انور اشکی، از مقامات نزدیک به خاندان آل‌سعود در نشستی در اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی آمریکا گفت صلح با اسرائیل و تغییر رژیم ایران برای امنیت منطقه ضروری است.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/3/15 به شرح زیر است:

حمایت عربستان از تغییر حکومت در تهران/ برنامه هسته‌ای ایران در آستانه بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده/ احتمال استفاده واشنگتن از سلاح اتمی برای مقابله با روسیهایران:

مقام صهیونیست با یک مقام عربستان درباره ایران گفت‌وگو می‌کند

شبکه خبری آی ‌۲۴- دوری گلد، مدیر تازه منصوب‌شده وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی قرار است در واشنگتن با نمایندگانی بلندپایه از عربستان سعودی دیدار کند. مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ در دستور کار این نشست قرار دارد. گلد که در حال حاضر ریاست یک اندیشکده‌ در بیت‌المقدس است قرار است با انور اشکی، که سمت‌های گوناگونی در عربستان سعودی داشته و از نزدیکان خاندان سلطنتی این کشور محسوب می‌شود در مقر اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی دیدار و گفت‌وگو کند.

صلح با اسرائیل و تغییر رژیم ایران برای امنیت منطقه ضروری است

پایگاه خبری آی‌24- انور اشکی، از مقامات نزدیک به خاندان آل‌سعود در نشستی در اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی آمریکا گفت صلح با اسرائیل و تغییر رژیم ایران برای امنیت منطقه ضروری است.

بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده در انتظار برنامه هسته‌ای ایران

خبرگزاری فارس- جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید از انجام بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده از تأسیسات هسته‌ای ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد. این اظهارنظر ارنست در پاسخ به سوال تکراری خبرنگاران در خصوص افزایش 20 درصدی اورانیوم با غنای 5 درصد ایران بود؛ افزایشی که سخنگو برای چندمین بار گفت غیرقانونی نیست و گزارش آژانس هم حتی آن را به منزله زیرپا گذاشتن توافق ژنو ندانسته است.

مونیز نتوانست در نشست غیرعلنی، سناتورها را درباره توافق ایران متقاعد کند

پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن- یک رسانه نزدیک به محافظه کاران آمریکایی گزارش داده ارنست مونیز و تیم همراه وی در نشست غیرعلنی روز سه شنبه در مجلس سنا نتوانسته اند نمایندگان این مجلس را درباره مفاد توافقنامه هسته ای احتمالی متقاعد کنند. برخی قانونگذاران مانند باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا با این نگرانی که دولت اوباما قادر به عقد توافقی خوب با ایران نیست، جلسه را ترک کردند.

احتمال ادامه نشست‌های کارشناسی در وین تا 10 تیر

خبرگزاری فارس- دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای در وین از پنجشنبه در این شهر آغاز شده است و احتمال دارد نشست‌های کارشناسی در وین تا دهم تیر ماه (پایان ضرب الاجل هفت ماهه توافق ژنو) ادامه یابد.

وزیر خارجه چین خواستار اجتناب از طرح مطالبات جدید در مذاکرات هسته ای شد

گلوبال تایمز- وانگ یی، وزیر خارجه چین روز پنجشنبه از همه طرف های مشارکت کننده در مذاکرات هسته ای خواست تلاشهای مداوم برای رسیدن به توافق جامع نهایی انجام دهند. وی گفت مطالبه جدیدی از طرف هیچکدام از طرف ها نباید درخواست شود تا گفت و گوها دشوارتر نشود.

حمایت عربستان از تغییر حکومت در تهران/ برنامه هسته‌ای ایران در آستانه بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده/ احتمال استفاده واشنگتن از سلاح اتمی برای مقابله با روسیهسوریه:

درگیری‌های داعش‌-‌النصره در استان درعا بیش از یکصد کشته برجا گذاشت

خبرگزاری فارس- چندین هفته است که مناطق مختلف استان درعا و ریف آن در جنوب سوریه شاهد درگیری‌های شدید و خونین مسلحانه بین دو گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره است. این درگیری‌ها بیش از یک صد کشته از دو طرف و ده‌ها مجروح برجا گذاشت.

ارتش لبنان مواضع گروه‌های مسلح در جرود عرسال را هدف قرار داد

شبکه خبری المیادین- همزمان با عملیات حزب الله لبنان در مناطق مرزی سوریه و لبنان برای مقابله با تروریست‌های جبهه النصره، ارتش این کشور نیز مواضع گروه‌های مسلح را هدف قرار داد. توپخانه‌های ارتش لبنان مواضع گروهک های مسلح را در منطقه جرود عرسال هدف قرار داده است. موشک‎‌های ارتش لبنان همچنین مواضع گروه های مسلح را در منطقه بعلبک هدف قرار داده است.

النصره ابتکار عمل را از داعش گرفت

خبرگزاری فارس- محورهای مختلف منطقه ریف شمالی حلب که 4 روز است، آماج حمله گسترده گروه تروریستی تکفیری داعش قرار دارد، پنج‌شنبه شاهد تحولات میدانی مهمی بود. گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره موفق شد، روستای قزل و شهرک البل را که طی روزهای اخیر داعش تصرف کرده بود، از این گروه باز پس گیرد. همچنین در جریان درگیری‌های رخ داده بین دو طرف النصره شماری از عناصر داعش را به اسارت گرفت.

حمایت عربستان از تغییر حکومت در تهران/ برنامه هسته‌ای ایران در آستانه بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده/ احتمال استفاده واشنگتن از سلاح اتمی برای مقابله با روسیهیمن:

انصارالله: بدون پیش‌شرط در مذاکرات ژنو شرکت می‌کنیم

خبرگزاری رویترز- ضیف‌الله الشامی سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که این جنبش بدون هیچ گونه پیش‌شرطی در مذاکرات صلح ژنو شرکت خواهد کرد. این مذاکرات قرار است تا اواخر خرداد ماه در ژنو پایتخت سویس برگزار شود و گروه‌های مختلف یمنی و برخی کشورهای خارجی درگیر در بحران یمن، قرار است در این نشست حضور یابند.

حمایت عربستان از تغییر حکومت در تهران/ برنامه هسته‌ای ایران در آستانه بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده/ احتمال استفاده واشنگتن از سلاح اتمی برای مقابله با روسیهلبنان:

تسلط حزب‌الله بر منطقه الرهوه و آزادسازی ۵۰ کیلومتر از دشت عرسال

شبکه المیادین- حزب الله لبنان اعلام کرد که 50 کیلومتر از دشت عرسال را از دست تروریست‌های جبهةالنصره آزاد کرده و با تسلط بر منطقه الرهوه تعداد زیادی از پایگاه‌های این گروهک تکفیری را در اختیار گرفته است.

حمایت عربستان از تغییر حکومت در تهران/ برنامه هسته‌ای ایران در آستانه بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده/ احتمال استفاده واشنگتن از سلاح اتمی برای مقابله با روسیهعراق:

حضور العبادی در نشست گروه هفت و دیدار با اوباما در حاشیه این اجلاس

خبرگزاری آناتولی- حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به عنوان میهمان به نشست هفته آینده سران گروه هفت کشور صنعتی جهان دعوت شده است. در حالی که نشست گروه هفت (جی 7) قرار است هفته آینده برگزار شود، تعدادی از رهبران کشورهای غیرعضو این گروه برای حضور در نشست سران به آلمان دعوت شدند. در میان افراد دعوت شده، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به همراه قائد الباجی السبسی، محمدو بوهاری روسای جمهور تونس و نیجریه برای شرکت در نشست این هفت کشور دعوت شده‌اند. معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار دوجانبه باراک اوباما در حاشیه این نشست با حیدر العبادی را تایید کرد.

حمایت عربستان از تغییر حکومت در تهران/ برنامه هسته‌ای ایران در آستانه بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده/ احتمال استفاده واشنگتن از سلاح اتمی برای مقابله با روسیهنیجریه:

انفجار در شمال شرق نیجریه 30 کشته بر جای گذاشت

خبرگزاری رویترز- یک انفجار در شمال شرق نیجریه 30 کشته بر جای گذاشت. شامگاه پنجشنبه یک انفجار در ایالت آداموف نیجریه رخ داد که به کشته شدن 30 نفر منجر شد. برخی از شاهدان عینی نیز گزارش دادند، درست زمانی که مردم با عجله برای اقامه نماز مغرب به سوی خانه‌هایشان می‌رفتند در ورودی بازار یک انفجار بزرگ رخ داد.

حمایت عربستان از تغییر حکومت در تهران/ برنامه هسته‌ای ایران در آستانه بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده/ احتمال استفاده واشنگتن از سلاح اتمی برای مقابله با روسیهروسیه:

آلمان خواستار بازگشت روسیه به گروه ۷ شد

نشریه اشپیگل- فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان خواستار بازگشت فوری روسیه به جمع کشورهای گروه 7 شد. وی گفت: باقی ماندن گروه 8 به شکل گروه 7 فعلی (بدون روسیه) به نفع ما نیست.

مرکل: برای حل مسائلی مانند سوریه نمی‌توان بدون مسکو اقدامی صورت داد

خبرگزاری آلمان- آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با شرکت روسیه در نشست کشورهای صنعتی جهان مخالفت کرد و گفت که در شرایط کنونی حضور این کشور در نشست یاد شده قابل تصور نیست. مرکل در عین حال تاکید کرد که برای حل مسایلی مانند آنچه در سوریه در جریان است، نمی‌توان بدون حضور مسکو اقدامی صورت داد. از این رو وی ارتباط معمول با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را ادامه خواهد داد.

حمایت عربستان از تغییر حکومت در تهران/ برنامه هسته‌ای ایران در آستانه بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده/ احتمال استفاده واشنگتن از سلاح اتمی برای مقابله با روسیهآمریکا:

حمله سایبری و سرقت اطلاعات حدود ۴ میلیون کارمند دولت آمریکا

آسوشیتدپرس- مقامات آمریکایی از حمله سایبری و سرقت اطلاعات حدود 4 میلیون کارمند سابق و کنونی سازمانهای وابسته به دولت فدرال این کشور خبر دادند. روز پنجشنبه به دنبال برخی اخبار درباره حمله سایبری به دو نهاد دولت آمریکا در ماه آوریل و شناسایی آن، روز پنجشنبه مقامات آمریکایی این خبر را تایید کردند؛ خبری که بار دیگر بحث ضعف دولت آمریکا در تامین امنیت سایبری این کشور را تشدید کرده است. مقامات آمریکایی از حمله سایبری به دفتر مدیریت پرسنل آمریکا و وزارت داخله این کشور خبر دادند که در نتیجه آن اطلاعات حدود ۴ میلیون کارمند سابق و کنونی فدرال به سرقت رفته است.

طرح واشنگتن برای مقابله با مسکو در اروپا؛ استفاده از نیروی اتمی، یکی از گزینه‌ها

آسوشیتدپرس- در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و روسیه بر سر اوکراین همچنان ادامه دارد و این موضوع یکی از محورهای نشست آتی سران گروه هفت است، دولت اوباما در حال بررسی یک سلسله پاسخ‌ تهاجمی به نقض ادعایی معاهدات دوره جنگ سرد توسط روسیه است که استقرار موشک‌هایی در اروپا را شامل می‌شود؛ موشک‌هایی که به گونه پیشگیرانه قابلیت نابودی تسلیحات روسیه را دارد. می‌توان از این گزینه‌ها استنباط و برداشت کرد که گزینه‌های مذکور تا آنجایی پیش می‌روند که توانایی سلاح‌های اتمی آمریکا را تا حدی بهبود ببخشند که قادر به نابودی اهداف نظامی در خاک روسیه باشند.

حمایت عربستان از تغییر حکومت در تهران/ برنامه هسته‌ای ایران در آستانه بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده/ احتمال استفاده واشنگتن از سلاح اتمی برای مقابله با روسیهاوکراین:

کی‌یف: با ۱۱ کشور برای تأمین تسلیحات به توافق رسیده‌ایم

پایگاه خبری اوکراین 112- گزارشی که دولت اوکراین همزمان با سخنرانی پترو پروشنکو رئیس‌جمهور این کشور به پارلمان ارسال کرده، نشان می‌دهد که کی‌یف با دستکم 11 کشور برای تأمین تسلیحات به توافق رسیده است. در این گزارش که تحت عنوان وضعیت داخلی و خارجی اوکراین در سال 2015 منتشر شده، تصریح شده است که کی‌یف برای مقابله با تجاوزگری روسیه، تنها به تسلیحات دفاعی نیاز دارد.

۲۴ نفر در درگیری‌های شرق اوکراین کشته شدند

نشریه آلمانی فوکس- در جریان درگیری‌های اخیر در شرق اوکراین دستکم 24 نفر جان خود را از دست دادند. بنابر اعلام یوری بوریکوف مشاور پترو پروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین، درگیری نظامیان این کشور با استقلال‌طلبان به مرگ 5 سرباز منجر شده است. همچنین ادوارد باسورین نماینده جمهوری خلق دونسک، از کشته شدن 14 تن از نیروهای استقلال‌طلبان و 5 غیرنظامی خبر داده است.

حمایت عربستان از تغییر حکومت در تهران/ برنامه هسته‌ای ایران در آستانه بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده/ احتمال استفاده واشنگتن از سلاح اتمی برای مقابله با روسیهپاکستان:

اسلام‌آباد: به عربستان دانش هسته‌ای نمی‌فروشیم

خبرگزاری فرانسه- عزیز احمد چادری معاون وزارت خارجه پاکستان در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر احتمال فروش دانش هسته‌ای به عربستان، محتوای این گزارشات را بی‌اساس و دروغ خواند. وی گفت: برنامه هسته‌ای پاکستان هیچ ارتباطی با دیگر کشورها ندارد. این بازدارندگی‌ای است که ما در برابر تهدیدی که از جانب شرق احساس می‌کردیم، ساختیم. همین.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حمید ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    شیطونه میگه این سعودی های کثیف وخائن روزیرپاله کنیم وخیال دنیاروازاین لوث جوداین موجودات خبیث پاک کنیما.تادیگه یاوه سرایی نکنند!!!
  • میر از زاهدان ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه/سوسمار خوارها شما در اون حد نیستیدکه سبب تغییر حکومت در ایران باشید خود شما در حال فرو پاشی اون هم پصورت اورژانسی هستید.واین هم رو بدونین ما ایرانی ها آریایی هستیم وآریایی ها هم غیور/ شجاع/وطن دوست هستند ولی مخ شما هنوز در همان عصر جاهلیت هنگ کرده است. مرگ بر آل سعود
  • ردایی ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    داش حمید اصلا خودتوناراحت نکن مورچه چیه که کله پاچه اش باشه
  • ناشناس ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    یک راه حلی هم برای تغییر درحکومت ال سعود ارایه دهند تا دنیا از دستشان خلاص شود .
  • سید ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    ههههههههههه شتردرخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خوردگه دانه دانه --------------------------------- دوقرون بده آش به همین خیال باش ماایرانیهاتاشما آل سقوط(آل سعود-آل یهود-آل دروغ)وایادی ووابستگان وحامیانتونو راکفن نکنیم دست بردارنیستیم البته به یاری خداوندمنان وآقامون حضرت مهدی(عج) تادقتون ندیم همینه. بیمیرین دیگه مفتخورهای بی خاصیت. نوادگان ابوسفیانهاومعاویه هاویزیدیهاوشمرهاواب سعدهاوحرمله هاو....
  • سید ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    ههههههههههه شتردرخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خوردگه دانه دانه --------------------------------- دوقرون بده آش به همین خیال باش ماایرانیهاتاشما آل سقوط(آل سعود-آل یهود-آل دروغ)وایادی ووابستگان وحامیانتونو راکفن نکنیم دست بردارنیستیم البته به یاری خداوندمنان وآقامون حضرت مهدی(عج) تادقتون ندیم همینه. بیمیرین دیگه مفتخورهای بی خاصیت. نوادگان ابوسفیانهاومعاویه هاویزیدیهاوشمرهاواب سعدهاوحرمله هاو....
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    عربستان خر کی باشه
  • هموطن ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    داداش خره ما ست دیگه نوکرتم البته الآن آمریکاوداعش و...سوارشدن بعدنوبت ماست ماهم که قربونش برم پایین بیانیستیم فقط به اذن آقامون حضرت مهدی(عج)
  • عین سین ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    هزیون های دم مرگه سعودی هاست
  • شاندیز ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    شکم گنده های عوضی خر پول....فقط بلدن حرف مفت بزنن
  • ارتشی ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    مثل اینکه به بحرین و یمن بی صاحب حمله کردن اونم با کمک دیگران فکر کردن همه کاره شدن شما تو دنیا که هیچ تو خاور میانه هم چیزی نیستید با این وضع استخراج نفتتون به زودی بر می گردید به زندگی صحرا نشینی و گدایی از ایران شایدم دزدی و راه زنی
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    البته که عربستان باید اعلام خطر کند اسرائیل که برای عربستان خطری ندارد چون خوشان اینا را سر کار گذاشته اند ایران هم کاری به عربستان ندارد آنها از مردم خودشان ترس دارند پای ایران را جلو می کشند
  • حامد ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    این انگل دیگه کیه ..........
  • علی ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    از تو بزرگتراش مثل صدام، ریگان و بوش نتونستند بابا....
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    در يكي از آيات قران آمده كه اهل كتاب با كفار عليه مسلمانان متحد مي شن و به آنها مي گويند كفر شما بهتر از ايمان آنهاست! حالا شده حكايت اسرائيل و عربستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس