باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی خطاب به فعالان رسانه‌ و خبرنگاران شبکه‌های آمریکایی در کاخ سفید آزادی جیسون رضائیان خبرنگار بازداشتی واشنگتن پست در تهران را خواستار شد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز یک‌شنبه 94/2/6 به شرح زیر است:

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استایران:

حتی در نبود تحریم‌ها، موسسات مالی بین‌المللی در بازگشت به ایران محتاط خواهند بود

اندیشکده سلطنتی انگلیس- به واسطه جریمه­‌های سنگین اعمال شده علیه موسسات مالی به جرم همکاری با ایران در سال­‌های اخیر، بسیاری از این موسسات نسبت به تجدید همکاری با تهران محتاط هستند. بانک‌­های خصوصی جهانی مارگزیده‌­هایی هستند که از ریسمان سیاه و سفید وحشت خواهند داشت.

تولید انبوه موشک‌های ضد کشتی قادر موفقیت جدید نظامی ایران

وبگاه آمریکایی آین نیوز- ایران به مدد مهندسی معکوس توانسته موشک‌های قادر را با برد ۳۰۰ کیلومتر تولید کند. ایران چندی پیش از تولید انبوه موشک‌های ضد کشتی قادر خبر داد. به نظر می‌رسد این جنگ افزار آخرین دستاورد ایران در تولید انبوه نمونه موشک‌های چینی کرم ابریشم C-802 که ضد کشتی است، باشد.

هنگام سخنان آیت‌الله خامنه‌ای دنیا باید گوش فرا دهد

مجله آمریکایی نشنال ریویو- وقتی آیت‌الله خامنه‌ای رهبری عالی ایران سخنرانی می‌کنند، لازم است جهان به سخنانش گوش فرا دهد. آیت‌الله خامنه‌ای دارای نقطه نظرات بسیار دقیق و خوب درباره موضوع هسته‌ای ایران به نسبت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا است. ایران در مذاکرات هسته‌ای ۳ هدف عمده را تعقیب می‌کند. ایرانی‌ها موفق شده‌اند به زور هرجا که لازم باشد از آمریکا امتیاز بگیرند. ایران در مذاکرات طولانی خود با غرب 3 هدف را تعقیب می‌کند: حفظ زیرساخت‌های هسته‌ای، رفع تحریم‌ها و بیرون آمدن از انزوای بین‌المللی. اوباما در آستانه رساندن ایران به این 3 هدف است. وی به راحتی فریب طراحی ایران را خورده است.

سفر وزیر کشتیرانی هند به تهران

خبرگزاری فارس- دینکار پرا کاشی سریواستاوا سفیر هند از سفر وزیر کشتیرانی و حمل و نقل این کشور به ایران برای امضای یادداشت تفاهم توسعه شهرسازی بندر چابهار خبر داد و بر افزایش مشارکت شرکت‌های هندی در طرح‌های اقتصادی ایران از جمله پتروشیمی تاکید کرد.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استیمن:

درگیری‌های مثلث عدن‌-ابین-مأرب؛ عدن تنها امید عملیات عربستان برای سیطره بر جنوب

روزنامه الاخبار بیروت- مثلث عدن-ابین-مارب اکنون به کانون درگیری‌ها بین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با عناصر القاعده و هادی تبدیل شده است. با وجود اعلام پایان عملیات طوفان قاطع، حملات هوایی سعودی‌ها علیه یمن ادامه دارد و نگاه آن‌ها هم اکنون به عدن و باز گرداندن عبد ربه منصور هادی به آن دوخته شده است.

ناوهای ائتلاف سعودی، شهر المعلا در عدن را هدف قرار دادند

پایگاه خبری صدی عدن- ناوهای کشورهای همپیمان با عربستان سعودی، شهر المعلا در عدن را که تحت کنترل ارتش و انصارالله است، هدف قرار دادند. این ناوها، چندین پایگاه و مرکز تجمع انصارالله و نیروهای ارتش از جمله باب شرقی بندر عدن، منطقه الاحواض و الصوامع را بمباران کردند.

عربستان در یمن هر کاری می‌کند تا در مذاکره با انصارالله دست خالی نباشد

پایگاه مصری البدیل- عربستان در عملیات علیه یمن شکست خورده و جنگ نیابتی و حمایتی در یمن را آغاز کرده است، استراتژی که همان بازگشت به روند قبل شروع عملیات طوفان قاطع است. عربستان در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خواسته‌های خود راضی شده و آن هم بازگشت منصور هادی به عدن است. انصارالله گفته است تا پایان بمباران‌های هوایی حاضر به مذاکره نخواهد شد و عربستان نیز حاضر نیست تا وقتی که دستاورد مهمی در سطح میدانی به دست نیاورده با دست خالی پا به میز مذاکره بگذارد.

50 کشته در نبرد ارتش با طرفداران هادی و القاعده در جنوب یمن

المیادین- درگیری خیابانی در شهرهای جنوبی یمن میان طرفداران عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری با نیروهای ارتش منجر به کشته شدن 50 نفر شده است. در مأرب نیروهای ارتش مواضع القاعده و طرفداران عبد ربه هادی منصور را محاصره کرده‌اند و آماده ورود به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان هستند.

یک دیپلمات موریتانیایی نماینده ویژه سازمان ملل در یمن شد

خبرگزاری فارس- اسماعیل ولد شیخ دیپلمات موریتانیایی با تائید شورای امنیت سازمان ملل به عنوان نماینده دبیرکل در امور یمن منصوب شد. اسماعیل ولد شیخ رئیس هیات واکنش اضطراری سازمان ملل به بیماری ابولا بود و حالا مسئولیت پیدا کرده تا برای حل و فصل بحران یمن زمینه مذاکره میان طرف‌های درگیر را فراهم نماید. پیش از این جمال بن عمر نماینده سازمان ملل در امور یمن بود که با تشدید بحران در این کشور و حمله عربستان سعودی به غیر نظامیان از سمتش کناره گیری کرد.

درگیری شدید عناصر طرفدار منصور هادی و نیروهای ارتش یمن در تعز

خبرگزاری فارس- عناصر مسلح طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن همزمان با حملات هوایی عربستان سعودی به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در تعز از جمله منطقه کلابه و حی الشماسی، در حال پیشروی در این شهر هستند. نیروی هوایی ائتلاف ضد حوثی به رهبری عربستان سعودی در حال بمباران مواضع شبه نظامیان حوثی در شهر تعز در یمن است.

MOAB بمب ویرانگری که عربستان بر سر یمن انداخت

پایگاه خبری لحج یمن- عربستان در بمباران شدید منطقه فج عطان از بمب ویرانگر MOAB که از آن به نام مادر همه بمب‌ها یاد می‌شود، استفاده کرده است. این مسئله پس از چندین بار مشاهده ویدیوی انفجار و تحقیق در مورد آثار و ابعاد انفجار ثابت شده است. MOAB نام بمبگرمافشاری ساخت آمریکا در سال 2003 است که طول 9 متری و قطر یک متری دارد و دارای شعاع تخریبی در حدود 137 متر است و به وسیله بمب افکن و با استفاده از یک چتر به زمین پرتاب می‌شود. برای اولین بار است که این بمب در یک جنگ واقعی استفاده می‌شود و بمب افکن مصری TU-16 آن را پرتاب کرده است.

دیدار جانشین ولی‌عهد عربستان با رئیس‌جمهور مستعفی یمن در ریاض

روزنامه عربستانی الحیات- محمد بن نایف بن عبدالعزیز جانشین ولی‌عهد عربستان برای بررسی تحولات یمن با عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در محل اقامتش در ریاض دیدار کرد. هادی در این دیدار از رهبران عربستان سعودی برای حمله به یمن و جلب مشارکت کشورهای عربی در این زمینه تقدیر کرد.

هشدار جدی ایران به عربستان؛ ممکن است انصارالله خطوط قرمز را بشکند

المانیتور- یک مقام ایرانی که نخواست نامش فاش شود، گفت: اگر سعودیها به جنگ یمن ادامه دهند، انصارالله از خطوط قرمزی که خودشان برای خودشان ترسیم کردند، عبور خواهند کرد. جنبش حوثیها قادر به پاسخگویی به حملات هوایی ائتلاف سعودی از طریق موشکهای میان برد و راکتهای ضدهوایی به داخل عربستان سعودی است، موشکها و تجهیزاتی که هنوز از آنها استفاده نکرده است.

حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه است

پایگاه خبری نبـأ عربستان- دکتر خادل الثور استاد دانشگاه صنعا، بمباران پایتخت یمن را که بر خلاف اظهارات مقامات رسمی عربستان، قطع نشده، شدیدتر از بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی در طول جنگ‌های گذشته توصیف کرد و گفت: صنعاء در مدت اخیر به صورت وحشیانه مورد حملات هوایی قرار گرفته، به گونه‌ای که غزه نیز شاهد چنین بمباران‌هایی نبوده است.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استآمریکا:

سرعت رشد جمعیت پیروان اسلام از مسیحیت در جهان پیشی گرفته است

صدای آمریکا- بر اساس نتیجه جدیدترین تحقیق مرکز آمریکایی پیو، دین اسلام با پیشی گرفتن از مسیحیت، جایگاه اول از منظر میزان گسترش و افزایش پیروان را از آن خود کرده است. میزان اقبال عمومی برای مسلمان شدن افراد در جهان بسیار بیشتر از دیگر ادیان بوده و از این منظر اسلام از مسیحیت پیشی گرفته است. اسلام سریعترین دین از منظر گسترش پیروان است. به موازات گسترش جمعیت جهان بین سالهای 2010 و 2050، اسلام هم گسترش می‌یابد. اگر میزان کنونی گسترش اسلام تا سال 2050 ادامه یابد، تعداد جمعیت مسلمانان تقریبا برابر تعداد مسیحیان جهان خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا خواستار آزادی جیسون رضائیان شد

رویترز- باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی خطاب به فعالان رسانه‌ و خبرنگاران شبکه‌های آمریکایی در کاخ سفید آزادی جیسون رضائیان خبرنگار بازداشتی واشنگتن پست در تهران را خواستار شد. وی گفت: تا زمانی که او صحیح و سالم به خانواده‌اش بازنگردد،‌ آرام نخواهم شد. رضائیان که به گفته معاون اول قوه‌قضائیه به اتهام مسائل امنیتی و همچنین جاسوسی در بازداشت به سر می‌برد از سوی رسانه‌های غربی به عنوان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست معرفی شده است.

هکر‌های روسی ایمیل اوباما را هک کردند

نیویورک‌تایمز- هکر‌های روسی پاییز گذشته ایمیل رئیس‌جمهور آمریکا را هک کردند. اما به نظر نمی‌رسد هکرها به اطلاعات محرمانه دسترسی پیدا کرده باشند. با این حال، حتی افشای اطلاعات غیرمحرمانه هم می‌تواند پیامدهای سنگینی برای کاخ سفید داشته باشد. این موارد می‌تواند شامل مذاکرات اوباما با دیپلمات‌ها و رایزنی‌های وی درباره مسایل سیاسی باشد.

تحقیق اف‌بی‌آی درباره احتمال حمله تروریستی داعش در آمریکا

سی‌ان‌ان- اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره احتمال حمله تروریستی داعش به آمریکاست. اطلاعات بدست آمده، مقامات این کشور را به این نتیجه رساند که احتمال یک توطئه تروریستی توسط داعش وجود دارد. توطئه تروریستی بر بخشهایی از ایالت کالیفرنیا متمرکز است و به همین دلیل مقامات تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.

پرتاب ۱۶۰۰ بمب آمریکایی علیه سوریه و عراق

نشریه آ‌ی ‌بی ‌تایمز انگلیس- افشای بکارگیری ۱۶۰۰ بمب از سوی این کشور در ماه گذشته و سیاست بکارگیری نیروی هوایی از سوی آمریکا در کشورهای عراق و سوریه به بهانه نبرد علیه داعش موجی از انتقادها علیه رویکرد سیاست خارجی اوباما را به همراه داشته است. اعلام این خبر که حمله پهپادهای آمریکا منجر به کشته شدن 2 گروگان غربی اسیر در چنگال نیروهای القاعده شد بر مباحثات مربوط به استفاده از حملات هوایی مرگبار از سوی پهپادها افزوده است.

دیدار جان مک‌کین و سفیر عربستان در آمریکا

توئیتر- جان مک‌کین سناتور جمهوری‌‌خواه آمریکا و عادل الجبیری سفیر عربستان سعودی در واشنگتن ضمن دیدار با یکدیگر درباره مسائل مهم منطقه از جمله بحران یمن بحث و گفت‌و‌گو کردند.

ریک پری در محضر میلیاردر یهودی: رئیس‌جمهور شوم توافق را پاره می‌کنم

خبرگزاری فارس- ریک پری فرماندار سابق تگزاس و کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری که برای جلب نظر شلدون ادلسون میلیاردر معروف یهودی به لاس‌وگاس رفته می گوید که توافق هسته‌ای با ایران کار خطرناکی است و موجب بی‌ثباتی خاورمیانه می‌شود. پری پیش از این گفته بود در صورت رسیدن به پست ریاست‌جمهوری، توافق هسته‌ای با ایران را پاره می‌کند. وی سیاستمداران ایران را مستبد خواند و گفت به قولی که می‌دهند، عمل نخواهند کرد. پری سپس گفت: اگر رئیس‌جمهور شوم، اجازه ساخت شهرک های بیشتری را به اسرائیل می‌دهم. این سیاستمدار آمریکایی قول داد در صورت ورود به کاخ سفید، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل می‌کند.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استنپال:

شمار قربانیان زلزله شدید نپال به بیش از 2 هزار نفر رسید

اسپوتنیک- یک روز بعد از زلزله شدید ۷.۹ ریشتری نپال، آمار قربانیان به 2200 نفر و شمار زخمی‌ها به 4600 نفر رسید. در ادامه پس‌لرزه‌ها، نپال با زلزله ۶.۷ در مقیاس ریشتر لرزید. روز شنبه مرکز لرزه‌نگاری آمریکا قدرت این زمین‌لرزه را 7.9 ریشتر اعلام کرد. خبرگزاری شینهوآ نوشت، مردم شهر کاتماندو حیرت‌زده در فرودگاه بین‌المللی این شهر تجمع کرده و در تلاشند هرچه سریع‌تر این شهر را ترک کنند. ساختمان‌های زیادی از جمله چندین بنای تاریخی در شهر کاتماندو به طور کامل تخریب شده است. این زلزله به قدری شدید بوده که در دهلی نو پایتخت هند و همچنین بخشهایی از بنگلادش نیز احساس شده است.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استعربستان:

برادر ملک سلمان: شاه توان اداره عربستان را ندارد

نشریه المنار- یک منبع آگاه نزدیک به برادر پادشاه عربستان گفت که اختلافاتی در حال شکل گیری در دایره قدرت در این کشور است و طلال بن عبدالعزیز برادر پادشاه عربستان گفته شاه در اداره امور ناتوان است. پادشاه عربستان همچنین در برابر محمد بن سلمان پسرش [وزیر دفاع] و محمد بن نایف جانشین ولی‌عهد توانایی تصمیم گیری ندارد.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استفلسطین:

اسرائیل با اقدامات خود در پی کشاندن منطقه به چرخه خشونت است

خبرگزاری فلسطینی وفا- ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به شهادت دو نوجوان فلسطینی به فاصله چند ساعت در نزدیکی حرم ابراهیمی در الخلیل اعلام کرد رژیم صهیونیستی به دنبال وارد کردن منطقه به چرخه خشونت است. تشکیلات خودگردان تاکید کرد که اقدامات لازم برای ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی با هدف توقف اقدامات خطرناک اسرائیلی را انجام خواهد داد. حماس نیز در پی شهادت همزمان این دو نوجوان از تشکیلات خواسته بود هر چه زودتر به دادگاه لاهه برود و پرونده محاکمه سران اسرائیلی را به جریان بیندازد.

رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس طولانی‌مدت با حماس مذاکره دارد

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت- نمایندگان ائتلاف حکومتی اسرائیل و سازمان‌های امنیتی آن در حال انجام مذاکراتی مستقیم و غیر مستقیم با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای برقراری آتش‌بس طولانی‌مدت هستند. حماس 3 ماه پیش از انتخابات رژیم صهیونیستی (اسفند 93) پیشنهادی برای آتش‌بس 15 ساله میان طرفین به رژیم صهیونیستی ارائه داده اما این رژیم به پیشنهاد مذکور پاسخی نداده است. مذاکرات مذکور چند مسأله از جمله بازسازی غزه، راه‌اندازی زیرساخت‌های آن از قبیل شبکه های آب و برق و مسأله بندر را دربرداشته اما مصر و آمریکا به دلیل توجه به تشکیلات خودگردان با آن مخالف بوده‌اند. این در حالی است که حماس هرگونه مذاکره‌ با رژیم صهیونیستی را رد کرده است.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استآلمان:

سرویس امنیتی آلمان، دفتر صدراعظم را از موارد جاسوسی‌های آمریکا مطلع کرده بود

روزنامه آلمانی بیلد‌آم‌زونتاگ- دفتر صدراعظمی آلمان در سال 2008 به وسیله سرویس اطلاعات این کشور از فعالیت‌های محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا مطلع بوده است و بسیار پیشتر آن را پذیرفته است. پیش از این اعلام شده بود مشخص نیست که این نهاد تا چه حد از اقدامات آژانس آمریکایی اطلاع داشته است. در آلمان دفتر صدراعظمی نهاد موظف به کنترل سرویس‌های امنیتی است.

دفتر صدراعظمی آلمان خواستار اصلاحات در سرویس امنیتی این کشور شد

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل- افشای رسوایی همکاری سرویس امنیتی آلمان با آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی از افراد و سازمان‌های اروپایی، درخواست دفتر صدراعظمی مبنی بر اصلاحات در این نهاد را به دنبال داشت. اشتفان زایبرت سخنگوی دولت با اعلام این خبر گفت که از چندین هفته پیش تاکنون با سرویس امنیتی کشور به صورت ویژه در ارتباط است. سرویس امنیتی آلمان به صورت هدفمند با آژانش امنیت ملی آمریکا در جاسوسی از سازمان‌ها و شخصیت‌های اروپایی همکاری کرده است. چپ گرایان آلمان با واکنش شدید به این خبر، خواستار استعفای گرهارد شیندلر رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان شدند.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استسوریه:

ممانعت تروریست‌های سوری از ورود مواد غذایی به اردوگاه یرموک سوریه

خبرگزاری آناتولی ترکیه- ساکنان اردوگاه یرموک سوریه که تحت محاصره معارضان سوری و گروهک‌های تروریستی هستند در شرایط سختی به سر می‌برند. معارضان از طریق ایست بازرسی‌هایی که در اطراف اردوگاه ایجاد کرده‌اند اجازه نمی‌دهند که آب و غذا وارد اردوگاه شود. تروریست های داعش از چندی پیش وارد اردوگاه یرموک شدند و ارتش سوریه نیز در تلاش است که ساکنان را از این اردوگاه خارج کند.

حمله به قلمون با چراغ سبز آمریکا بود

روزنامه الشرق الاوسط- معارضان سوری می‌گویند حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های نظام [سوریه] و حزب الله در منطقه قلمون سوریه با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است تا از این طریق مرحله بعدی تجاوز به سوریه کلید بخورد.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استترکیه:

اردوغان: آلمان، روسیه و فرانسه حق ندارند درباره نسل‌کشی حرف بزنند

العربیه- رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از حضور رهبران روسیه، فرانسه و آلمان در مراسم یادبود قربانیان کشتار ارامنه در سال 1915 توسط امپراطوری عثمانی گفت این کشورها با توجه به دو جنگ جهانی حق ندارند درباره نسل‌کشی حرف بزنند. اول باید تک تک لکه‌های (ننگ) تاریخ خودشان را تمیز کنند. این‌ها گوشهایی دارند که نمی‌‌شوند و چشمانی دارند که نمی‌بینند و زبانهایی دارند که حقیقت را بیان نمی‌کنند.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استانگلیس:

خشم مردم انگلیس از سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال مهاجران

شبکه خبری راشاتودی- ده‌ها فعال ضد نژادپرستی در انگلیس با تجمعی اعتراض‌آمیز مقابل دفتر کمیسیون اروپا خواستار تغییر سیاست‌های این قاره در قبال مهاجران غیر اروپایی شدند. معترضین انگلیسی گفتند سیاست‌های اتحادیه اروپا، دلیل کشته شدن صدها نفر در حادثه غرق شدن قایق در دریای مدیترانه است. هفته گذشته چندین قایق از پناه‌جویان آفریقا و خاورمیانه برای ورود به اروپا غرق و شمار کثیری از سرنشینان آن‌ها کشته شدند.

برنامه ۱۰۰ روزه کامرون برای دولت آینده؛ احیای انقلاب صنعتی انگلیس در دستور کار

روزنامه تلگراف- دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار در رقابت‌های انتخاباتی برنامه‌ای ۱۰۰ روزه برای تشکیل دولت آینده انگلیس منتشر کرد تا در صورت پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات و باقی ماندن وی در دولت انگلیس، آن را اجرایی کند. طبق این برنامه 100 روزه، مالیات اقشار کم درآمد کاهش می‌یابد، شعار دوره انقلاب صنعتی در بریتانیا زنده می‌شود و مذاکره برای عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا پیش از پیشنهاد لایحه برای برگزاری همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا برگزار می‌گردد. نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حزب محافظه‌کار و حزب کارگر در رقابتی تنگاتنگ هستند که به باور برخی این رقابت به پیروزی اد میلیبند، رهبر کارگرها منجر خواهد شد.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استایتالیا:

ایتالیا از احتمال بکارگیری گزینه نظامی در لیبی خبر داد

المیادین- پائولو جنتیونلی وزیر امور خارجه ایتالیا مدعی شده در صورت تشدید قدرت داعش در لیبی احتمال بکارگیری نیروی نظامی وجود دارد. وی با اشاره به اینکه کشورش به تنهایی دست به این اقدام نخواهد زد، از ایجاد ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با داعش در لیبی خبر داد. وی گفت: ‌تهدید داعش روبه افزایش است و رم موظف به مداخله نظامی با حضور چندین کشور برای مقابله با داعش خواهد بود.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استاتحادیه اروپا:

ادامه مخالفت یونان با نسخه‌های ریاضتی اتحادیه اروپا

بلومبرگ- با ادامه سیاست ضدریاضتی دولت یونان و عدم اعتنای دولت این کشور به هشدار و نسخه‌های اقتصادی اتحادیه اروپا، سایه بحران اقتصادی بر سر قاره سبز افکنده شده است. دوسان مامور وزیر دارایی اسلوونی روز جمعه وزرای اقتصادی اتحادیه اروپا را گردهم آورد و در نظر گرفتن یک نقشه جایگزین برای مقابله با بحران احتمالی پیش‌رو را خواستار شد. بهمن ماه سال گذشته، اتحادیه اروپا تا آخر ماه ژوئن (10 تیر) به یونان فرصت داد که بر سر چگونگی ادامه اصلاحات اقتصادی مدنظر اتحادیه، با این بلوک سیاسی-اقتصادی به توافق برسد. دولت جدید یونان که با شعار ادامه ندادن سیاست‌های ریاضتی بر سر کار آمده، با بدنه اقتصادی اتحادیه اروپا به مشکل جدی برخورده است.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استعراق:

الحشد الشعبی وزیر دفاع عراق را مسئول کشتار الثرثار دانست

السومریه نیوز- نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی، خالد العبیدی وزیر دفاع این کشور را مسئول کشتار الثرثار استان الانبار دانستند. رسانه های محلی و عربی روز شنبه گزارش دادند که گروه تروریستی داعش، ده‌ها سرباز عراقی و نیروهای الحشد الشعبی را در منطقه الثرثار در شمال فلوجه، اعدام کرد.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استفرانسه:

یک نمازخانه مسلمانان در فرانسه به آتش کشیده شد

شبکه 3 تلویزیون فرانسه- یک نمازخانه مسلمانان در ناحیه ایل دو فرانس فرانسه به آتش کشیده و به طور کامل تخریب شد. این آتش‌سوزی ساعت 23 شب و پس از خروج حاضران در نمازخانه صورت گرفت. رئیس انجمن مسلمانان منطقه محل وقوع آتش‌سوزی اعلام کرده که این حادثه احتمالا اتفاقی و تصادفی نبوده است. دادستانی فرانسه نیز اعلام کرده یافته‌های ابتدایی تحقیقات حاکی از آن است که این حادثه احتمالا دارای ابعاد جنائی بوده است.

استفاده عربستان از «مادر همه بمب‌ها» در یمن/ سال 2050 جمعیت مسلمانان و مسیحیان تقریباً برابر می‌شود/ ملک سلمان توان اداره عربستان را ندارد/ اوباما: جیسون رضائیان را آزاد کنید/ هکرهای روس، ایمیل اوباما را هک کردند/ شمار قربانیان زلزله نپال از 2000 نفر گذشت/ حملات عربستان به یمن وحشیانه‌تر از حملات اسرائیل به غزه استمصر:

تلاش مصر برای به دست آوردن عضویت غیر دائمی شورای امنیت

پایگاه خبری المصراوی- سامح شکری وزیر خارجه مصر که در نیویورک به سر می‌برد اعلام کرد که کشورش در راستای تلاش برای ایجاد صلح و امنیت بین المللی و پیشبرد مشکلات کشورهای جهان سوم تلاش خواهد کرد در انتخابات ماه اکتبر برای عضویت غیر دائمی در شورای امنیت انتخاب شود.

آرشیو اخبار هفته گذشته:

خلاصه اخبار جمعه


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    سرمقاله روزنامه وزین کیهان به قلم محمدایمانی را دقایقی پیش خواندم و مستفیض و محظوظ شدم لذا به همه دوستان توصیه میکنم ان را بخوانند به نظرم کسی سرمقاله مشعشع کیهان را نخواند مغبون است
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    ایتالیا هم مگه ارتش داره؟
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    این قضیه دستگیری جیسون رضاییان مثل اینکه خیلی برای امریکا گرون تموم شده انقدر بالا و پایین مس کنن تا ایران آزادش کنه
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    از نروژ چه خبر؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس