به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





بغض کشتی‌گیر روستایی شکست: می‌خواستم قهرمان شوم نه چوپان

کشتی‌گیر مستعد روستای رضوانکده ملایر پس از مدت‌ها سکوت خود را شکست و گفت: دوست داشتم در المپیک طلا بگیرم و پرچم کشورم را به اهتزاز درآورم تا دل مردم مخصولا اهالی روستایمان را شاد کنم. دوست داشتم قهرمان شوم نه چوپان!

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شجره نامه خانواده آل سعود+ اینفوگرافی

ملک عبدالله پادشاه 90 ساله عربستان از روز چهارشنبه گذشته بدون اعلام قبلی راهی شهرک پزشکی ملک عبدالله در ریاض شد.

رسانه‌های سعودی گزارش داده بودند که وی برای انجام پاره‌ای آزمایش‌های پزشکی به شهرک ملک عبدالله منتقل شده است و دیوان پادشاهی عربستان در دومین بیانیه خود اعلام کرده بود که پادشاه عربستان دچار التهاب ریوی شده و لوله‌ای برای بهبود وضعیت تنفس وی کار گذاشته شده و وضعیت جسمی وی مطلوب است.

شجره نامه خانواده آل سعود عربستان+ اینفوگرافی

کاربران محترم می توانند اینجا   این اینفوگرافی را مشاهده کنند

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پرداخت وام با سیم‌کارت‌ دائمی

طی روز‌های اخیر خبر آمد که دفاتر پیشخوان دولت به کمک بانک‌ها آمده اند تا باری از دوش نظام بانکی در قبال تقاضای بالای تسهیلات بردارند.

با خبر شدیم که دفاتر پیشخوان دولت به روشی جدید وارد جرگه بانک‌داران شده اند و به ازای دریافت سیم کارت دائمی و ارزش آن سیم کارت به متقاضیان تسهیلات بانکی آنهم با نرخ سود 3 و 3.5 درصدی پرداخت می کنند.

این اقدام درحالی از سوی دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود که بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات آنهم با سود های کم (قرض الحسنه) ضوابط خاص خود را دارند و مردم به ندرت می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


معرفی 16 تیم‌ جام‌ ملتهای‌ آسیا/11
رکوردهای دست‌ نیافتنی تیم‌ ملی ایران در آسیا + تاریخچه کامل مسابقات ایران

تیم ملی ایرانشانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که معتبرترین جام قاره کهن به شمار می‌رود در استرالیا از تاریخ 19 دی تا 11 بهمن ماه سال 1393 (9 تا 31 ژانویه 2015) و در 4 گروه 4 تیمی در پنج شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و نیوکاسل برگزار خواهد شد. برای میزبانی این رقابت‌ها هیچ کشوری به جز استرالیا نامزد نشده بود. (معرفی کامل ورزشگاه های میزبان جام ملتهای 2015 آسیا +عکس)

گروه‌بندی این دوره از رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: استرالیا، کره جنوبی، عمان و کویت

گروه B: ازبکستان، عربستان، چین و کره شمالی

گروه C: ایران، امارات، قطر و بحرین

گروه D: ژاپن، اردن، عراق و فلسطین

ایران به عنوان تیم اول از گروه B در مرحله مقدماتی به این دوره از رقابت‌ها صعود کرده است. همچنین تیم‌های امارات و بحرین به عنوان تیم‌های اول از گروه های E و D و همچنین قطر به عنوان تیم دوم از گروه D مرحله مقدماتی هم‌گروهی‌های ایران در مرحله قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های 2015 استرالیا هستند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


عکسی دیده نشده از مداح «موج الحسین»

تصویری که پیش رو دارید، نمایی است از  «حاج حسین سازور» مداح آستانِ «اباعبدالله الحسین(صلوات الله علیه)» که در سال های دفاع مقدس (احتمالا در حدفاصل سال 1364 تا 1365 شمسی و در شبهه جزیره‌ی «فاو») به ثبت رسیده است. «حسین سازور» در زمان برداشت این عکس، یکی از پاسدارانِ «گردان میثم تمار» از «لشکر 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه)» بود.
«حاج حسین سازور» را به شاگردی وفادارانه و خالصانه اش در مکتبِ پیرغلام اهل بیت(صلوات الله علیهم اجمعین) «حاج منصور ازضی» می شناسند اما ایشان در هیئتی به نام «موج الحسین» هم صاحب کرسی مداحی است.

عکس/ مداحی در کربلای زمانش

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حمله نوادگان هیتلر به اسلام، در شکاف‌طبقاتی آلمان

جنبش جدید پگیدا در آلمان که سعی می‌کند برچسب نئونازی به آن نخورد، مخفف عبارت آلمانی Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes به معنای «اروپایی‌های وطن‌پرست علیه اسلامی کردن مغرب‌زمین» است. این جنبش در ماه اکتبر ۲۰۱۴ در مهم‌ترین شهر شرق آلمان، «درسدن»، شکل گرفت و هزاران نفر را دور خود جمع کرد. این جنبش روزهای دوشنبه هر هفته در درسدن تجمع برگزار می‌کند و به‌گونه‌ای کم سابقه رشد کرده و توانسته به مرور زمان تعداد افراد بیشتری را برای تظاهرات اعتراض‌آمیز خود جذب کند؛ بطوری که در تجمع ابتدایی این گروه در حدود 500 نفر اما در یکی از این آخرین تجمعات ۱۵ هزار نفر شرکت کرده بودند. مشارکت این تعداد، توجه رسانه‌ها و افکار عمومی در آلمان و اروپا را به سوی این جنبش تازه‌پا و انگیزه‌ها و اهداف آن جلب کرده است.

حمله یاران هیتلر به اسلام، در شکاف طبقاتی آلمان + تصاویر/// در حال ویرایش

پگیدا به معنای «اروپایی‌های وطن‌پرست علیه اسلامی کردن مغرب‌زمین» است

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


یادبودی برای "عالم خبیر"؛
نامدارترین تاریخ نگار دوران معاصر

پژوهشگر، نویسنده و خطیب نامدار معاصر، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین علی دوانی(اعلی الله مقامه الشریف) از تاریخ نگاران و تراجم نگاران شاخص جهان تشیع در دوران معاصر به شمار می‌رود. وی که از شاگردان مبرز آیات عظام بروجردی، امام خمینی و علامه سیدمحمدحسین طباطبایی بود، در طول حیات پر بار خویش، آثار ارجمندی را در حوزه تاریخ اسلام و انقلاب بر جای نهاد که دوره نفیس «نهضت روحانیون ایران» از شاخص ترین آنها به شمار می رود.

تصاویری که پیش روی دارید فرازهایی از حیات علمی و عملی آن محقق ارجمند را نشان می دهد.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/10/16/852049_890.jpg

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بولتون:باید برای تغییر نظام ایران فشار حداکثری وارد شود

«جان بولتون» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و از نومحافظه‌کاران این کشور که سال‌ها در اردوگاه گروهک منفور منافقین خلق برای خود جایی باز کرده است، در تازه‌ترین اظهار نظر ضد ایرانی اخبار ارسالی از سوی این گروهک را «صحیح‌ترین منبع اطلاعاتی» نام نهاد.

بر اساس این گزارش، جان بولتون در بخشی از سخنان خود گفت: «اطلاعات ارسالی  مجاهدین خلق دقیقا آنی بوده است که اعضای این سازمان به عنوان مسئولیتی خطیر از پسش برآمدند و طی 10 سال گذشته تاکنون مواردی بسیار از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را برای ما ارسال کرده‌اند.»

بولتون در خاتمه سخنان خود خواهان فشار حداکثری بر ایران شد و کاهش بهای نفت را از جمله ابزارهای مناسب در این مسیر نامید و نسبت به تغییر نظام ایران و روی کار آمدن حکومتی که وی آن را «دولتی آزاد» نام نهاد، ابراز امیدواری کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


چرا جانشینی عبدالله چالش برانگیز است

پادشاه عربستان بنابر اعلام خود سعودی‌ها 91 سال عمر کرده است و در آخرین روز سال 2014 دربار این کشور خبر داد که ملک عبدالله برای معاینه راهی بیمارستان شده اما دو روز بعد با اصلاح مطلب پیشین اعلام شد که ملک عبدالله از التهاب ریوی رنج می‌برد و دچار ذات الریه شده است.

در چنین شرایطی گمانه زنی‌های متعددی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، برخی از احتمال مرگ وی و برخی از سپرده شدن امور کشور به ولیعهد خبر داده‌اند اما در این میان نکته قابل توجه این است که چرا فرایند جابجایی قدرت در عربستان(به قدرت رسیدن ولیعهدها بجای پادشاهان) که همواره به شکل آرامی انجام می‌شده این‌بار از نگاه ناظران تنش آمیز به نظر خواهد آمد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تحلیل"العهد"درباره تغییر نگاه اوباما به ایران

حسام مطر در تحلیلی در روزنامه لبنانی العهد ، پیرامون اظهارات اخیر اوباما مبنی براینکه ایران می تواند به قدرت منطقه تبدیل شد مطلبی نوشت و تلاش کرد که دلایل و عوامل این رویکرد جدید آمریکا نسبت به تهران را تبیین کند.

متن این تحلیل به شرح زیر است:

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در گفت‌وگویی با رادیو ملی این کشور پیش بینی کرده بود که ایران می تواند به یک « قدرت منطقه ای خیلی موفق» تبدیل شود اگر به یک توافق در مورد برنامه هسته ای اش نایل آید. اینجا سوالی پیرامون حقیقت دیدگاه آمریکا وجود دارد نسبت به نقش آینده منطقه ای ایران؟  و همچنین حدود و ثغور نقش پذیرفته شده ایران؟ و اینکه چه تضمین هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تهران خود را با خطوط قرمز آمریکا مطابقت دهد؟

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


عمار حکیم در گفتگوی ویژه خبری؛
پیشتازی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت در جهان اسلام/ نقش موثر آیت‌الله سیستانی در برهم زدن نقشه‌های آمریکا/حضور مردم ایران در اربعین حسینی بسیار مشهود بود/نسل‌کشی تابعین اهل بیت، شعار داعش در عراق

در برنامه گفتگوی ویژه خبری (16 دی ماه 93) حجت الاسلام و المسلمین "سیدعمار حکیم"، رئیس مجلس اعلای‌اسلامی عراق به بررسی ریشه‌های شکل‌گیری فکری،سیاسی و عقیدتی جریان نوین تکفیری در میان امت اسلامی همچنین نقش علمای شیعه و سنی در افشای دسیسه‌های فتنه‌‌افکنان پرداخت.
 
مجری برنامه در ابتدا توضیحاتی را بدین شرح بیان کرد که خاندان حکیم در عراق یکی از خاندان بسیار مشهور هستند که پیش از پیروزی انقلاب و بعد از آن و هم در زمان شکل‌گیری دولت جدید نقش‌آفرین بودند، همچنین اولین شهید بعد از سقوط صدام، شهید محمدباقر حکیم و پدر حضرتعالی که جزء سیاستمداران برجسته عراق، بودند و الان شما مسئولیت را برعهده دارید.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


به بهانه کمپین "ایران را باید دید"؛
از محور شرارت تا کمربند امنیتی منطقه/ ایرانی که هست و ایرانی که نشان می‌دهند

کمپین مجازی "ایران را باید دید" نشانگر بازیابی هویتی ایرانیان در فضای مجازی است. این کمپین با بیش از 7 میلیون طرفدار از سرتاسر نقاط جهان، درصدد است که تصویر امنیتی صحیح و منطبق بر جلوه های واقعی را به نمایش گذارد.

"ایران" کشوری با تمدن چند صدساله در منطقه‌ای آشوب زده همچنان پرصلابت و بااقتدار رو به جلو حرکت می‌کند اما آیا دنیا نیز همین نگاه را نسبت به ایران و ایرانی دارند؟

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کلاه ضدگلوله پلیس آمریکا

این کلاه ضد گلوله که توسط محققان شرکت BulletSafe ساخته شده است، ظاهری شبیه کلاه بیس‌بال دارد که می‌تواند در شرایط اضطراری، جان یک مامور پلیس را از مرگ حتمی نجات دهد.

کلاه ضدگلوله دارای یک مدل پایه است که در سه سایز مختلف تولید می‌شود؛ در قسمت جلو از شش لایه محافظ استفاده شده است که از سر در برابر شلیک گلوله سلاح کمری با کالیبر‌های 38، 40 و 9 میلی‌متر محافظت می‌کند.

کلاه ضدگلوله پلیس آمریکا+تصاویر

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


داعش در لیبی رسما اعلام موجودیت کرد

گروه تروریستی داعش با گسترش پیشروی‌ها و انتشار تصاویری از پایان عملیات خود علیه ارتش لیبی در منطقه "اللیثی" که یکی از پایگاه‌های این گروه در بنغازی به شمار می‌رود، رسما در لیبی اعلام موجودیت کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای که در یکی از مقرهای خود منتشر شد، اعلام کرد که 12 تن از نیروهای وابسته به ارتش لیبی را به منطقه اللیثی منتقل کرده و چندین موشک و سلاح پیشرفته را در اختیار گرفته است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


چند عدد و رقم عجیب در شبکه نمایش خانگی؛
شبکه نمایش خانگی و گردش مالی چندصد میلیاردی

شبکه نمایش خانگی از پدیده های عجیب و پیچیده ای است که شناختن اصل آن و حواشی و متعلقاتش تجربه و قدرت تحلیل و ترکیب و استنتاج می خواهد و زیرکی ویژه.

تصور عمومی که از این حوزه سینمایی برای اغلب مردم به وجود آمده این است: بخشی کوچک از سینما که درحال ورشکستگی است و به ضرب و زو و با کمک دولت و با سلام و صلوات سرپاست و هرآن ممکن است دست اندرکاران این شبکه کرکره را پایین بکشند و اعلام ورشکستگی نمایند. اینها و حتی تصوراتی تلخ تر از این،نگاه های جاری میان عموم مردم است که البته اظهارات مدیران سینمایی و خصوصا شبکه نمایش خانگی به آنها دامن زده است.

شبکه نمایش خانگی و گردش مالی چندصد میلیاردی///////چهارشنبه

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حجاریان: به دولت بگویید «دولت حسین‌ قلی‌ خانی»

آقای سعید حجاریان، که از وی با عنوان تئوریسین جریان اصلاحات نام برده می‌شود اخیراً در یادداشتی که روزنامه آرمان آن را منتشر کرده نوشته است:

«پیشنهاد می‌کنم دولت فعلی را حسینقلی‌خانی بنامیم تا بعداً ببینیم چه خواهد شد»!

وی در ادامه این یادداشت نوشته است: «دولت کنونی ایران را می‌توان تا حدودی ایدئولوژیک، تا حدی مدرن و تا حدی عقلانی دانست.»

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تاملی در یافته‌های جدید اقتصادی روحانی

رئیس‌جمهور در ایام انتخابات دیدگاه‌های خوبی را در مورد مسائل اقتصادی به عنوان برنامه‌های خود در صورت برگزیده شدن از سوی مردم مطرح کردند.

بهبود وضعیت کسب و کار، مهار تورم، رونق اقتصادی، توزیع بهینه یارانه‌ها، کنترل نقدینگی، کاهش واردات، حل مشکل بیکاری، ثبات در مقررات اقتصادی، عدم استقراض از بانک مرکزی، مبارزه با رکود، حفظ ارزش پول ملی، تک‌نرخی کردن ارز، حل مشکل اشتغال و ... از جمله اقداماتی بود که رئیس‌جمهور در سخنرانی‌های خود به آن تفوه می‌کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عباس ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    آقای حجاریان! باز چه نقشه ای کشیدید؟ دست بردارید
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    حسین قلی دیگه کیه آقای حجاریان؟؟
  • سهراب ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    هیتلر کی بود که نوه هاش کی باشن
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    مرگ بر بولتون مرگ بر امریکا
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    مرگ بر آل سعود
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    بولتون خر کی باشه؟
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    حسین قلی دیگه نمیشناسی؟؟ همون که آبگوشت بزباش صادر میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس