنا 3 روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرده است.

داعش قدرت بگیرد به عربستان هم رحم نمی‌کند

خبرگزاری فارس- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه معضل داعش کل منطقه را مورد تهدید قرار داده، به حملات آنها در عربستان اشاره کرد و افزود: اگر داعش جای پای محکم‌تری پیدا کند دیگر نه به شیعیان و نه سنی‌ها در عربستان هم رحم نخواهد کرد و امنیت آن کشور را نیز با تهدید جدی مواجه می‌کند.

داعش محصولات ایرانی را تحریم کرد/ برد اسکادهای انصارلله تا کجاست/ ائتلاف آمریکایی، ضدداعش یا ضدارتش عراقیمن:

سفر هیأت انصارالله یمن به مسکو

شبکه المیادین- هیأت انصارالله یمن که در مسقط، پایتخت عمان برای گفت‌وگو با طرف عمانی و آمریکایی به سر می‌برد، بنا به دعوت وزارت خارجه روسیه، مسقط را به مقصد مسکو ترک کرد.

انصار الله دست کم ۳۰۰ موشک اسکاد در اختیار دارد

شبکه خبری العربیه- احمد العسیری سخنگوی ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان برای حمله به یمن اعلام کرد که موشک اسکاد شلیک شده از صعده به خاک عربستان با سامانه دفاع موشکی پاتریوت منهدم شده و سکوی پرتاب این موشک نیز مورد هدف قرار گرفته است. وی مدعی شد که جنبش انصار الله یمن دست کم ۳۰۰ موشک اسکاد متعلق به ارتش یمن را در اختیار دارد.

حمله هوایی عربستان به اردوگاه آوارگان یمنی

شبکه المیادین- حمله هواپیماهای سعودی به اردوگاه آوارگان یمنی در منطقه حیران در استان حجه تا کنون 8 کشته و 50 زخمی در پی داشته است. سران سعودی ادعا می‌کنند، صرفا نیروهای انصارالله و علی عبدالله صالح را مورد هدف قرار می‌دهند.

شلیک اولین موشک اسکاد به مواضع نظامی عربستان

شبکه العالم- ارتش یمن تأکید کرد که به وسیله یک موشک اسکاد، پایگاه هوایی امیر خالد را هدف قرار داده است. این پایگاه در شهر خمیس مشیط در جنوب عربستان سعودی قرار دارد. ارتش یمن تأکید کرد که این موشک به هدف مورد نظر اصابت کرد. ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله امروز با 80 موشک مواضع نظامی عربستان در منطقه مرزی جیزان را هدف قرار دادند.

شلیک موشک اسکاد به پایگاه هوایی خالد بن‌عبدالعزیز عربستان

شبکه تلویزیونی المسیره نزدیک به انصارالله- شبکه المسیره تصاویر حمله موشکی به پایگاه هوایی خالد بن عبدالعزیز در جنوب عربستان را پخش کرد. این برای اولین بار است که یمنی‌ها از موشک‌های اسکاد برای پاسخ به سعودی ها استفاده کرده‌اند. فیلم پخش شده در شبکه المسیره را می‌توانید از این‌جا ببینید.

هدف از شلیک اسکاد هشدار به عربستان بود

المیادین- یک مقام عالی رتبه در یمن گفت: هدف از شلیک موشک‌های اسکاد به سوی عربستان هشدار به ریاض بود و امیدواریم این هشدار فهمیده شود. وی با اشاره به اینکه موشک اسکاد توسط ارتش شلیک شده نه گروه‌های مردمی، تأکید کرد که هدف تعیین شده برای موشک اسکاد از لیست بلند اهدافی که در اختیار ارتش یمن قرار دارد، انتخاب شد.

انصارالله از برگزاری نشست صلح یمن در ژنو استقبال کرد

المیادین- محمد عبدالسلام سخنگویانصارالله یمن از دعوت گروه‌های سیاسی در این کشور توسط سازمان ملل برای برگزاری نشست صلح در ژنو استقبال کرد. عبدالسلام ضمن استقبال از برگزاری نشست صلح در ژنو که قرار است 24 خردادماه برگزار شود، از حضور بدون پیش شرط انصارالله در این نشست خبر داد.

تأسیسات نفتی آرامکو هدف قرار گرفت

تلویزیون المیادین- ارتش و نیروهای مردمی در یمن 5 موشک به سوی تأسیسات شرکت نفتی آرامکو شلیک کردند. شرکت آرامکو به عنوان اصلی‌ترین کمپانی نفتی عربستان سعودی و غول اقتصادی این کشور دومین بار است که هدف قرار می گیرد.

44 کشته و 100 مجروح در حمله عربستان به فرماندهی کل نیروهای مسلح یمن

خبرگزاری رسمی یمن سبأ نت- در حمله هوایی عربستان به ساختمان فرماندهی کل نیروهای مسلح در صنعاء در محله التحریر، دهها کشته و زخمی بر جای ماند. در آمار اولیه اعلام شده،‌ حداقل 44 نفر کشته و بیش از 100 نفر مجروح شدند که در میان آنان غیرنظامی از جمله زن و کودک نیز هست. جنگنده‌های متجاوز سعودی چهار بار مقر فرماندهی کل ارتش را بمباران کردند حال آنکه سربازان یمنی به منظور دریافت حقوق در محل مقر فرماندهی ارتش حضور پیدا کرده بودند.

عمق ریاض در تیررس نیروهای یمن قرار گرفت

روزنامه رأی الیوم- پس از واکنش ارتش و گروه انصار الله یمن و نیروهای مردمی این کشور به حملات عربستان و شلیک موشک‌های اسکاد به خاک سعودی، تجاوز عربستان وارد مرحله تازه‌ای شده است. با نزدیک شدن به زمان مذاکرات احتمالی صلح ژنو، شلیک موشک‌های اسکاد نقطه عطفی است و ناظران نیز بر این باورند که در مجرای جنگ تحولات خطرناکی رخ داده است که عمق عربستان را هدف قرار خواهد داد.

داعش محصولات ایرانی را تحریم کرد/ برد اسکادهای انصارلله تا کجاست/ ائتلاف آمریکایی، ضدداعش یا ضدارتش عراقعراق:

حمله ائتلاف آمریکایی به پایگاه‌های ارتش عراق

شبکه خبری المیادین- گردانهای حزب الله عراق اعلام کردند که در پی هدف قرار گرفتن یک مرکز ارتش عراق در جنوب فلوجه 6 نیروی ارتش عراق کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند. از سوی دیگر مرکز فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که در پی اصابت یک موشک گراد در اطراف یک پایگاه نظامی در نزدیکی فلوجه یک سرباز عراقی کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند. هنوز رسانه‌های عراقی خبر بمباران پایگاه‌های نظامی ارتش عراق به وسیله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی علیه داعش را تأیید نکرده اما سعد معن سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که پایگاه گردان یکم ارتش عراق در اردوگاه طارق در نزدیکی فلوجه مورد اصابت موشک گراد قرار گرفته که به نظر می‌رسد این موشک از داخل فلوجه شلیک شده است.

بستن آب فرات به روی مردم شرق عراق، اقدامی تروریستی است

میلیتاری دات‌کام- چند روز پس از انتشار اخبار مربوط به بسته شدن دریچه‌های آب سد شهر الرمادی بر روی رودخانه فرات، استیو وارن سخنگوی پنتاگون این اقدام گروه داعش را شدیداً محکوم کرد. سرهنگ وارن این اقدام را نمونه‌ای از تاکتیک‌های تروریستی داعش خوانده و گفت: استفاده از آب به عنوان ابزار جنگی، بدون هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای محکوم است؛ این گزارش‌ها نگران‌کننده‌اند. داعش پس از تسلط بر الرمادی و به دست گرفتن کنترل سد فرات، 24 دریچه از 26 دریچه آن را به روی مردم پایین‌دست رود بسته است.

بیجی کاملا آزاد شد

پایگاه خبری السومریه‌نیوز- شیخ قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق از زیر مجموعه‌های بسیج مردمی عراق از آزادی کامل منطقه بیجی و برافراشته شدن پرچم عراق بر فراز ساختمان فرمانداری آن خبر داد.

داعش محصولات ایرانی را تحریم کرد/ برد اسکادهای انصارلله تا کجاست/ ائتلاف آمریکایی، ضدداعش یا ضدارتش عراقعربستان سعودی:

احتمال برکناری پسر ملک عبدالله از گارد ملی عربستان قوت گرفت

روزنامه نیویورک‌تایمز- یکی دستیاران شاهزاده متعب بن عبدالله رئیس گارد ملی عربستان به دیپلمات‌های غربی گفته است که احتمال می‌رود شاهزاده محمد بن سلمان، گارد ملی را از او بگیرد.

خبر جایزه ۵ میلیون دلاری پسر مرسی برای سر ملک سلمان جعلی است

توئیتر- اخیرا خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مصری منتشر شده که بر اساس آن احمد محمد مرسی پسر محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر اعلام کرده که گروه اخوان‌المسلمین 5 میلیون دلار برای سر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در نظر گرفته است. احمد محمد مرسی و اسامه مرسی پسران رئیس جمهور برکنار شده مصر پیشتر نیز به صورت رسمی اعلام کرده بودند که حسابی در توئیتر ندارند و تنها دو حساب کاربری در فیس‌بوک دارند.

داعش محصولات ایرانی را تحریم کرد/ برد اسکادهای انصارلله تا کجاست/ ائتلاف آمریکایی، ضدداعش یا ضدارتش عراقفلسطین:

چراغ‌ سبز برای بهبود روابط حماس با مصر

شبکه الاقصی وابسته به حماس- اسامه حمدان مسئول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس رأی دادگاه مصری در لغو حکم تروریستی نامیدن حماس را گامی مثبت در قبال آرمان فلسطین توصیف کرد و از دریافت چراغ سبزهایی برای بهبود رابطه با قاهره خبر داد. وی اشاره‌ای به جزئیات بیشتر این چراغ سبز نکرد.

یک گروه سلفی حامی داعش مسئولیت پرتاب موشک به اراضی اشغالی را قبول کرد

پایگاه خبری عاروتص‌شوع- به‌رغم اینکه یک گروه سلفی موسوم به گروه عمر حدید که حامی داعش است، مسئولیت پرتاب موشک از غزه به اراضی اشغالی در روز شنبه را بر عهده گرفته است، نتانیاهو، حماس را مسئول همه پرتاب راکت‌ها از سوی غزه می‌داند.

داعش محصولات ایرانی را تحریم کرد/ برد اسکادهای انصارلله تا کجاست/ ائتلاف آمریکایی، ضدداعش یا ضدارتش عراقلبنان:

حزب‌الله به مواضع داعش رسید

وبگاه خبری روزنامه المستقبل- با افزایش احتمال نفوذ افراد مسلح از ارتفاعات عرسال به داخل شهرک عرسال، و افزایش نگرانی اهالی این منطقه، نیروهای ارتش لبنان حضور خود در ارتفاعات شهرک‌های القاع و الفاکهه در منطقه بقاع شمالی را افزایش داده و راه‌های نفوذ تروریست‌ها به مناطق مسکونی را بستند. نیروهای حزب الله لبنان و ارتش سوریه در ادامه عملیات قلمون، کنترل تپه صدر البستان شمالی واقع در شمال کوه راهبردی الثلاجه را به دست گرفتند. این تپه مشرف بر ارتفاعات جراجیر است؛ ارتفاعاتی که تحت کنترل داعش است و این امر به معنای رسیدن حزب الله به مواضع داعش در قلمون است.

داعش محصولات ایرانی را تحریم کرد/ برد اسکادهای انصارلله تا کجاست/ ائتلاف آمریکایی، ضدداعش یا ضدارتش عراقبحرین:

دیدار شیخ سلمان با وکلای خود در زندان

وبگاه خبری مرآة البحرین- تیم وکلای مدافع شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با موکل خود در بازداشتگاه نظام آل خلیفه دیدار و با وی گفت‌وگو کرد. عبدالله الشملاوی یکی از اعضای تیم وکلای مدافع دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: روحیه دبیر کل جمیعت الوفاق عالی است و به دوستدارانش سلام رساند.

داعش محصولات ایرانی را تحریم کرد/ برد اسکادهای انصارلله تا کجاست/ ائتلاف آمریکایی، ضدداعش یا ضدارتش عراقترکیه:

انتخابات پارلمانی ترکیه‌ آغاز شد

خبرگزاری فارس- انتخابات پارلمانی ترکیه، روز یک‌شنبه در سراسر این کشور آغاز شد. امروز مردم ترکیه برای انتخاب 550 عضو پارلمان کشور خود پای صندوق‌های رأی می‌روند. انتخابات ساعت 8 صبح (به وقت ترکیه) با 174 هزار صندوق رای در 81 استان ترکیه آغاز شد و قرار است تا ساعت 17 عصر ادامه یابد. بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) از سایر رقبا پیش‌تر است.

داعش محصولات ایرانی را تحریم کرد/ برد اسکادهای انصارلله تا کجاست/ ائتلاف آمریکایی، ضدداعش یا ضدارتش عراقآلمان:

سرویس اطلاعات آلمان از شرکای خود در ناتو جاسوسی کرده است

نشریه آلمانی اشپیگل- سرویس اطلاعات آلمان چندین دهه با حمایت دفتر صدراعظم از هم‌پیمانان در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جاسوسی کرده است. در سال 1968 کشورهای عضو ناتو به ویژه آمریکا و فرانسه در فهرست ویژه جاسوسی که مهر صدراعظمی را دارد، قرار داشته‌اند. این در حالی است که پیش از این فقط کشورهای بلوک شرق در چنین فهرستی قرار داشتند. اهداف مهم این جاسوسی‌ها، دستیابی به اطلاعات از کشورهای عضو ناتو و مسایل دیگر مربوط به ائتلاف بود.

داعش محصولات ایرانی را تحریم کرد/ برد اسکادهای انصارلله تا کجاست/ ائتلاف آمریکایی، ضدداعش یا ضدارتش عراقانگلیس:

اسکاتلند خواستار تفویض اختیارات بیشتر از طرف انگلستان شد

بی‌بی‌سی- ملی‌گرایان اسکاتلند به دنبال اعمال تغییراتی در لایحه تفویض اختیارات به اسکاتلند در قوانین بریتانیا هستند. در آستانه جلسه دوم بررسی لایحه تفویض اختیارات به اسکاتلند در مجلس عوام بریتانیا، رهبران حزب ملی اسکاتلند از این لایحه ابراز نارضایتی کرده و اصلاحیه‌ای را ارائه می‌کنند که خواستار تفویض اختیارات بیشتر در حوزه‌های مختلف شامل مالیات‌گذاری و رفاه اجتماعی و درآمدها هستند.

داعش محصولات ایرانی را تحریم کرد/ برد اسکادهای انصارلله تا کجاست/ ائتلاف آمریکایی، ضدداعش یا ضدارتش عراقیونان:

رئیس کمیسیون اروپا درخواست سیپراس برای گفت‌وگو درباره بدهی‌ها را رد کرد

خبرگزاری فرانسه- بنابر اعلام یک مقام مسئول در کمیسیون اروپا، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه درخواست الکسی سپیراس نخست‌وزیر یونان برای گفت‌وگوی تلفنی با خود را به دلیل عدم حصول پیشرفت‌های جدید در مذاکرات مربوط به بدهی‌های آتن رد کرد. یونکر اعلام کرد از آنجا که پیشرفتی صورت نگرفته، چیزی برای گفت‌وگو وجود ندارد.

داعش محصولات ایرانی را تحریم کرد/ برد اسکادهای انصارلله تا کجاست/ ائتلاف آمریکایی، ضدداعش یا ضدارتش عراقاسپانیا:

وزیر دفاع اسپانیا از احتمال حمله نظامی به مواضع داعش در لیبی خبر داد

خبرگزاری فرانسه- با افزایش تحرکات گروه تروریستی داعش در خاک لیبی، پدرو مورنس وزیر دفاع اسپانیا که کشورش در آنسوی آب‌های مدیترانه قرار دارد، از احتمال حمله نظامی به این کشور آفریقایی خبر داد. وی گفت: ما در عراق، افغانستان، مالی و سومالی حضور (نظامی) داریم تا جلوی این (گروه‌های تروریستی) را بگیریم و حالا این (گروه‌ها به ما) نزدیک‌تر شده‌اند. باید کاری کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اصللاحات ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    عزیزم داعش و تمام دنیا هم تحریم کنند ما کشته مرده ی واردات و استفاده اجناس دشمنان مون هستیم از نستله بگیر تا وایبر ...
  • علی فتحی ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    فقط دقت کنید نقطه اشتراک داعش و اسرائیل را !!!
  • محسن از اصفهان ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    حالا اسپانیا هم خوی استعمارگری خود را بازیافته است.
  • ویجویی ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    وای اقتصادمون نابود شد داعش تحریممون کرد خخخخخخ
  • ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    این ال سعود عجب گفتار پیامبر را گوش می دهد که اگر مسلمانی ندا سر دهد ولی کسی اجابت نکند مسلمان نیست باید به این سعودیها آفرین گفت که به همنوعان خود حمله می کنند و دم از انسانیت میزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس