نماینده اصلاح طلب مجلس معتقد است در صورتیکه کنگره آمریکا وارد تصویب تحریم های جدید شود مجلس ایران نیز قطعا در جهت صیانت از منافع ملی اقدامات متقابل را انجام خواهد داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح الزام دولت به حفاظت از دستاوردهای هسته ای که یک فوریت آن در مجلس به تصویب رسید، گفت: درست است که رهبر معظم انقلاب از مذاکره کنندگان هسته ای حمایت کرده‌اند اما کف و سقف مذاکره را نیز مشخص کرده‌اند، دولت، شخص رییس جمهور و مذاکره کنندگان هم همین مواضع مورد تایید رهبری را دنبال می‌کند و قبول دارند که هرجا منافع ملی و هسته ای ممکن است خدشه دار شود مجلس حق ورود به آن را دارد.

وی اظهار داشت: این طرح به نوعی شبیه همان تقسیم کاری است که مجلس سنا، کنگره یا گروههای داخلی حاکمیت امریکا انجام دادند، آنجا هم عده ای موافق و عده ای مخالف مذاکرات هستند. ما نمایندگان نیز در جهت حفظ منافع ملی کار شایسته ای انجام دادیم که این طرح تصویب شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اگر آمریکایی ها پا را از گلیم خودشان فراتر بگذارند، مجلس ایران مقابله به مثل خواهد کرد، گفت: اگر کنگره آمریکا اقدام به تصویب تحریم های جدید کند و اوباما آن را وتو نکند در فرآیند توافق هسته ای و توافقات ژنو خدشه وارد می شود و بدون شک مجلس ایران هم به نیابت از مردم حق دارد اقدامات واکنشی لازم را انجام دهد.

وی درخصوص اینکه آیا دولت موافق این طرح مجلس است، اظهار داشت: اگر دولت هم موافق نباشد، نمایندگان مجلس در جهت حفظ منافع ملی کشور می توانند این کار را انجام دهند. البته فعلا یک فوریت این طرح تصویب شده است و تا بررسی نهایی زمان هست، قطعا ما نقطه نظرات دولت و وزارت امور خارجه  را در این طرح لحاظ می کنیم تا هم جنبه بازدارندگی نسبت به رفتاری که امریکاییان می خواهند انجام دهد در آن در نظر گرفته شود، هم روند مذاکرات را تخریب نکند تا یک دفعه همه چیز را سر مجلس خراب نکنند و نگویند مجلس با این طرح همه چیز را خراب کرده است.

وی با اشاره به اینکه با توحه به رفتار امریکاییان و استدلال دولت  و وزارت امورخارجه این طرح می تواند تغییر پیدا کند، خاطر نشان کرد: این طرح در جهت حفظ و ارتقا منافع ملی است، آنها در حین انجام مذاکرات ما را تهدید کردند و گفتند تحریم می کنیم پس اگر آنها دست به اقدام عملی بزنند ما نیز این طرح که امروز بر روی کاغذ است را عملی خواهیم کرد. مثل این است که سیستم اطلاعاتی به شما بگوید دشمن می خواهد به شما حمله کند و باید آماده دفاع باشید، ما نیز فعلا کاری انجام نمی دهیم بلکه می گوییم اگر آنها وارد تصویب تحریم های جدید شوند که باعث ایجاد خلل در روند مذاکرات شود ما نیز آماده مقابله به مثل هستیم.

منبع: نامه نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    شما اول سوتی که گفتی نگذارید شهدا در یزد دفن بشوند را درست کن بعد مبارزه با آمریکا پیشکش اگر چه اهل مبترزه هم نیستن جماعت دور وبر خاتمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس