به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





اعتراف عامل‌خرابکاری در برنامه‌ هسته‌ای‌ ایران

روز جمعه عامل روسی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) که با نام مستعار «مرلین» شناخته می‌شود، از راه دور در پرونده مربوط به افشای اطلاعات عملیات مخفیانه این سازمان در ایران، شهادت داد.

سرویس‌های اطلاعاتی و دستگاه قضایی آمریکا یکی از کارکنان سابق سازمان سیا به نام «جفری استرلینگ» را به درز اطلاعات مربوط به این عملیات متهم کرده‌اند. استرلینگ 47 ساله که در سال 2000 مسئول مافوق مرلین بوده، متهم است که اطلاعات طبقه‌بندی‌شده مربوط به عملیات خرابکاری آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار یکی از خبرنگاران روزنامه نیویورک‌تایمز به نام «جیمز رایزن» قرار داده است. رایزن این اطلاعات را در سال 2006 در کتابی تحت عنوان «دولت جنگ» منتشر کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بلندترین سازه‌های ایران

بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، سازه‌های متعددی در شهرهای مختلف واقع شده‌اندکه از همه بلندتر هم برج میلاد تهران است که نزدیک 450 متر ارتفاع دارد.
 
برج میلاد؛ ششمین برج بلند مخابراتی جهان

بلندترین سازه‌های ایران+ تصاویر

•    مکان     تهران،  ایران
•    آغاز ساخت     ۲۰۰۰
•    تکمیل شدن     ۲۰۰۷
•    افتتاح     ۲۰۰۸
•    ارتفاع     ۴۳۵٫۰ متر (۱٬۴۲۷ فوت)
•    تعداد طبقات     ۱۲
•    مساحت طبقات     ۱۵۴٬۰۰۰ مترمربع (۱٬۶۶۰٬۰۰۰ فوت‌مربع)
•    آسانسور     ۷

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


راز حمله اصلاح طلبان به «نظارت» شورای نگهبان چیست؟

دوباره دور هم جمع شده‌اند، با اینکه دولتی‌ها و حتی بزرگانشان با وجود ارسال دعوتنامه، همایش آنها را تحویل نگرفتند، اما نزدیک شدن به انتخابات مجلس سال 94 این جریان را به تکاپو انداخته است.

همایش روز گذشته اصلاح طلبان میزبان طیف‌های مختلف اصلاح طلبان بود؛ برخی از حاضران این همایش محکومان امنیتی بودند و عده‌ای نیز از جمله کسانی محسوب می‌شدند که این روزها اصلاح طلبان دل خوشی از آنها نداشته و آنان را بدلی می‌خوانند و حتی در همایش دیروز در صندلی‌های ابتدایی نیز جایی برای آنها در نظر گرفته نشد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آمریکا:مردم به ایران نروند، ناامن است

 آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای بار دیگر نسبت به اتباع خود نسبت به سفر به ایران هشدار داده و مدعی ناامنی در برخی از مناطق مرزی ایران شد.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه آمریکا که نسخه اولیه آن روز 22 می 2014 (1 خرداد 1393) صادر و دیروز تجدید شد، آمده است: «وزارت خارجه به شهروندان ایالات متحده هشدار می‌دهد که به دقت ریسک‌های سفر به ایران را مد نظر قرار دهند. احتمال دارد افراد با تابعیت دوگانه ایرانی-آمریکایی برای خروج از ایران با دشواری مواجه شوند.»

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جزئیات غرق‌شدن دو دانشجو در دریاچه‌یخی

هفت دانشجو می‌خواستند روی دریاچه یخ‌زده شورابیل عکس یادگاری بیندازند که سطح نازک یخ شکست و همه در آب سرد فرو رفتند.

تفریح مرگبار

این حادثه ساعت 4 عصر چهارشنبه رخ داد و در آن 10 دانشجوی غیربومی اردبیل که مشغول تفریح و عکس گرفتن از دریاچه یخ زده شورابیل بودند ناگهان با شکستن یخ‌های سطح آب به داخل آب فرو رفتند که با حضور بموقع و با تلاش نیروهای امدادی و غواصان هشت دانشجو به بیرون از آب کشیده شدند.

غرق شدن 2 دانشجو در دریاچه یخی+عکس

در ادامه نیروهای امدادی حداکثر توان خود را برای نجات دو دانشجوی دختر به کار بستند اما پس از چهار ساعت تلاش و عملیات جست‌وجو، جسد غرق شده دو دختر جوان که دانشجوی ادبیات دانشگاه «نمین» بودند، کشف و به بیرون از آب انتقال داده شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حمله‌ چینی‌ها به خیابان‌های ایران

قرار گذاشته شد تلاش شود برای کارگرهای چینی کار درست نشود و سرمایه‌های کشور روانه چین و ماچین نشود اما این مهم حداقل در بازار خودرو عملی نشده است.

اگرچه خودروسازان داخلی در تلاشند ۳۰ درصد از تولیدات خود را با سرمایه‌گذاری مشترک چینی‌ها بسازند اما واردات مستقیم و فول سی‌کی‌دی خودروهای چینی و خبررسانی‌‌های گسترده برای حضور خودروهای جدید چینی در بازار به خودنمایی تمام عیار تولیدات چینی در برابر خودروهای داخلی تبدیل شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دستورات روحانی به خودروسازان داخلی

جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو پنج‌شنبه هفته گذشته به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت صنعت خودرو از سوی وی به رییس‌جمهوری در هفته گذشته، اظهارکرد که رییس جمهوری بر رقابت پذیر شدن صنعت خودرو، در اولویت قرار گرفتن صادرات،انتقال دانش فنی و افزایش سطح کیفی و ایمنی خودروهای داخلی تاکید کرده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


وضعیت ذخایر آب سدهای کشور

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌اکنون ۱۹ ميليارد و ۴۳۰ ميليون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل ۵.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تاکنون ۷ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
گعده ظریف و کری در خیابان‌های ژنو/ حذف تحریم صنعت خودرو در حد حرف ماند/ آیا عوامل توطئه نفتی فرو خواهند پاشید؟

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

*کیهان

روزنامه ایران: دولت می‌تواند اما یارانه‌ها را سامان نمی‌دهد!

رها شدگی موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها و  حذف افراد پردرآمد، صدای روزنامه دولتی ایران را نیز درآورد.

این روزنامه در تحلیلی خاطرنشان کرد: هفته گذشته تشکیل همایش بزرگ اقتصاد ایران مهم‌ترین خبر مطرح در میان اقتصادیون و علاقه‌مندان امور اقتصادی کشور بود. سخنان رئیس‌جمهوری محترم در خصوص ضعف نظام اطلاعاتی کشور برای تشخیص گروه‌های کم‌‌درآمد و پردرآمد و تخصیص عادلانه یارانه‌های نقدی میان آنها، مخصوصا به عنوان شاکله مباحث این همایش برای چند روزی نقل محافل مطبوعاتی بود که برای بهره‌برداری حق به جانب از این گونه صداقت‌ها و صراحت‌ها چشم‌پوشی نمی‌کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


منظور نصرالله از داشتن موشک فاتح ۱۱۰

روزنامه  «یدیعوت آحارونوت» نوشت: سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل از اظهارات نصرالله در مورد در اختیار داشتن سلاح جدید و سنگین از جمله موشک های فاتح 110 غافلگیر نشد موشک هایی که زیرساخت های اسرائیل مانند پالایشگاه حیفا و ساختمان وزارت دفاع در تل آویو به اضاف فرودگاهها در شمال و مرکز را در معرض خطر قرار می دهد.

این روزنامه یادآور شد که این موشک ها یک ویژگی دیگر نیز دارد که همان قدرت پرتاب از مسافت دور و به عبارت بهتر از دورترین نقطه شمالی لبنان است به این معنی که نیروی هوایی اسرائیل به سختی می تواند آن را در تیررس حمله قرار دهد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ادعاهای عجیب متهم برای فرار از مهلکه

دوم آبان ماه سال 84 بود که خبر وقوع یک حادثه اسیدپاشی در رسانه‌ها منتشر شد.

خبر این بود که در ساعت 11:30 دقیقه در حوالی محله مجیدیه جوانی ناشناس سید داوود روشنایی را تعقیب می‌کند،‌ مقابلش ظاهر می‌شود و زمانی که داوود علت این اقدامش را جویا می‌شود فرد ناشناس بدون دادن جواب، ظرف حاوی اسید را روی صورت جوانی می‌پاشد که آن زمان تنها 20 سال داشت.

داوود می‌گوید «پس از آن که اسید به صورتم ریخته شد، دیگر متوجه چیزی نشدم اما پس از آن شهروندان با اورژانس تماس گرفته و مرد اسیدپاش به نام «حمید – ص» را نیز در محل دستگیر کردند.»

ماجرای برخورد تلخ یک اسطوره با قربانی اسیدپاشی

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جام ملتهای آسیا 2015 - استرالیا؛
آنالیز حریف احتمالی ایران در نیمه‌ نهایی

تیم ملی استرالیا امروز در ورزشگاه سان کورپ بریزبن در دیداری حساس به مصاف تیم ملی کره جنوبی می‌رود.

نکته قابل توجه اینکه طبق برنامه از پیش اعلام شده استرالیا همچنان 2 روز قبل از ایران و در ورزشگاهی که کشورمان در آن باید دیدارهای خود را برگزار کند به مصاف حریفانش می‌رود.

همچنین دستیاران کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران برای زیر نظر گرفتن حریف احتمالی تیم ملی در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2015 امروز به ورزشگاه سان کورپ بریزبن می‌روند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


برترین پاسور جهان از نگاه سایت FIVB

سایت فدراسیون جهانی والیبال ضمن اشاره به حضور سعید معروف در تیم زنیت کازان به تمجید از این پاسور ایرانی پرداخت. در این گزارش کوتاه آمده است: سعید معروف که به عنوان بهترین پاسور در لیگ جهانی 2014 رسیده و یکی از دلایل پیشرفت و سیر صعودی والیبال ایران در چند سال اخیر بوده،‌ می‎‌تواند فردا (یک‌شنبه) برای زنیت بازی کند.

سایت FIVB در ادامه نوشته است: معروف که در حال حاضر بهترین پاسور جهان است به تیم ملی ایران کمک کرد تا به مقام چهارمی لیگ جهانی و ششمی قهرمانی جهان در لهستان برسد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بازار سیاه بنزین ۴۰۰تومانی درجایگاه‌ها

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در یک اقدام خلق‌الساعه تصمیم گرفته است تا از چهار روز آینده با حذف بنزین ۴۰۰ تومانی این فرآورده پرطرفدار نفتی را به صورت دو نرخی در جایگاه‌های سوخت عرضه کند.

آمارهای رسمی نشان می دهد هم اکنون حدود ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین با قیمت ۴۰۰ تومانی در کارت‌های هوشمند سوخت مردم ذخیره سازی شده است که در راستای حذف بنزین ۴۰۰ تومانی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی وعده داده است تا هر یک لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی در صورت یک نوبت سوخت گیری به دو لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی تبدیل شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس