به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





سخنان یک شهید به یک «آقازاده»

«حسین خرازی دهکردی» در یکی از جمعه های ماه محرمِ سال 1336 شمسی، اهالی خانه ای در محله‌ی«كوي كلم» اصفهان را با صدای گریه اش به وجد آورد. او به سال 1355 پس از اخذ ديپلم طبيعي براي طي دوران سربازي به مشهد اعزام شد. با پیروزی نهضت امام خمینی، حسین ابتدا به «کمیته های انقلاب» ملحق شد و سپس لباس سبز پاسداری از انقلاب را برتن نمود. تاسیس «لشکر 14 امام حسین (صلوات الله علیه)» را باید نتیجه زحمات وی و شهید «مصطفی ردانی پور» دانست و سرانجام در کسوت فرماندهی همین لش

سخنان یک شهید به یک «آقازاده»+عکس

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


داور بازی ایران - بحرین مشخص شد

بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا بنجامین ویلیامز استرالیایی به همراه دو هموطن خود ماتیو کرم و پائول سترانگولو دیدار ایران برابر بحرین را قضاوت می‌کنند.

کریستوفر بیس از استرالیا و آکایی یاگی هم از ژاپن داور و کمک داور ذخیره این بازی خواهند بود. ویسنت یوئن از هنگ‌کنگ ناظر بازی فرداست و جان چیا از سنگاپور عملکرد داوران مسابقه را نظارت خواهد کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رونمایی‌از محصول جدید سامسونگ

کمپانی سامسونگ از محصول جدیدی رونمایی کرده تا بتواند همچنان در عرصه رقابت با سایر کمپانی ها بتازد. محصول جدید با نام گلکسی گرند مکس دارای قابلیت هایی مانند صفحه نمایش  5.25 اینچی، رزولوشن 720*1280 پیکسل، وضوح تصویر 1080p، پردازنده چهار هسته ای با فرکانس 1.2 GHz، اسنپدراگون 410 ، اندروید کیت کت 4.4 ، دوربین اصلی  5 مگاپیکسل، 1.5 گیگابایت حافظه رم، 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و از ابعاد این گوشی نیز می توان به  146 *75 * 7.9 میلی متر اشاره کرد.

رونمایی از محصول جدید سامسونگ +عکس

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
11 سپتامبر فرانسوی/ خبر خوش دولت براي فعالان صنعت های‌تک/ سرنخ‌های سوءقصد شارلی‌ابدو به واشنگتن می‌رسد؟

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******


*کیهان

 اهانت خبرآنلاین به مقدسات از کجا آب می‌خورد؟!

سایت خبرآنلاین هفته گذشته با انتشار یک یادداشت به دو تن از صحابه خاص پیامبر گرامی اسلام و همچنین نهادهای انقلابی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهانت کرد.

در این یادداشت با استفاده از ادبیات وقیحانه رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب، حملات بی‌سابقه‌ای به نهادهای انقلابی و اتهاماتی گسترده به بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خون چینی در رگ خودروهای داخلی

بنابر آمار منتشره از سوی گمرک ایران، کشورهای چین، ترکیه، فرانسه، آلمان و هند از جمله صادرکنندگان قطعات خودرو به ایران طی 9 ماه امسال بوده‌اند که در این بین چین با فاصله از سایرین، رتبه اول را در اختیار دارد.

سپر، جلو پنجره، میل لنگ و...، فرقی نمی‌کند؛ تقریبا همه نوع قطعه‌ای طی 9 ماه امسال از چین وارد ایران شده تا چشم‌بادامی‌ها سلطان صادرات قطعات خودرو به بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه لقب بگیرند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گفتگو با فرمانده کماندوهای زبده سپاه؛
یگان ویژه "صابرین" چیست و چگونه می توان عضو آن شد؟

نام «یگان ویژه صابرین» برگرفته از آیه 65 سوره انفال است که خداوند در این آیه مقایسه‌ای کمّی کرده و توان رویارویی صابرین در برابر دشمن را یک به 10 برشمرده است؛ البته خداوند توان مقابله یک نفر از صابرین با 10 نفر را منوط به داشتن ایمان قوی می‌داند. در نیروی صابرین هم مهمترین مشخصه،‌ ایمان و اعتقاد است.

علاوه بر این، دارا بودن تخصص و توان بالای جسمی از مهم‌ترین ویژگی‌های نیروهای یگان صابرین به‌شمار می‌رود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نتیجه سومین بازی هندبال ایران و ایتالیا

تیم ملی هندبال کشورمان که برای برپایی اردوی تدارکاتی به ایتالیا سفر کرده جمعه شب در سومین دیدار خود برابر تیم ملی این کشور قرار گرفت که این بازی با تساوی 25-25 به پایان رسید.

هندبالیست‌های کشورمان در دو بازی قبلی تیم ملی ایتالیا را شکست داده بودند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛
هراس از وحدت اصول‌گرایان در اردوگاه رقیب/ اقدامات دولت به نام اصلاح‌طلبی نوشته خواهد شد/ پایان دوره احمدی‌نژاد در سیاست

رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****

«کابوس» در پاریس مهم‌ترین موضوع خبری - تحلیلی روزنامه‌های اصلاح‌طلب در اولین روز کاری این هفته محسوب می‌شد و از سوی دیگر این روزنامه تمرکز ویژه‌ای نیز بر همایش وحدت اصولگرایان داشتند. محمد سلامتی از اعضای سازمان منحله مجاهدین و از فعالان فتنه 88 در گفت‌وگو با روزنامه آرمان امروز پیرامون مهم‌ترین کاری که اصلاح‌طلبان برای وحدتشان باید انجام بدهند، اظهار داشت «انسجام درونی و اینکه در آستانه انتخابات مجلس لیست و کاندیدای واحد داشته باشند البته برای درازمدت تلاش اصلاح‌طلبان باید این باشد که دنبال حزب فراگیر واحد باشند»

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


واکنش"حکیم"به بازگشایی سفارت عربستان در عراق

حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پاسخ به این سوال که بازگشایی سفارت عربستان پس از سال‌ها تعطیلی در عراق را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: اینکه کشورهای عربی انفتاح و تعاملی با دولت عراق داشته باشند، نشان می‌دهد که حکومت عراق و دموکراسی در عراق نظام‌مند و تثبیت شده است و کشورهایی آمده‌اند و با دولت عراق تعامل می‌کنند.

وی افزود: ما از روابط حسنه‌ای که دولت عراق با کشورهای همجوار خود دارد استقبال می‌کنیم و بر روابط استراتژیک خود با جمهوری اسلامی ایران تاکید داریم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تصویری که رهبری از دیدنش خوشحال شدند

هر فردی با سبکی، روشی و قدمی می‌خواهد عشق و ارادت خود را مولای خویش نشان دهد؛ این طریق، سختی راه و خستگی روزگار نمی‌شناسد؛ در این طریق باید از جان گذشت.

یکی از همین عاشقان را می‌شناسیم که در این طریق تمام تلاش خود را می‌کند، نقطه‌ها را در کنار هم می‌چیند تا بگوید:

هر نقطه نقش بسته در این شاهکار عشق

گویای رنج‌های نهفته حکایتی‌ست

این صنع بی‌نظیر که دنیای نقطه‌هاست

از عشق نقش‌بند به آقا اشارتی‌ست

زیباترین پیام دل نقطه‌ نقطه عشق

این است اینکه اهل تشیع ولایتی‌ست

تصویری که رهبری از دیدنش خوشحال شدند

بوسه سیدحسن نصرالله بر بازوی رهبر معظم انقلاب

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بدشانسی‌سعودی‌ها در آستانه‌بازی با چین

عربستان سعودی در شب اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا مقابل چین دچار مشکلاتی شد و کاپیتان ناصر الشمرانی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

مصدومیت بازیکن سال آسیا که در جریان شکست دو بر صفر عربستان مقابل کره‌جنوبی در دیدار دوستانه در چهارم ژانویه به آن دچار شده بود، بهبود نیافته است و ابراهیم غالب از تیم النصر به جای وی به میدان می‌رود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کشیش هتاک، سیب‌زمینی‌فروش شد

«تری جونز» کشیش هتاک به قرآن کریم که به دلیل رفتارهای اهانت آمیزش تا مدتی در صدر اخبار قرار گرفته بود و اقدام به سوزاندن قرآن و تحریک احساسات مسلمانان سراسر جهان کرده بود، هم اکنون در فروشگاهی در «فلوریدا» در آمریکا مشغول فروش سیب زمینی سرخ کرده می‌باشد.

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی «اسپوتنیک»، جونز در سال 2010 در نهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر تصمیم به سوزاندن قرآن گرفت و به همراه برخی از هوادارانش نسخه هایی از قرآن را سوزاندند و همین امر خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گمنامی مزار شهدای افغانی مدافع حرم

مناقشات سوریه که در روزهای ابتدایی در قالب اعتراض های مردمی به وجود آمده بود، خیلی زود ماهیت صهیونیستی خود را نشان داد و گروهک های مختلف تکفیری و وهابی به پشتوانه جبهه ضد مقاومت غربی-عربی، سوریه را به میدان کار زاری بین المللی برای نشانه روی اسلام ناب محمدی(ص) و نابود کردن جبهه مقاومت تبدیل کردند.

گمنامی مزار شهدای افغانی مدافع حرم +عکس

در این میان جوانان دلباخته سالار شهیدان(ع) و فرزندان معنوی امام خمینی(ره) که گهواره نشینان روزهای انقلاب بودند، در دفاع از جبهه جهانی مقاومت به سوی خط مقدم شتافتند و در جوار حرم شریف حضرت زینب کبری(س) به خیل شهدای کربلایی پیوستند و  به برکت خون شهدای مدافع حرم بود که اکنون محور مقاومت هنوز پا بر جا مانده است.

گمنامی مزار شهدای افغانی مدافع حرم +عکس

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


افزایش ۱۸ درصدی واردات بنزین

طبق آمار برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در هفت ماه نخست امسال به طور متوسط روزانه 4.510 میلیون لیتر بنزین به کشور وارد شده است.

حجم واردات بنزین در مدت مورد نظر نسبت به متوسط روزانه سال گذشته با 3.670 میلیون لیتر از افزایش 18درصدی حکایت می‌کند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    باز هم ایرانی های ساده مرغ همسایه را غاز دیدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس