کد خبر 423608
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

در حالی که تنش‌ها در دریای چین شرقی و جنوبی بار دیگر افزایش یافته، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد «هیچ چیز مانع عملیات‌های نظامی این کشور نخواهد شد».

به گزارش مشرق، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی تلویحی به چین هشدار داد که هیچ چیزی مانع فعالیتها و اقدامات نظامی آمریکا در آسیا نخواهد شد.

اشتون کارتر که روز گذشته به ویتنام سفر کرده بود، ‌در یک مصاحبه بر عزم واشنگتن استراتژی کلان آمریکا برای تغییر توجه و نگاه استراتژیک این کشور به آسیا تاکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا به شبکه بی‌بی‌سی گفت که این کشور متعهد به مرکزیت قرار دادن آسیا در محاسبات استراتژیک کلان خود در آینده است و هیچ چیز مانع این اقدام نخواهد شد.

رئیس پنتاگون با اشاره به تنش‌های آمریکا و چین بر سر جزایرسازی در دریای چین جنوبی و شرقی که با مخالفت واشنگتن مواجه شده تاکید کرد که حضور ایالات متحده در منطقه می‌تواند سبب تضمین صلح شود.

کارتر همچنین با تاکید بر ادامه اقدامات نظامی آمریکا در شرق آسیا و اقیانوسیه گفت: «هیچ چیزی به هیچ عنوان مانع عملیاتهای نظامی آمریکا نخواهد شد. ما پرواز خواهیم کرد، ‌کشتیرانی خواهیم کرد و ما به عمایتمان در اقیانوس آرام ادامه خواهیم داد».

مقام ارشد نظامی آمریکایی با اشاره به تنشها با چین در منطقه هم گفت که «ما به دنبال نظامی سازی یا تشدید وضعیت نیستیم».

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به طرح تغییر مرکزیت توجهات این کشور از دیگر نقاط جهان به آسیا هم تاکید کرد:‌«ما به آنچه از پایان جنگ جهانی دوم و طی هفت دهه در حال انجام هستیم ادامه خواهیم داد و ما قدرت نظامی محوری در منطقه(آسیا اقیانوسیه) هستیم و خواهیم بود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس