به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





تصاویر متفاوت و دیده نشده از رییس دفتر «آیت الله مصباح یزدی»

بیش از 15 سال است که ریاست دفتر «آیت الله محمد تقی مصباح یزدی»(مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و عضو مجلس خبرگان رهبری) بر عهده ی «حجت الاسلام محمدحسین جلالی» قرار دارد. وی متولد 1341 بوده و اصالتا اهل روستای «کریم آباد» (از توابع «رفسنجان») می باشد.

تصاویر متفاوت از رییس دفتر «آیت الله مصباح یزدی»

او به  سال 1359 شمسی به سپاه پاسداران پیوست اما به سال 1361 شمسی وارد «حوزه ی علمیه کرمانی ها» در «قم» شد. طی سالهای 66 و 67 شمسی، مسئولیت اعزام مبلغین را در «لشکر 41 ثارالله» بر عهده داشت. همچنین، ماه ها در جبهه های نبرد به عنوان یک رزمنده حضوری فعال داشت.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


فتنه 88 به روايت اسناد خارجی/4
مدیریت آشوب های تهران با پنج ستون عملیاتی در سفارت انگلیس

چند ماه بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری سال 88 باقی نمانده است. مردی میانسال با چهره‌ای آراسته در یکی از رستورانهای تهران با میهمانان خود در حال بحث درباره انتخابات پیش‌رو است. با این حال، نوع گفتوگو و اطلاعاتی که رد و بدل می‌شود، نشان نمی‌دهد آن‌ها شهروندانی عادی در حال گفتوگو درباره انتخابات باشند.

پرده اول: میزبانی سفارت انگلیس از آشوبگران
دولت لندن میزبان این بزمهای چندنفره است و "میرمحمد حسین رسام" تحلیلگر ارشد بخش سیاسی سفارت انگلیس به عنوان نماینده دولت در بسیاری از جلسات حضور دارد. در سوی دیگر میز، فعالان قومی و نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی، اقلیت‌های مذهبی، تشکل‌های غیردولت و گاه افرادی در ردههای مهم مدیریتی ایران حضور دارند. چهره‌هایی مانند "محمد عطریانفر"، "ماشالله شمس الواعظین" و "سعید لیلاز" به عنوان نمایندگان جریان اصلاح‌طلب هم از دیگر کسانی هستند که گاه و بی‌گاه به این میهمانی فراخوانده می‌شوند.

دفتری برانداز با پنج ستون عملیاتی

بی‌بی‌سی فارسی القای شائبه تقلب در انتخابات را از مدت‌ها پیش از انتخابات آغاز کرد

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پایان مناقشه دولت و مجلس؛
دولت برداشت از صندوق توسعه ملی را پذیرفت+ بیانیه مشترک دو قوه

حسینعلی حاجی دلیگانی از جلسه مشترک رئیس کل بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی رئیس جمهورو وزیر اقتصاد با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی برداشت ۴.۱ میلیار دلاری دولت از صندوق توسعه ملی خبر داد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به موضوع گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص برداشت دولت از صندوق توسعه ملی و مصاحبه آقای نوبخت و آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همچنین انتشار اسناد از سوی دادستان دیوان محاسبات، جلسه ای برای بررسی این موضوع با حضور سیف رئیس کل بانک مرکزی، حسینی رئیس صندوق توسعه ملی، طیب نیا وزیر اقتصاد، نوبخت معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سرانجام لاشه هواپیمای مالزی کشف شد

یک عضو تیم جست و جو نجات مسافران هواپیمای خطوط هوایی «ایر آسیا»، روز چهارشنبه از کشف لاشه این هواپیما در کف دریای جاوه خبر داده است.

«هرناتو» که با شبکه سی ان ان گفت و گو می کرد، گفت لاشه هواپیما با استفاده از فناوری «سونار» (مکان یابی راداری زیر آب) کشف شده، اما هنوز مشخص نیست که هواپیما متلاشی شده یا لاشه آن سالم است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کودکی که جان دختر جوان را گرفت

شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد یک پسر دو ساله شب گذشته در فروشگاهی در امریکا یک زن بیست ساله را به ضرب گلوله کشت. این حادثه درشهر هایدن که بین دوایالت واشنگتن و ایداهو واقع شده روی داد.

مقامات محلی درمورد این حادثه گفتند مقتول درکیف خود به طور قانونی سلاح گرم حمل می کرد که این پسر دو ساله با دست زدن به کیف زن ناگهان سلاح شروع به تیرانداز ی کرد و زن را ازپای دراورد .

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شعار دوتا کافی نیست به آمریکا هم رسید؛
17 تا بچه هم کافی نیست

در حالی که خانم و آقای کاژن - به ترتیب 42 و 46 ساله- روز سه شنبه از هفدهمین فرزندشان استقبال کردند، اعلام کردند که در تدارک بچه بعدی اند و نمی خواهند خود را از افتخار داشتن او محروم کنند.
 
پدر خانواده می گوید: ورود هر عضو تازه، تجربه ای شگفت انگیز است و من هر بار نمی توانم از شوق گریه نکنم.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/10/10/843721_851.jpg

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
عزای حامیان فتنه در سالگرد 9 دی/ یکصدو یازده سند دخالت آمریکا و انگلیس در فتنه ۸۸/ دو سوم مردم کشور به 1+5 بی‌اعتماد هستند

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

*کیهان

وقتی بهایی‌ها مردمان خداجو شدند چرا موسوی را انقلابی جا نزنیم؟!

سایت حامی بهائیت به نقل از یک بازداشتی فتنه 88 نوشت؛ میرحسین موسوی یک انقلابی و از جنس انقلابیون واقعی دهه 70 میلادی است.

سایت جرس که اخیرا به قلم مدیر خود (محسن کدیور) از گروهک صهیونیستی بهائیت حمایت صریح کرده بود، در مطلبی به قلم فواد شمس نوشت: موسوی یک فرد انقلابی است اما برانداز نیست. او دشمن براندازان است... او از جنس انقلابیون واقعی دهه 70 میلادی است که اصول دارد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سردار ایرج مسجدی به نمایندگی از حاج قاسم سلیمانی مطرح کرد؛
مروری بر اقدامات شهید حاج حمید تقوی‌فر در مقابله با داعش

سردار ایرج مسجدی پس از آیین تدفین سردار شهید سید حمید تقوی‌فر که امروز 9 دی در گلزار شهدای اهواز انجام شد، با بیان این‌که سردار قاسم سلیمانی به واقع احساس دین نسبت به این شهید داشتند و به همین دلیل در مراسم تشییع پیکر وی حضور یافت، اما هنگام اقامه نماز میت مردم به دلیل علاقه بسیار، به سوی او هجوم آوردند و شرکت سردار در ادامه مراسم میسر نشد، اظهارکرد: سردار سلیمانی به من گفتند که چند کلامی را از سوی ایشان عرض کنم.

مروری بر اقدامات سردار شهید تقوی‌فر در مقابله با داعش

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گذری بر کتاب میزبانی از بهشت؛
روایت حضور «آقا» در منازل شهدا

دوستی داشتم که از یک اتفاق نیم‌ساعته، یک عمر قصه برای گفتن داشت! برادر شهید بود و یک‌شبی، در منزلشان، میزبانِ بهشت شده بودند. این تعبیرِ «میزبانِ بهشت» را خودش به‌کار می‌برد. می‌گفت «آن شب، آن‌قدر غرق در آرامش و خوشی و صفا بودیم که انگار از بهشت، از یک انسانِ بهشتی میزبانی می‌کردیم. حضور بهشتی‌اش، همه‌ی دنیا و مشکلات و زرق وبرقش را از یادمان برد و ما را، مستِ عطر خوشی کرد که تا قبل از آن استشمامش نکرده بودیم. هرچه از آن شب، از آن نیم ساعت برایتان بگویم، کم گفته و انگار هیچ نگفته‌ام؛ وصف آن شب از آن چیزهای یدرک و لا یوصفی‌ است که به کلمه‌ درنمی‌آید.» خلاصه از یک اتفاق نیم‌ساعته، یک عمر قصه برای گفتن داشت!

روایت حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدا

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ورود احزاب سیاسی به یک دعوا/
مشروبات الکلی، بحران فوتبال اسکاتلند

لیگ فوتبال و شاید در نگاهی وسیع تر ورزش کشور اسکاتلند همیشه پر از حاشیه بوده تا جایی که از ورزش آن به عنوان اولین در مشکلات حاشیه ای یاد می کنند.

21 دسامبر 2014 وب سایت خبری – تحلیلی گاردین مقاله ای را از سوی لیبی بروکس، خبرنگار اسکاتلندی منتشر کرد که حاوی یک پیغام تلخ و زننده از سوی رهبر حزب کارگر بود. این تلخی نه برای خواننده‌ای در خاورمیانه یا مسلمانی در شمال آفریقا بلکه برای مردم این کشور هم حس شد. مطالعه نظرات مردم در پایان این مقاله نشان از نفرت بسیاری از شهروندان نسبت به اظهارات این مقامات سیاسی دارد.

مشروبات الکلی، بحران فوتبال اسکاتلند

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


محمدجواد لاریجانی در گفتگوی ویژه خبری:
قیام 9 دی حادثه ای مهم‌تر از فتنه است/ فتنه بر 60، 70 درصد تحریم‌ها اثر گذار بود/ همراه با فتنه موج تهاجم حقوق بشری علیه کشورمان به راه افتاد

قیام 9 دی حادثه ای مهم تر از فتنه است/ فتنه بر 60، 70 درصد تحریم‌ها اثر گذار بود/ همراه با فتنه موج تهاجم حقوق بشری علیه کشورمان به راه افتادمحمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر با حضور در برنامه 9 دیماه  گفتگوی ویژه خبری با اشاره به این که فتنه 88 یک حادثه مهم تاریخی است اظهار داشت: این حادثه تاریخی مانند حوادث تاریخی دیگر برای مطالعه و دقت تازه است و در آن درس های بسیاری وجود دارد.
 
لاریجانی ادامه داد: علاوه بر فتنه 88 حادثه 9 دی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، برخی گاهی می گویند که این موضوع یک دعوایی بوده  که باید بخشیده شود و یا این که می گویند این قدر فتنه فتنه نکنید، باید توجه داشت که این یک ساده سازی حوادث تاریخی است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اضمحلال یک فرمول انتخاباتی؛
خط بطلان اصلاح‌طلبان بر روی آرزوی دیرینه عارف

اردیبهشت ماه امسال بود که زمزمه های حضور عارف در میدان ائتلاف با اصولگرایان شنیده شد. حمیدرضا، فرزند عارف اولین کسی بود که از جزئیات این طرح پرده برداشت. وی در گفت و گویی درباره تز جدید عارف عنوان کرد: «دکتر عارف به عنوان یک کنشگر سیاسی و فردی که در جمهوری اسلامی مناصب متعددی داشته اند و نه به عنوان نماینده یک گروه، یک تز سیاسی را مطرح کرده اند. راهبرد و روشهای تز سیاسی ائتلاف بین اصلاح طلبان و اصولگرایان در حال تدوین است و زمانی که به اندازه کافی پرورش یافت دکتر عارف درباره آن اطلاع رسانی خواهند کرد.»

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


برشی از تاریخ/ 18
دغدغه‌ای که از پاریس تا رحلت امام(ره) همراه روحانی بود

دغدغه‌ روحانیحسن روحانی در کتاب خاطرات خود با اشاره به حضورش در پاریس و در محضر امام خمینی درباره یکی از دغدغه‌هایش برای آینده انقلاب، می‌نویسد: صبح یکشنبه (14/8/1357) از پاریس به نوفل‌لوشاتو آمدیم. حدود ساعت نه صبح خدمت امام رسیدم.

مقداری پول به‌عنوان سهم امام بود که خدمت امام تقدیم کردم و سپس خدمت ایشان مسئله‌ای را مطرح کردم که گفتن آن برای من سخت و تلخ بود و به‌سختی خودم را راضی کردم که مطرح کنم.

عرض کردم امروزه حرکت انقلاب و هدایت مردم و امید ملت ایران به جنابعالی است. نقش جنابعالی برای دوست و دشمن روشن است، ولی اگر خدای‌ناکرده برای جنابعالی حادثه‌ای پیش بیاید، وضع انقلاب و نهضت اسلامی چه می‌شود؟ «أفإن مات او قتل»[1] برای شما هم هست.


برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


هشدار حزب الله به رژیم آل خلیفه

المنار نوشت: دستگیری «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین توسط رژیم آل خلیفه انتقاد جنبش های اسلامی منطقه را به دنبال داشت. در همین راستا «شیخ نعیم قاسم» دبیرکل حزب الله لبنان طی اظهاراتی به این رژیم در مورد ادامه سیاست سرکوب معترضان هشدار داد.

وی دقایقی پیش در اظهاراتی در جمع فعالان سیاسی در بیروت، ادعاهای مطرح شده از سوی رژیم بحرین در توجیه دستگیری شیخ «علی سلمان» را بی اساس دانست.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    خبرهای خوشحال کننده بدید عزیزم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس