سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان می‌گوید در برخی کشورها رؤسای جمهور و سران کشور مصونیت قضائی دارند، اما هر شهروندی در عربستان می‌تواند از پادشاه یا ولی‌عهد یا یکی از اعضای خاندان حاکم شکایت کند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز پنج‌شنبه 94/3/14 به شرح زیر است:

دیدار زنگنه با رئیس «شِل»/ تعهد انصارلله به عقب‌نشینی از شهرهای بزرگ یمن/ اوج حقوق بشر در عربستان سعودی/ایران:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: توافق با ایران مثل توافق با شیطان است

فاکس‌نیوز- جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته توافق با ایران مانند توافق با شیطان است. وی گفت: توافق با ایران مثل این است که با شیطان توافق کنیم و بعد انتظار داشته باشیم که شیطان به وعده‌هایش عمل کند.

دیدار رئیس شِل با زنگنه و گفت‌وگو در خصوص طلب 2 میلیارد دلاری ایران

خبرگزاری دولتی مصر منا- خبرگزاری مصر از دیدار وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و رئیس یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی جهان در حاشیه نشست وزرای نفت اوپک در وین خبر داد. این دیدار میان بیژن زنگنه و رئیس شرکت هلندی شِل صورت گرفته و در خلال آن، بحث طلب 2 میلیارد دلاری ایران از این شرکت مطرح شده است.

درخواست دسترسی به تمام سایتهای نظامی ایران فاقد وجاهت قانونی است

پایگاه خبری برناما- سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه می گوید درخواست دسترسی به تمامی سایت های نظامی ایران فاقد وجاهت قانونی است. ریابکوف روز چهارشنبه با بیان اینکه به کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی مدیریت شده به تأسیسات ایران داده خواهد شد گفت که این نباید به بدعتی جدید در روش های بین المللی تبدیل شود.

ایران با موشک‌هایی که دارد می‌تواند همه اراضی اسرائیل را هدف قرار دهد

وبگاه خبری العهد- موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد ایران موشک‌هایی دارد که برای هدف قرار دادن تمامی خاک سرزمین‌های اشغالی کارآمد است.

رایزنی‌های هسته‌ای هم‌زمان در وین و مسکو

خبرگزاری فارس- در حالی که رایزنی‌های هسته‌ای در راستای ادامه نگارش پیش نویس برجام در وین از سر گرفته می‌شود، وزرای خارجه ایران، روسیه و چین نیز در مسکو در خصوص این مذاکرات به گفت‌وگو خواهند نشست. محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و وانگ یی وزرای خارجه ایران، روسیه و چین ظهر پنجشنبه در مسکو و در حاشیه کنفرانس بین‌المللی امنیت و ثبات در منطقه سازمان همکاری شانگهای در نشستی سه جانبه در خصوص مسائل منطقه و موضوع هسته‌ای ایران به گفت‌وگو می‌نشینند.

ظریف و لاوروف در مسکو به گفت‌وگو نشستند

خبرگزاری فارس- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللیامنیت و ثبات در منطقه سازمان همکاری شانگهای به مسکو سفر کرده، با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و اوضاع منطقه به ویژه وضعیت کنونی در یمن به گفت‌وگو نشست. دو طرف در خصوص آخرین تحولات مربوط به مذاکرات جاری هسته‌ای به رایزنی پرداختند.

چهارشنبه آینده جلسه دوم محاکمه ۲ پلیس متجاوز سعودی

خبرگزاری فارس- حسن قشقاوی معاون حقوقی و کنسولی امور ایرانیان وزارت امور خارجه در خصوص وضعیت رسیدگی به دادگاه 2 پلیس متجاوز سعودی گفت: چهارشنبه آینده جلسه بعدی محاکمه این 2 فرد متجاوز برقرار خواهد شد. وی در خصوص وضعیت جلسه اول دادگاه نیز افزود: در جلسه اول دادگاه سر کنسول ایران در عربستان حضور داشت و ارزیابی ما از رسیدگی به این پرونده در جلسه اول مطلوب است و به نظر می‌رسد که این موضوع به صورت جدی در حال بررسی است.

حسن روحانی ۱۸ تیر در اجلاس شانگهای شرکت می‌کند

اینترفاکس- سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پنج‌شنبه پس از دیدار با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود گفت که رئیس جمهور ایران در اجلاس امسال سازمان همکاری‌های شانگهای شرکت می‌کند. لاوروف گفته که حسن روحانی در خلال دیدار سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر یوفای روسیه، به جمع دیگر سیاسیون می‌پیوندد. نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، روز پنج‌شنبه 18 تیر ماه برگزار خواهد شد.

لاوروف در ملاقات با ظریف: اس-۳۰۰ را به زودی تحویل می‌دهیم

خبرگزاری اینترفاکس- سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به پرونده تحویل موشک‌های پدافندی خریداری شده از سوی ایران اشاره کرد و گفت که موشک‌ها در حال آماده‌سازی است و به زودی به ایران ارسال خواهد شد. موشک های مورد اشاره همان سامانه پدافندی اس-300 است که ایران سال‌ها پیش از روسیه خرید ولی روس‌ها به ناگاه اعلام کردند که برای جلوگیری از تأثیر منفی این معامله بر مذاکرات هسته‌ای، آن را به ایران نخواهند داد؛ نام سامانه‌های پدافندی در فهرست تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران درج نشده است.

دیدار زنگنه با رئیس «شِل»/ تعهد انصارلله به عقب‌نشینی از شهرهای بزرگ یمن/ اوج حقوق بشر در عربستان سعودی/یمن:

احتمال برگزاری اجلاس صلح یمن در ۲۴ خرداد

شبکه خبری العربیه- پس از لغو دور پیشین اجلاس صلح یمن به دلیل عدم شرکت رئیس‌جمهور مستعفی یمن در ژنو، دبیرکل سازمان ملل قصد دارد تاریخ جدید برای این اجلاس پیشنهاد دهد. انتظار می‌رود 24 خرداد ماه تاریخ جدید پیشنهادی بان کی‌مون برای برگزاری نشست صلح یمن در ژنو باشد.

مرکز مخابرات ارتش عربستان در جیزان موشک‌باران شد

المیادین- بمب افکن‌های عربستان سعودی عصر چهارشنبه منطقه صبر در استان صعده را مورد حملات خود قرار دادند. منابع بیمارستانی یمن گزارش دادند که در این حمله هوایی عربستان، 11 نفر از مردم بی‌گناه از جمله هشت کودک یمنی جان خود را از دست دادند. از سوی دیگر، نیروهای ارتش یمن با همکاری نیروهای کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله، در واکنش به ادامه جنایات سعودی، مرکز مخابرات ارتش عربستان سعودی را در منطقه المزحاف استان جیزان موشک باران کردند.

حوثی‌ها قطعنامه سازمان ملل درباره خروج از عدن را پذیرفتند

الشرق الاوسط- منابع سیاسی یمن گفتند که حوثی‌ها به نماینده سازمان ملل در امور یمن وعده دادند که قطعنامه‌های سازمان ملل بویژه قطعنامه 2216 را که بر عقبنشینی انصارالله و حوثی‌ها و طرفداران علی عبدالله صالح از شهرهای یمنی تاکید دارد، اجرا کنند. انصارالله و حوثی‌ها در دیدار با اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن بر آمادگی نیروهای خود برای خروج از عدن و دیگر شهرهای بزرگ جنوب یمن به عنوان آغاز اجرای قطعنامه 2216 تاکید کردند.

دیدار زنگنه با رئیس «شِل»/ تعهد انصارلله به عقب‌نشینی از شهرهای بزرگ یمن/ اوج حقوق بشر در عربستان سعودی/عراق:

حمله عراق به مواضع داعش در الانبار ۳۰۰ کشته بر جای گذاشت

اصوات العراق- جنبش النجباء یکی از گروه‌های مقاومت عراق که در حال مبارزه با داعش است، در بیانیه‌ای اعلام کرد شمار تروریست‌های کشته شده در حملات هوایی به مواضع داعش در مناطق العانه و الراوه واقع در غرب الرمادی بیش از 300 تروریست بوده است.

۱۹۰ داعشی در صلاح‌الدین و الانبار عراق کشته شدند

اسکای‌نیوز- وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که 40 نفر از عناصر تروریستی تکفیری داعش در حمله نیروهای ارتش عراق به شمال تکریت استان صلاح الدین کشته شدند. منابع امنیتی عراق گزارش دادند که 150 نفر از عناصر مسلح داعش نیز در حمله هوایی ارتش عراق به مواضع داعش در منطقه القائم استان الانبار واقع در غرب این کشور از پای درآمدند.

دیدار زنگنه با رئیس «شِل»/ تعهد انصارلله به عقب‌نشینی از شهرهای بزرگ یمن/ اوج حقوق بشر در عربستان سعودی/عربستان سعودی:

عربستان برای حفظ امنیت ۹۴ هزار مسجد تدابیر ویژه امنیتی اتخاذ کرد

روزنامه الحیات- یک مسئول امنیتی اعلام کرد که تدابیر امنیتی ویژه ای برای حفظ امنیت 94 هزار مسجد در سراسر عربستان اتخاذ شده است. بعد از دو حادثه انفجار تروریستی در دو مسجد متعلق به شیعیان در عربستان این مسئول اعلام کرد که تدابیر امنیتی در ماه رمضان افزایش پیدا خواهد کرد و خودروهای گشت نیروی امنیتی دو برابر خواهد شد.

شهروند عربستانی می‌تواند از پادشاه یا ولیعهد به دادگاه شکایت کند

روزنامه الحیات- سلمان بن عبدالعزیز پادشاه 80 ساله عربستان در ادعایی عجیب اعلام کرد که شهروندان عربستانی می‌توانند از پادشاه یا ولی‌عهد به دادگاه شکایت کنند. ملک سلمان در دیدار با مسئولان بخش مبارزه با فساد در بخش‌های دولتی و خصوصی عربستان گفته بود که در برخی کشورها رؤسای جمهور و سران کشور مصونیت قضائی دارند و نمیتوان از آنها شکایت کرد در حالی که هر شهروندی در عربستان می‌تواند از پادشاه یا ولی‌عهد یا یکی از اعضای خاندان حاکم شکایت کند.

پلیس عربستان پیش از انفجار مسجد امام حسین(ع) از حادثه مطلع بود

توئیتر- مجتهد فعال توئیتری عربستانی نزدیک به دربار آل سعود اعلام کرد که فایلی صوتی نشان می دهد که به سربازان نزدیک به مسجد امام حسین در منطقه العنود پیش از انفجار تروریستی هشدار داده شده بود که از محل حادثه دور شوند. گفت‌وگوی دو مأمور امنیتی نشان می‌دهد که سربازانی که پیش از انفجار از حادثه مطلع بوده اند بازداشت و تلفن‌های همراهشان ضبط شده است. پیشتر نیز شاهدان عینی از این حادثه گزارش داده بودند که با وجود اینکه بخش زنانه مسجد به دلایل امنیتی بسته شده بود اما تروریست انتحاری که با لباس زنانه قصد ورود به مسجد را داشته از یک ایست بازرسی پلیس به راحتی عبور کرده است.

دیدار زنگنه با رئیس «شِل»/ تعهد انصارلله به عقب‌نشینی از شهرهای بزرگ یمن/ اوج حقوق بشر در عربستان سعودی/مصر:

السیسی: درباره حکم اعدام مرسی نظری ندارم

خبرگزاری فارس- عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که به آلمان سفر کرده در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور حضور پیدا کرد.

دادگاه تجدیدنظر قاهره اعتراض دادستانی مصر به حکم بی‌گناهی مبارک را پذیرفت

پایگاه خبری مصری الیوم- دادگاه تجدید نظر قاهره به ریاست قاضی انور الجابری اعتراض دادستانی کل مصر به بی گناهی محمد حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر و علاء و جمال مبارک پسران وی در پرونده معروف به پرونده قرن را وارد دانست. این دادگاه همچنین اعتراض دادستانی به حکم بی گناهی حبیب العادلی وزیر کشور وقت مبارک و 6 تن از معاونانش در اتهام قتل تظاهرات کنندگان در همان پرونده را رد کرد. مبارک بار دیگر در 5 نوامبر آتی محاکمه خواهد شد.

دیدار زنگنه با رئیس «شِل»/ تعهد انصارلله به عقب‌نشینی از شهرهای بزرگ یمن/ اوج حقوق بشر در عربستان سعودی/لبنان:

سیطره حزب‌الله لبنان بر گذرگاه اصلی تروریست‌های جبهه النصره

پایگاه خبری الجدید- حزب الله موفق شد در گذرگاه الدرب و الرهوه در جرود عرسال پیشروی کند و کنترل این مناطق را به دست بگیرد. این مناطق گذرگاه اصلی تروریست های جبهه النصره به شمار می رود که تروریست ها از این طریق اقدام به وارد کردن خودروهای بمب گذاری شده به مناطق مجاور آن می کرده اند.

دیدار زنگنه با رئیس «شِل»/ تعهد انصارلله به عقب‌نشینی از شهرهای بزرگ یمن/ اوج حقوق بشر در عربستان سعودی/سوریه:

بشار اسد: اردوغان همچون عثمانی‌ها دست به جنایت می‌زند

پایگاه خبری اخبار عاجله سوریه- بشار اسد، صبح پنج‌شنبه در دیدار با گروه دوستی ارمنستان و سوریه، گفت: عثمانی‌ها 100 سال پیش در حق ارمنی‌ها جنایات متعددی انجام دادند و امروزه اردوغان به نمایندگی از آن‌ها، همان شیوه و ابزارها را در حق مردم سوریه با حمایت از تروریسم، انجام می‌دهد.

دیدار زنگنه با رئیس «شِل»/ تعهد انصارلله به عقب‌نشینی از شهرهای بزرگ یمن/ اوج حقوق بشر در عربستان سعودی/فلسطین:

۲۵ ژوئن، زمان تحویل اولین پرونده ضداسرائیلی به دادگاه لاهه

وبگاه خبری فلسطین الیوم- منابع فلسطینی آگاه اعلام کردند که تشکیلات خودگردان اولین پرونده مربوط به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را 25 ژوئن (4 تیرماه) به دادگاه جنایات کیفری ارائه خواهد داد. کمیته ویژه پیگیری ارائه پرونده‌های فلسطینی به دادگاه لاهه سه شنبه با صائب عریقات عضو ارشد مذاکره‌کنندگان فلسطینی جلسه داشته و بر این موضوع توافق شده که اولین پرونده ۲۵ ژوئن به دادگاه مذکور برود. فلسطین از اول آوریل سال جاری (۲۰۱۵) رسما عضو دادگاه لاهه شد.

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به چندین پایگاه‌ مقاومت در نوار غزه

وبگاه خبری فلسطین الیوم- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ساعت‌های اولیه بامداد پنجشنبه چندین پایگاه مقاومت در نوار غزه را هدف قرار دادند. در اولین حمله جنگنده‌های اف 16 اقدام به شلیک موشک به سمت پایگاه الخیاله متعلق به گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس کردند.این پایگاه در منطقه المقوسی در شمال غرب نوار غزه واقع است. در حمله دوم پایگاه ابوجراد القسام واقع در مرکز نوار غزه هدف قرار گرفت. حمله سوم علیه یکی از پایگاه‌های آموزشی سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود. این پایگاه در منطقه حطین واقع در غرب خانیونس قرار دارد.

سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به تل‌آویو

کانال 2 رژیم صهیونیستی- مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سه‌شنبه آینده (۱۹ خرداد) به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد. دمپسی در این سفر با گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

دیدار زنگنه با رئیس «شِل»/ تعهد انصارلله به عقب‌نشینی از شهرهای بزرگ یمن/ اوج حقوق بشر در عربستان سعودی/آمریکا:

آمریکا: در مقابل هر اقدامی برای خلع مشروعیت از اسرائیل می‌ایستیم

وبگاه خبری الرایه- دان شاپیرو سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که این کشور در مقابل هر اقدامی برای گرفتن مشروعیت اسرائیل خواهد ایستاد. وی در ادامه اعلام کرد: آمریکا همچنین با تلاش‌های در راستای تحریم اسرائیل و نیز به رسمیت شناخت دولت فلسطین قبل از به رسمیت شناختن اسرائیل خواهد ایستاد.

رشوه ۲۶ میلیون دلاری سوئدی‌ها به هیلاری کلینتون درباره تهران

روزنامه واشنگتن‌تایمز- بنیاد بیل‌ کلینتون، بازویی مالی در سوئد ایجاد کرده و از سوئدی‌ها بخصوص شرکت مخابراتی اریکسون برای چشم پوشی از روابط تجاری با ایران، پول‌های کلان به ارزش 26 میلیون دلار گرفته است. این پول‌ها به عنوان کمک خیریه به این بنیاد برای مبارزه با ایدز در آفریقا، تغییرات جهانی آب و هوا و وبا در هائیتی به بنیاد کلینتون‌ داده شده است.

دیدار زنگنه با رئیس «شِل»/ تعهد انصارلله به عقب‌نشینی از شهرهای بزرگ یمن/ اوج حقوق بشر در عربستان سعودی/اوکراین:

کشته شدن ۲۴ نفر در دور جدید خشونت‌ها در شرق اوکراین

خبرگزاری فرانسه- آمار تقریبی حاکی از آن است که در دور اخیر خشونت‌ها، تاکنون 24 نفر کشته شده‌اند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن از اصفهان ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    ( انصارالله و حوثی‌ها در دیدار با اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن بر آمادگی نیروهای خود برای خروج از عدن و دیگر شهرهای بزرگ جنوب یمن به عنوان آغاز اجرای قطعنامه 2216 تاکید کردند.) اگر این خبر درست باشد، نیروهای انصارالله دقیقاً همان اشتباهی را مرتکب می شوند که بشاراسد انجام داد. این قطعنامه ها فقط برای حمایت از تروریستها و خرید زمان برای تجهیز و استقرار بهتر آنها در خاک یمن است.
  • شهروند ایرانی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    چراانصارالله میخواهد همچین اشتباه بزرگی را مرتکب بشه. ؟؟؟؟/یکی جواب بده
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    وااسفا این عقب نشینی از انصارالله بعید است !!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس